Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Verbal Memory and Articulatory Abilities in Preschool-aged Children

dc.creatorTrošić, Aleksandra
dc.date.accessioned2022-06-22T11:58:13Z
dc.date.available2022-06-22T11:58:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4590
dc.description.abstractУ раду су приказани резултати истраживања добијени испитивањем артикулационих способности и способности вербалног памћења код деце предшколског узраста. За потребе овог истраживања формиран је пригодан узорак од 48 деце (24 дечака и 24 девојчице) узраста од 6.1 до 7 година. Циљ истраживања био је да се утврди стање артикулационих способности и способности вербалног памћења. За процену способности артикулације код деце коришћен је Глобални артикулациони тест (Костић, Владисављевић и Поповић), а за процену способности вербалног памћења коришћен је Тест за испитивање вербалног памћења (С. Владисављевић). Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке (SPSS). Добијени резултати су показали да на Тесту артикулације, сва деца адекватно артикулишу 18 од 30 гласова. Истовремено, њих 13 има дисторзован глас ч. Четворо деце супституише глас љ другим гласом. Према дистрибуцији, 21 дете је успешно на свих 30 задатака Теста артикулације. На Тесту артикулације, нема разлике у постигнућима између дечака и девојчица. Компарација постигнућа испитаника на Тесту за испитивање вербалног памћења у односу на пол није достигла задати ниво значајности од 0,05.sr
dc.description.abstractThis paper presents the results of a research which assessed articulatory abilities and verbal memory features in preschool-aged children. For the purposes of this research, an appropriate sample of 48 children was formed (24 boys and 24 girls) aged 6.1 to 7 years. The goal of the research was to determine the condition of articulatory abilities and verbal memory ability. Global Articulatory Test (Kostić, Vldisavljević, Popović, 1983) was used for the assessment of articulatory abilities in children, whereas Verbal Memory Test (S. Vladisavljević, 1983) was used for the assessment of verbal memory. Data analysis and study were conducted via a software package used for statistical data analysis in social sciences (SPSS). The results obtained showed that in the Articulation Test, ,, all children are articulate 18 to 30 sounds adequately. At the same time, 13 of them, have a distorted /č/ sound. Four of them, substitutes the /lj/ sound with some other sound. According to the distribution, 21 children are successful in all 30 questions of the Articulation Test. There are no signs of difference in achievement between boys and girls in the Articulation Test. The comparison of achievement of examinees in the Verbal Memory Test with respect to gender does not show the expected significance level of 0.05.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвербално памћењеsr
dc.subjectартикулациона способностsr
dc.subjectизговорна нормаsr
dc.subjectдислалијаsr
dc.subjectдисторзијаsr
dc.subjectсупституцијаsr
dc.subjectverbal memorysr
dc.subjectarticulatory abilitysr
dc.subjectpronunciation normsr
dc.subjectdyslaliasr
dc.subjectdistortionsr
dc.subjectsubstitutionsr
dc.titleVerbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrastasr
dc.titleVerbal Memory and Articulatory Abilities in Preschool-aged Childrensr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage115
dc.citation.spage6
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu