Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece
Cognitive aspects of visual abilities in low vision children
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U ovom radu ispitan je odnos između kognitivnih aspekata vizuelnih sposobnosti
(vizuelne pažnje, kratkoročne vizuelne memorije i vizuospacijalnih
sposobnosti) i bazičnih vizuelnih funkcija (oštrine vida, stereoskopskog
vida, kolornog vida i motiliteta) kod 54. slabovide dece, uzrasta od 7 do 15
godina.
Rezultati procenjenih paramatara kognitivnih i funkcionalnih aspekata
vizuelnih sposobnosti ukazuju na prisustvo statistički značajnih odnosa između
oštrine vida na blizinu i vizuospacijalnih sposobnosti (p<0.05), strabizma,
stereo vida i vizuelne pažnje (p<0.05).
This paper investigates the relationship between cognitive aspects of visual
abilities (visual attention, visual short time memory and visual spatial abilities)
and basic visual functions (visual acuity, stereo vision, visual motor coordination
and motility) in 53 low vision children, 7-15 years of age.
Results of the assessed parameters of cognitive and functional aspects of visual
abilities suggest a significant relationship between near visual acuity and visual
spatial abilities (p=0.05), strabismus, stereo vision, visual motor coordination
and visual attention (p<0.05).
Кључне речи:
slabovidost / vizuelne sposobnosti / oštrina vida / low vision / visual abilities / visual acuityИзвор:
Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010, 2010, 155-171Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Gligorović, Milica AU - Vučinić, Vesna PY - 2010 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4482 AB - U ovom radu ispitan je odnos između kognitivnih aspekata vizuelnih sposobnosti (vizuelne pažnje, kratkoročne vizuelne memorije i vizuospacijalnih sposobnosti) i bazičnih vizuelnih funkcija (oštrine vida, stereoskopskog vida, kolornog vida i motiliteta) kod 54. slabovide dece, uzrasta od 7 do 15 godina. Rezultati procenjenih paramatara kognitivnih i funkcionalnih aspekata vizuelnih sposobnosti ukazuju na prisustvo statistički značajnih odnosa između oštrine vida na blizinu i vizuospacijalnih sposobnosti (p<0.05), strabizma, stereo vida i vizuelne pažnje (p<0.05). AB - This paper investigates the relationship between cognitive aspects of visual abilities (visual attention, visual short time memory and visual spatial abilities) and basic visual functions (visual acuity, stereo vision, visual motor coordination and motility) in 53 low vision children, 7-15 years of age. Results of the assessed parameters of cognitive and functional aspects of visual abilities suggest a significant relationship between near visual acuity and visual spatial abilities (p=0.05), strabismus, stereo vision, visual motor coordination and visual attention (p<0.05). PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 T1 - Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece T1 - Cognitive aspects of visual abilities in low vision children EP - 171 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4482 ER -
@conference{ author = "Gligorović, Milica and Vučinić, Vesna", year = "2010", abstract = "U ovom radu ispitan je odnos između kognitivnih aspekata vizuelnih sposobnosti (vizuelne pažnje, kratkoročne vizuelne memorije i vizuospacijalnih sposobnosti) i bazičnih vizuelnih funkcija (oštrine vida, stereoskopskog vida, kolornog vida i motiliteta) kod 54. slabovide dece, uzrasta od 7 do 15 godina. Rezultati procenjenih paramatara kognitivnih i funkcionalnih aspekata vizuelnih sposobnosti ukazuju na prisustvo statistički značajnih odnosa između oštrine vida na blizinu i vizuospacijalnih sposobnosti (p<0.05), strabizma, stereo vida i vizuelne pažnje (p<0.05)., This paper investigates the relationship between cognitive aspects of visual abilities (visual attention, visual short time memory and visual spatial abilities) and basic visual functions (visual acuity, stereo vision, visual motor coordination and motility) in 53 low vision children, 7-15 years of age. Results of the assessed parameters of cognitive and functional aspects of visual abilities suggest a significant relationship between near visual acuity and visual spatial abilities (p=0.05), strabismus, stereo vision, visual motor coordination and visual attention (p<0.05).", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010", title = "Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece, Cognitive aspects of visual abilities in low vision children", pages = "171-155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4482" }
Gligorović, M.,& Vučinić, V.. (2010). Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 155-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4482
Gligorović M, Vučinić V. Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece. in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010. 2010;:155-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4482 .
Gligorović, Milica, Vučinić, Vesna, "Kognitivni aspekti vizuelnih sposobnosti kod slabovide dece" in Zbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo II / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I I “,Beograd / Belgrade 2010 (2010):155-171, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4482 .