Приказ основних података о документу

Theoretical and methodology approaches in the social research and special-pedagogy implications: among dogma and imagination

dc.contributorMatejić-Đuričić, Zorica
dc.creatorJugović, Aleksandar
dc.date.accessioned2022-05-16T11:29:53Z
dc.date.available2022-05-16T11:29:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-86-80113-83-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4538
dc.description.abstractPredmet ovog rada je, prvo, analiza definicije i obeležja pristupa u socijalnim istraživajima, i drugo, analiza uticaja najbitnijih teorijskih i metodoloških shvatanja u socijalnim istraživanjima na ciljeve i metode specijalnopedagoške delatnosti. U radu se objašnjavaju glavni teorijski i metodološki koncepti za specijalno-pedagošku delatnost: pozitivistički, funkcionalistički, egzistencijalistički, interakcionistički ili konstrukcionistički i dijalektički ili radikalno-kritički. Takođe, pokazuje se značaj i različitost uticaja ključnih pristupa na specijalno-pedagošku delatnost. Glavni zaključak je, da je metodološki pluralizam snaga specijalno-pedagoške delatnosti i put kako bi se izbegla dogma i stvorila profesionalna i istraživačka imaginacija i kreacija.sr
dc.description.abstractThe subject of this article is, first, the analysis definition and feature of approaches in the social research and secondly, the influence the essential theoretical and methodology comprenhension in the social research on the aim and methods of special-pedagogy activity or work. The article explains major theoretical and methodology concepts for special-pedagogy activity: positivistic, functionalistical, existential, interactionistical or constructionistical and dialectics or radicallycritical. Likewise, the article demonstrates the importance and diversity of influence of key approaches on special-pedagogy activity. The main conclusion is that methodological pluralism is power of the special-pedagogy activity and way to avoid dogma and to produce professional and research imagination and creation.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009sr
dc.subjectčoveksr
dc.subjectdruštvosr
dc.subjectsocijalna istraživanjasr
dc.subjectteorijsko-metodološki pristupisr
dc.subjectspecijalno-pedagoška delatnostsr
dc.subjecthuman (man), societysr
dc.subjectsocial researchsr
dc.subjecttheoretical and methodology approachessr
dc.subjectspecial-pedagogy activitysr
dc.titleTeorijsko-metodološki pristupi u socijalnim istraživanjima i specijalno-pedagoške implikacije: između dogme i imaginacijesr
dc.titleTheoretical and methodology approaches in the social research and special-pedagogy implications: among dogma and imaginationsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage431
dc.citation.spage417
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7868/Untitled18.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4538
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу