Приказ основних података о документу
Teorijsko-metodološki pristupi u socijalnim istraživanjima i specijalno-pedagoške implikacije: između dogme i imaginacije
Theoretical and methodology approaches in the social research and special-pedagogy implications: among dogma and imagination
dc.contributor | Matejić-Đuričić, Zorica | |
dc.creator | Jugović, Aleksandar | |
dc.date.accessioned | 2022-05-16T11:29:53Z | |
dc.date.available | 2022-05-16T11:29:53Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80113-83-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4538 | |
dc.description.abstract | Predmet ovog rada je, prvo, analiza definicije i obeležja pristupa u socijalnim istraživajima, i drugo, analiza uticaja najbitnijih teorijskih i metodoloških shvatanja u socijalnim istraživanjima na ciljeve i metode specijalnopedagoške delatnosti. U radu se objašnjavaju glavni teorijski i metodološki koncepti za specijalno-pedagošku delatnost: pozitivistički, funkcionalistički, egzistencijalistički, interakcionistički ili konstrukcionistički i dijalektički ili radikalno-kritički. Takođe, pokazuje se značaj i različitost uticaja ključnih pristupa na specijalno-pedagošku delatnost. Glavni zaključak je, da je metodološki pluralizam snaga specijalno-pedagoške delatnosti i put kako bi se izbegla dogma i stvorila profesionalna i istraživačka imaginacija i kreacija. | sr |
dc.description.abstract | The subject of this article is, first, the analysis definition and feature of approaches in the social research and secondly, the influence the essential theoretical and methodology comprenhension in the social research on the aim and methods of special-pedagogy activity or work. The article explains major theoretical and methodology concepts for special-pedagogy activity: positivistic, functionalistical, existential, interactionistical or constructionistical and dialectics or radicallycritical. Likewise, the article demonstrates the importance and diversity of influence of key approaches on special-pedagogy activity. The main conclusion is that methodological pluralism is power of the special-pedagogy activity and way to avoid dogma and to produce professional and research imagination and creation. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009 | sr |
dc.subject | čovek | sr |
dc.subject | društvo | sr |
dc.subject | socijalna istraživanja | sr |
dc.subject | teorijsko-metodološki pristupi | sr |
dc.subject | specijalno-pedagoška delatnost | sr |
dc.subject | human (man), society | sr |
dc.subject | social research | sr |
dc.subject | theoretical and methodology approaches | sr |
dc.subject | special-pedagogy activity | sr |
dc.title | Teorijsko-metodološki pristupi u socijalnim istraživanjima i specijalno-pedagoške implikacije: između dogme i imaginacije | sr |
dc.title | Theoretical and methodology approaches in the social research and special-pedagogy implications: among dogma and imagination | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 431 | |
dc.citation.spage | 417 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7868/Untitled18.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4538 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |