Приказ основних података о документу

Productivity of verbal learning in children with mild intellectual disability

dc.contributorKovačević, Jasmina
dc.contributorVučinić, Vesna
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.date.accessioned2022-05-04T11:30:15Z
dc.date.available2022-05-04T11:30:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.isbn978-86-80113-98-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4469
dc.description.abstractCilj ovako koncipiranog istraživanja odnosi se na određivanje i definisanje krivulje učenja kao i identifikovanje faktora koji su statistički značajno povezani sa grafičkim prikazom školskog uspeha kod dece ometene u intelektualnom razvoju. Sto dvadeset četiri ispitanika s intelektualnom ometenošću starosti 8-16 godina ispitano je Rey testom za procenu verbalnog učenja. Našim istraživanjem ukazano je na veoma visok procenat neuspešnih ispitanika. Korelativna analiza između krivulje učenja i pola, kalendarskog i školskog uzrasta, koeficijenta inteligencije, socioekonomskog statusa porodica ispitanika ukazuje na postojanje statistički značajne povezanosti samo sa kalendarskim uzrastom ispitane dece. Nisu nađene značajne razlike u školskom uzrastu, polu i socioekonomskom statusu što upućuje na mogućnost da je produktivno verbalno učenje kod dece s lakom intelektualnom ometenošću nezavisno od ovih varijabli i da je jedino statistički značajno povezano sa kalendarskim uzrastom.sr
dc.description.abstractThe purpose of the study is the definition and identification of factors that significantly correlate to the learning curve of children with mild intellectual disabilities. One hundred twenty four participants with intellectual disabilities, aged 8-16, were assessed using the Ray Verbal Learning Test. The study identifies a very high percentage of unsuccessful participants. The correlation analysis of the learning curve on the one hand, and chronological and school age, gender distribution, IQ and socio-economic status of their families, on the other, show statistically correlations with chronological age of the children only. There are no significant differences are identified in respect to their school age, gender distribution and socio-economic status, suggesting the possibility that learning curve are independent of these variables and it is only statistically related to chronological age.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „ Smetnje i poremećaji: fenomenologija, prevencija i tretman deo I / Disabilities and Disorders: Phenomenology, Prevention and Treatment Part I “,Beograd / Belgrade 2010sr
dc.subjectkrivulja učenjasr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectkalendarski uzrastsr
dc.subjectcurve learningsr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.subjectchronological agesr
dc.titleProduktivnost verbalnog učenja kod dece s Intelektualnom ometenošćusr
dc.titleProductivity of verbal learning in children with mild intellectual disabilitysr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage211
dc.citation.spage199
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7568/Untitled15.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4469
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу