Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih
Use of focus groups interview in research of children and youth
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U tekstu se izlažu osnovni principi fokus-grupnog intervjua i, posebno,
specifičnosti primene ove tehnike u istraživanjima dece i mladih. Autorke
konstatuju porast korišćenja ove tehnike u brojnim naučnim disciplinama i
njenu značajnu frekventnost i raznovrsnost u istraživanju različitih oblasti
koja se tiču ispitivanja ponašanja i stavova mlađih uzrasta.
Oslanjajući se, kako na iskustva brojnih istraživača širom sveta, tako i
na sopstvena iskustva u primeni ove istraživački tehnike u istraživanjima
dece i mladih u Srbiji, autorke rezimiraju osnovne metodološke principe i
elemente istraživanja u kojima se primenjuje fokus-grupno intervjuisanje:
sastav grupe, uzrast ispitanika, veličinu grupe, trajanje intervjua, ulogu
moderatora, vreme i mesto održavanja intervjua, pitanja za fokus-grupni
intervju, sprovođenje fokus-grupnog intervjua, analizu podataka, etičke
probleme primene fokus-grupnog istraživanja kod dece i mladih.
Autorke zaključuju da adekvatno vođeno fokus-grupno ...intervjuisanje
dece i mladih pruža velike mogućnosti na planu sticanja dubinskog uvida
u široki dijapazon dečje percepcije, stavova, interesa, vrednosti i iskustva
o velikom broju oblasti. Pravilna primena ove istraživačke metode takođe
podrazumeva i poznavanje slabosti i ograničenja fokus-grupnog intervjua,
kao i dobro poznavanje principa grupne dinamike i interakcije na kojima se
temelji ovaj istraživački pristup.
Basic principles of focus groups interview in general, and specific features
of usage of this technique in research of children and young are described in
the text. Authors identify rise in usage of this technique in numerous scientific
disciplines and its significant frequency and diversity in research of different
fields concerning behaviour and attitudes of the young.
Relying on expirience of researches worldwide in usage of focus groups interview
as well as on own expiriences in usage of this technique in research of children
and the young in Serbia, authors summarize basic methodological principles and
elements of research in which focus groups interview are applied: composition
of the group, age of the respondents, size of the group, duration of the interview,
role of the moderator, time and place of the interview, questions for focus groups
interview, conductiong of focus groups interview, data analysis, ethical problems
concernig usage of focus groups interview with... children and young.
Authors conclude that adequate conducted focus groups interview of children
and the young give great possibilities in terms of acquiring deep insight in wide
spectrum of child perception, attitudes, concerns, values and expiriences in
number of fields. Proper usage of this research technique also implies knowing
of the weaknesses and limitations of the focus groups interview as well as good
knowledge of group dynamic principles and interactions upon which this research
approach is built.
Кључне речи:
fokus-grupni intervju / pedagoška istraživanja / deca / focus groups interviews / educational research / childrenИзвор:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 397-415Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Đurić, Slađana AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4536 AB - U tekstu se izlažu osnovni principi fokus-grupnog intervjua i, posebno, specifičnosti primene ove tehnike u istraživanjima dece i mladih. Autorke konstatuju porast korišćenja ove tehnike u brojnim naučnim disciplinama i njenu značajnu frekventnost i raznovrsnost u istraživanju različitih oblasti koja se tiču ispitivanja ponašanja i stavova mlađih uzrasta. Oslanjajući se, kako na iskustva brojnih istraživača širom sveta, tako i na sopstvena iskustva u primeni ove istraživački tehnike u istraživanjima dece i mladih u Srbiji, autorke rezimiraju osnovne metodološke principe i elemente istraživanja u kojima se primenjuje fokus-grupno intervjuisanje: sastav grupe, uzrast ispitanika, veličinu grupe, trajanje intervjua, ulogu moderatora, vreme i mesto održavanja intervjua, pitanja za fokus-grupni intervju, sprovođenje fokus-grupnog intervjua, analizu podataka, etičke probleme primene fokus-grupnog istraživanja kod dece i mladih. Autorke zaključuju da adekvatno vođeno fokus-grupno intervjuisanje dece i mladih pruža velike mogućnosti na planu sticanja dubinskog uvida u široki dijapazon dečje percepcije, stavova, interesa, vrednosti i iskustva o velikom broju oblasti. Pravilna primena ove istraživačke metode takođe podrazumeva i poznavanje slabosti i ograničenja fokus-grupnog intervjua, kao i dobro poznavanje principa grupne dinamike i interakcije na kojima se temelji ovaj istraživački pristup. AB - Basic principles of focus groups interview in general, and specific features of usage of this technique in research of children and young are described in the text. Authors identify rise in usage of this technique in numerous scientific disciplines and its significant frequency and diversity in research of different fields concerning behaviour and attitudes of the young. Relying on expirience of researches