Show simple item record

Specificity of language production of deaf and hard- of-hearing elementary school students

dc.creatorMihajlović, Matea
dc.date.accessioned2022-06-22T11:14:38Z
dc.date.available2022-06-22T11:14:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4576
dc.description.abstractЧуло слуха и његов развој су важни сегменти дечијег развоја из којег проистиче функција слушања. Тешкоће које се могу десити у овом прцесу, могу да изазову озбиљне последице, које ће утицати на развој детета. Због тога је од изузетног значаја оштећење или сметње утврдити благовремено и прецизно. На почетку истраживања поставили смо циљеве и задатке истраживања. Циљеви овог истраживања су утврђивање повезаности између узраста, степена оштећења слуха, оцене из српског језика, и пола језичке продукције глуве и наглуве деце основношколског узраста. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије уШколи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чинило је 29 глувих и наглувих ученика узраста од петог до осмог разреда. Испитивано је изражавање ученика у свом писаном изразу и у знаковном језику. У истраживању је коришћен инструмент Тест за испитивање језичке продукције–стрип ситуација (М. Миленковић, И. Ивић, Р. Росандић, В. Смиљанић). На основу анализе добијених резултата можемо закључити да узраст, степен оштећења слуха и оцена из српског језика не утичу најезичку продукцију глуве и наглуве деце основношколског узраста. Ученици са практичном глувоћом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са тешким и веома-тешким оштећењем слуха. Ученици који су имали одличну и врло добру оцену из српског језика, су постигли приближне резултате, док су слабији били ученици са добром оценом. Када се упореде резултати у зависности од пола, може се закључити да су девојчице постигле боље резутате у неким сегментима од дечака, док су у неким сегментима били бољи дечаци. Глуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су бата, прозор, човек а најмање појмове вући за косу, улица. На тесту за испитивање језичке продукције, ученици VIII и VI разреда су показали приближне резултате, док су слабији били ученици VII разреда.sr
dc.description.abstractSeance of hearing and his development are important segments of child development which results in listening function. Difficulties that can happen in this process can cause some serious consequenceswhich will affect on child development. Of great importance is to determine handicap timely school precisely. At the beginning of our research we set the goals and tasks of the research. The objectives of this research were to examine the connection between age, degree of hearing impairment, grades children get in Serbian, gender and language production of deaf and impaired elementary school children. The research was conducted in the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired "Stefan Dečanski" in Belgrade, Primary School "Radivoj Popović" in Zemun. The survey sample comprised 29 deaf and hard-of-hearing students from fifth to eighth grade. The instrument for testing language production-strip situations (M. Milenković, I. Ivić, R. Rosandić, V. Smiljanić) . Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the age, degree of hearing impairment and grades children get in Serbian do not affect language production of deaf and impaired elementary school children. Students with practical deafness showed the best results, while students with severe and very severe hearing impairment were the least successful. Students who were graded excellent and very good in Serbian achieved approximately similar results, while the students who were graded goodwere weaker. When comparing results in relation to gender, it can be concluded that in some segments girls achieved better results than boys and in some segments boys achieved better results than girls. Deaf students werw usually using terms: brother, window, man and leastused terms were street and pull for hair. On the language production test , eight and sixth grade students achieved similar results, while seventh-grade students were the weakest.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectговорsr
dc.subjectјезикsr
dc.subjectзнаковни језик,sr
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectspeechsr
dc.subjectlanguagesr
dc.subjectsing languagesr
dc.subjectdeaf and hard of hearing studentssr
dc.titleSpecifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osobasr
dc.titleSpecificity of language production of deaf and hard- of-hearing elementary school studentssr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage57
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record