Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta
Phonological abilities of children of preschool age
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ истраживања је био да се утврдити степен развоја артикулације, фонемског слуха и неких елемената фонолошке свесности код деце предшколског узраста од 6 до 7 година. Узорак истраживања чинила су деца из седам вртића на територији општине Стари град у Београду. Испитано је 120 деце оба пола, при редовном систематском прегледу пред полазак у школу. У истраживању су коришћена три теста. За испитивање артикулационих способности коришћен је Глобални артикулациони тест (Владисављевић, Костић, Поповић1983), за испитивање фонемског слуха Тест за испитивање разликовања фонема (Владисављевић С, Костић, Поповић, 1983), док је за процену фонолошких способности примењен Тест за испитивање фонолошке свесности-ФОНТ тест (Суботић, 2011).
Резултати овог истраживања показали су да је укупна учесталост артикулационог поремећаја- дислалија (43,3%) а од тога, најучесталија дисторзија гласова (28.3%), као и да је више присутна код дечака него код девојчица. Деца са развојним артикулационим поремећајим...а и без развојних артикулационих поремећаја имају добро развијен фонемски слух. У исптивању фонолошке свесности, сва деца из нашег узорка су показала нормалан ниво развијености фонолошке свесности и не постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица (p>0.05).
The purpose of this study is to determine the degree of development of articulation, phonemic hearing and some elements of phonological awareness in children of pre-school ages 6 to 7 years. The sample of the research was made by children of pre-school age from seven kindergartens in the territory of the municipality Stari grad in Belgrade. 120 children of both sexes were examined, during a regular systematic examination before going to school. The research used three tests. For the examination of articulation abilities, the Global Articulation Test (Vladisavljević, Kostić, Popović1983) was used, to test the phonemic hearing Test for distinguishing phonemes (Vladisavljević S, Kostic, Popovic, 1983) was used, while for the assessment of phonological abilities a Phonological Awareness Test - FONT test (Subotić, 2011) was used.
The results of this study have shown that the most common type of articulation disorder – dyslaly (43,3%) and most common is distortion of voices (28.3%), and tha...t it is more present in boys than in girls. Children with and without developmental articulation disorders achieve the same results when examining phonemic hearing. In the testing of phonological awareness, all children from our sample showed a normal level of development of phonological awareness and there are no statistically significant differences between boys and girls (p> 0.05).
Извор:
2018, 5-53Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Blagojević, Bojana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4586 AB - Циљ истраживања је био да се утврдити степен развоја артикулације, фонемског слуха и неких елемената фонолошке свесности код деце предшколског узраста од 6 до 7 година. Узорак истраживања чинила су деца из седам вртића на територији општине Стари град у Београду. Испитано је 120 деце оба пола, при редовном систематском прегледу пред полазак у школу. У истраживању су коришћена три теста. За испитивање артикулационих способности коришћен је Глобални артикулациони тест (Владисављевић, Костић, Поповић1983), за испитивање фонемског слуха Тест за испитивање разликовања фонема (Владисављевић С, Костић, Поповић, 1983), док је за процену фонолошких способности примењен Тест за испитивање фонолошке свесности-ФОНТ тест (Суботић, 2011). Резултати овог истраживања показали су да је укупна учесталост артикулационог поремећаја- дислалија (43,3%) а од тога, најучесталија дисторзија гласова (28.3%), као и да је више присутна код дечака него код девојчица. Деца са развојним артикулационим поремећајима и без развојних артикулационих поремећаја имају добро развијен фонемски слух. У исптивању фонолошке свесности, сва деца из нашег узорка су показала нормалан ниво развијености фонолошке свесности и не постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица (p>0.05). AB - The purpose of this study is to determine the degree of development of articulation, phonemic hearing and some elements of phonological awareness in children of pre-school ages 6 to 7 years. The sample of the research was made by children of pre-school age from seven kindergartens in the territory of the municipality Stari grad in Belgrade. 120 children of both sexes were examined, during a regular systematic examination before going to school. The research used three tests. For the examination of articulation abilities, the Global Articulation Test (Vladisavljević, Kostić, Popović1983) was used, to test the phonemic hearing Test for distinguishing phonemes (Vladisavljević S, Kostic, Popovic, 1983) was used, while for the assessment of phonological abilities a Phonological Awareness Test - FONT test (Subotić, 2011) was used. The results of this study have shown that the most common type of articulation disorder – dyslaly (43,3%) and most common is distortion of voices (28.3%), and that it is more present in boys than in girls. Children with and without developmental articulation disorders achieve the same results when examining phonemic hearing. In the testing of phonological awareness, all children from our sample showed a normal level of development of phonological awareness and there are no statistically significant differences between boys and girls (p> 0.05). T1 - Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta T1 - Phonological abilities of children of preschool age EP - 53 SP - 5 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586 ER -
@mastersthesis{ author = "Blagojević, Bojana", year = "2018", abstract = "Циљ истраживања је био да се утврдити степен развоја артикулације, фонемског слуха и неких елемената фонолошке свесности код деце предшколског узраста од 6 до 7 година. Узорак истраживања чинила су деца из седам вртића на територији општине Стари град у Београду. Испитано је 120 деце оба пола, при редовном систематском прегледу пред полазак у школу. У истраживању су коришћена три теста. За испитивање артикулационих способности коришћен је Глобални артикулациони тест (Владисављевић, Костић, Поповић1983), за испитивање фонемског слуха Тест за испитивање разликовања фонема (Владисављевић С, Костић, Поповић, 1983), док је за процену фонолошких способности примењен Тест за испитивање фонолошке свесности-ФОНТ тест (Суботић, 2011). Резултати овог истраживања показали су да је укупна учесталост артикулационог поремећаја- дислалија (43,3%) а од тога, најучесталија дисторзија гласова (28.3%), као и да је више присутна код дечака него код девојчица. Деца са развојним артикулационим поремећајима и без развојних артикулационих поремећаја имају добро развијен фонемски слух. У исптивању фонолошке свесности, сва деца из нашег узорка су показала нормалан ниво развијености фонолошке свесности и не постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица (p>0.05)., The purpose of this study is to determine the degree of development of articulation, phonemic hearing and some elements of phonological awareness in children of pre-school ages 6 to 7 years. The sample of the research was made by children of pre-school age from seven kindergartens in the territory of the municipality Stari grad in Belgrade. 120 children of both sexes were examined, during a regular systematic examination before going to school. The research used three tests. For the examination of articulation abilities, the Global Articulation Test (Vladisavljević, Kostić, Popović1983) was used, to test the phonemic hearing Test for distinguishing phonemes (Vladisavljević S, Kostic, Popovic, 1983) was used, while for the assessment of phonological abilities a Phonological Awareness Test - FONT test (Subotić, 2011) was used. The results of this study have shown that the most common type of articulation disorder – dyslaly (43,3%) and most common is distortion of voices (28.3%), and that it is more present in boys than in girls. Children with and without developmental articulation disorders achieve the same results when examining phonemic hearing. In the testing of phonological awareness, all children from our sample showed a normal level of development of phonological awareness and there are no statistically significant differences between boys and girls (p> 0.05).", title = "Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta, Phonological abilities of children of preschool age", pages = "53-5", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586" }
Blagojević, B.. (2018). Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta. , 5-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586
Blagojević B. Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta. 2018;:5-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586 .
Blagojević, Bojana, "Fonološke sposobnosti dece predškolskog uzrasta" (2018):5-53, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586 .