worldwide in usage of focus groups interview as well as on own expiriences in usage of this technique in research of children and the young in Serbia, authors summarize basic methodological principles and elements of research in which focus groups interview are applied: composition of the group, age of the respondents, size of the group, duration of the interview, role of the moderator, time and place of the interview, questions for focus groups interview, conductiong of focus groups interview, data analysis, ethical problems concernig usage of focus groups interview with children and young. Authors conclude that adequate conducted focus groups interview of children and the young give great possibilities in terms of acquiring deep insight in wide spectrum of child perception, attitudes, concerns, values and expiriences in number of fields. Proper usage of this research technique also implies knowing of the weaknesses and limitations of the focus groups interview as well as good knowledge of group dynamic principles and interactions upon which this research approach is built. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009 T1 - Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih T1 - Use of focus groups interview in research of children and youth EP - 415 SP - 397 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4536 ER -
@conference{ author = "Đurić, Slađana and Popović-Ćitić, Branislava", year = "2009", abstract = "U tekstu se izlažu osnovni principi fokus-grupnog intervjua i, posebno, specifičnosti primene ove tehnike u istraživanjima dece i mladih. Autorke konstatuju porast korišćenja ove tehnike u brojnim naučnim disciplinama i njenu značajnu frekventnost i raznovrsnost u istraživanju različitih oblasti koja se tiču ispitivanja ponašanja i stavova mlađih uzrasta. Oslanjajući se, kako na iskustva brojnih istraživača širom sveta, tako i na sopstvena iskustva u primeni ove istraživački tehnike u istraživanjima dece i mladih u Srbiji, autorke rezimiraju osnovne metodološke principe i elemente istraživanja u kojima se primenjuje fokus-grupno intervjuisanje: sastav grupe, uzrast ispitanika, veličinu grupe, trajanje intervjua, ulogu moderatora, vreme i mesto održavanja intervjua, pitanja za fokus-grupni intervju, sprovođenje fokus-grupnog intervjua, analizu podataka, etičke probleme primene fokus-grupnog istraživanja kod dece i mladih. Autorke zaključuju da adekvatno vođeno fokus-grupno intervjuisanje dece i mladih pruža velike mogućnosti na planu sticanja dubinskog uvida u široki dijapazon dečje percepcije, stavova, interesa, vrednosti i iskustva o velikom broju oblasti. Pravilna primena ove istraživačke metode takođe podrazumeva i poznavanje slabosti i ograničenja fokus-grupnog intervjua, kao i dobro poznavanje principa grupne dinamike i interakcije na kojima se temelji ovaj istraživački pristup., Basic principles of focus groups interview in general, and specific features of usage of this technique in research of children and young are described in the text. Authors identify rise in usage of this technique in numerous scientific disciplines and its significant frequency and diversity in research of different fields concerning behaviour and attitudes of the young. Relying on expirience of researches worldwide in usage of focus groups interview as well as on own expiriences in usage of this technique in research of children and the young in Serbia, authors summarize basic methodological principles and elements of research in which focus groups interview are applied: composition of the group, age of the respondents, size of the group, duration of the interview, role of the moderator, time and place of the interview, questions for focus groups interview, conductiong of focus groups interview, data analysis, ethical problems concernig usage of focus groups interview with children and young. Authors conclude that adequate conducted focus groups interview of children and the young give great possibilities in terms of acquiring deep insight in wide spectrum of child perception, attitudes, concerns, values and expiriences in number of fields. Proper usage of this research technique also implies knowing of the weaknesses and limitations of the focus groups interview as well as good knowledge of group dynamic principles and interactions upon which this research approach is built.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009", title = "Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih, Use of focus groups interview in research of children and youth", pages = "415-397", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4536" }
Đurić, S.,& Popović-Ćitić, B.. (2009). Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 397-415. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4536
Đurić S, Popović-Ćitić B. Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:397-415. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4536 .
Đurić, Slađana, Popović-Ćitić, Branislava, "Primena fokus-grupnog intervjua u istraživanjima dece i mladih" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj pedagogiji/ Research in Special pedagogy “,Beograd / Belgrade,2009 (2009):397-415, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4536 .