Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse
Homeschooling – from theoretical frame to practical findings
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja
koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija
je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji
nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika
i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i
odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa,
specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava).
Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca
između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne
potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija
teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i
programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja
nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih
sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju ...na probleme u realizaciji
nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora.
In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which
have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in
realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the
structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation
methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of
teaching material).
According the available researches we can conclude that there is the most
significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area
of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the
most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in
area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education
methods, but also in adequacy of working space.
Кључне речи:
nastava u kućnim uslovima / specifičnosti nastavnog rada / homeschooling / specifics of educational processИзвор:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 453-467Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Nikolić, Snežana PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4518 AB - U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa, specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava). Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju na probleme u realizaciji nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora. AB - In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of teaching material). According the available researches we can conclude that there is the most significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education methods, but also in adequacy of working space. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 T1 - Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse T1 - Homeschooling – from theoretical frame to practical findings EP - 467 SP - 453 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518 ER -
@conference{ author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana", year = "2009", abstract = "U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa, specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava). Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju na probleme u realizaciji nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora., In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of teaching material). According the available researches we can conclude that there is the most significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education methods, but also in adequacy of working space.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009", title = "Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse, Homeschooling – from theoretical frame to practical findings", pages = "467-453", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518" }
Ilić-Stošović, D.,& Nikolić, S.. (2009). Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 453-467. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518
Ilić-Stošović D, Nikolić S. Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:453-467. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, "Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):453-467, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518 .