Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida
Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Indiidualizacija nastave je formalno i suštinski kompatibilna sa
diferencijacijom. Treba neprestano otkrivati, uvažavati pa i nagovati
razlike među nastavnim subjektima. Na mikro planu diferncirani
pristup orijentisan je specifičnim sposobnostima pojedinca u realizaciji
konkretrnog nastavnog sadržaja ili specijalnog korektivnopedagoškog
zadatka.
U radu se razmatraju putevi stavljanja individualizacije u službu
integracije. Potkrepljuje se oprobano pedagoško rešenje: obezbeđivanje
što višeg stepen samostalnog rada učenika ne samo u individualnoj
nastavi već i u frontalnoj, grupnoj i radu u parovima. U radu
sa decom sa smetnjama u razvoju podrazumeva intenzivni timski rad
na planu realizacije programiranog individualnog tretmana.
Vaspitno-obrazovni rad (u redovnoj ili specijalnoj školi) ne sme
biti podređen potrebama učenika sa oštećenjem vida i drugim smetnjama
u razvoju. Ukoliko usporimo tempo rada a samim tim i prosečno
napredovanje u odeljenju, prilagođavajući ga učeni...cima sa
smetnjama u razvoju, nismo na putu inkluzije i nadomak integraciji
kao njenom ishodištu.
The individualization of teaching process is, quite naturally,
compatible with the differenciation. The differences among the
teaching subjects should constantly be discovered, respected and
celebrated. In micro-plan, the differenciated approach is oriented to
specific abilities of an individual in the realization of concrete
teaching contents or of a special corrective-pedagogical task.
In this work, the ways of putting of individualization to work for
integration are observed. A proved pedagogical solution is
strengthened: ensuring as high degree as possible of the independent
work of the pupils, not only in the individual teaching process, but
also in frontal and group teaching process and in the work in pairs.
The work with the children having developmental disorders implies
an intensive team work on the plan of the realization of a
programmed individual programme. The upbringing and educative
work (both in special and mainstream schools) must not be
subordinate to t...he needs of visually impaired pupils and of the pupils
with other developmental disorders. If we slow down the tempo of
the work, which also means the average advancement in a
department, adapting it to the pupils with developmental disorders,
we are not on the way to the inclusion and near the integration as its
outcome.
Кључне речи:
deca sa oštećenjem vida / individualizacija / integracija / inkluzija / visually impaired children / individualization / integration / inclusionИзвор:
Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008, 2008, 419-428Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Eškirović, Branka AU - Vučinić, Vesna PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4440 AB - Indiidualizacija nastave je formalno i suštinski kompatibilna sa diferencijacijom. Treba neprestano otkrivati, uvažavati pa i nagovati razlike među nastavnim subjektima. Na mikro planu diferncirani pristup orijentisan je specifičnim sposobnostima pojedinca u realizaciji konkretrnog nastavnog sadržaja ili specijalnog korektivnopedagoškog zadatka. U radu se razmatraju putevi stavljanja individualizacije u službu integracije. Potkrepljuje se oprobano pedagoško rešenje: obezbeđivanje što višeg stepen samostalnog rada učenika ne samo u individualnoj nastavi već i u frontalnoj, grupnoj i radu u parovima. U radu sa decom sa smetnjama u razvoju podrazumeva intenzivni timski rad na planu realizacije programiranog individualnog tretmana. Vaspitno-obrazovni rad (u redovnoj ili specijalnoj školi) ne sme biti podređen potrebama učenika sa oštećenjem vida i drugim smetnjama u razvoju. Ukoliko usporimo tempo rada a samim tim i prosečno napredovanje u odeljenju, prilagođavajući ga učenicima sa smetnjama u razvoju, nismo na putu inkluzije i nadomak integraciji kao njenom ishodištu. AB - The individualization of teaching process is, quite naturally, compatible with the differenciation. The differences among the teaching subjects should constantly be discovered, respected and celebrated. In micro-plan, the differenciated approach is oriented to specific abilities of an individual in the realization of concrete teaching contents or of a special corrective-pedagogical task. In this work, the ways of putting of individualization to work for integration are observed. A proved pedagogical solution is strengthened: ensuring as high degree as possible of the independent work of the pupils, not only in the individual teaching process, but also in frontal and group teaching process and in the work in pairs. The work with the children having developmental disorders implies an intensive team work on the plan of the realization of a programmed individual programme. The upbringing and educative work (both in special and mainstream schools) must not be subordinate to the needs of visually impaired pupils and of the pupils with other developmental disorders. If we slow down the tempo of the work, which also means the average advancement in a department, adapting it to the pupils with developmental disorders, we are not on the way to the inclusion and near the integration as its outcome. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 T1 - Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida T1 - Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida EP - 428 SP - 419 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4440 ER -
@conference{ author = "Eškirović, Branka and Vučinić, Vesna", year = "2008", abstract = "Indiidualizacija nastave je formalno i suštinski kompatibilna sa diferencijacijom. Treba neprestano otkrivati, uvažavati pa i nagovati razlike među nastavnim subjektima. Na mikro planu diferncirani pristup orijentisan je specifičnim sposobnostima pojedinca u realizaciji konkretrnog nastavnog sadržaja ili specijalnog korektivnopedagoškog zadatka. U radu se razmatraju putevi stavljanja individualizacije u službu integracije. Potkrepljuje se oprobano pedagoško rešenje: obezbeđivanje što višeg stepen samostalnog rada učenika ne samo u individualnoj nastavi već i u frontalnoj, grupnoj i radu u parovima. U radu sa decom sa smetnjama u razvoju podrazumeva intenzivni timski rad na planu realizacije programiranog individualnog tretmana. Vaspitno-obrazovni rad (u redovnoj ili specijalnoj školi) ne sme biti podređen potrebama učenika sa oštećenjem vida i drugim smetnjama u razvoju. Ukoliko usporimo tempo rada a samim tim i prosečno napredovanje u odeljenju, prilagođavajući ga učenicima sa smetnjama u razvoju, nismo na putu inkluzije i nadomak integraciji kao njenom ishodištu., The individualization of teaching process is, quite naturally, compatible with the differenciation. The differences among the teaching subjects should constantly be discovered, respected and celebrated. In micro-plan, the differenciated approach is oriented to specific abilities of an individual in the realization of concrete teaching contents or of a special corrective-pedagogical task. In this work, the ways of putting of individualization to work for integration are observed. A proved pedagogical solution is strengthened: ensuring as high degree as possible of the independent work of the pupils, not only in the individual teaching process, but also in frontal and group teaching process and in the work in pairs. The work with the children having developmental disorders implies an intensive team work on the plan of the realization of a programmed individual programme. The upbringing and educative work (both in special and mainstream schools) must not be subordinate to the needs of visually impaired pupils and of the pupils with other developmental disorders. If we slow down the tempo of the work, which also means the average advancement in a department, adapting it to the pupils with developmental disorders, we are not on the way to the inclusion and near the integration as its outcome.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008", title = "Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida, Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida", pages = "428-419", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4440" }
Eškirović, B.,& Vučinić, V.. (2008). Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 419-428. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4440
Eškirović B, Vučinić V. Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida. in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008. 2008;:419-428. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4440 .
Eškirović, Branka, Vučinić, Vesna, "Individualizacija i integracija u nastavi sa decom oštećenog vida" in Zbornik radova - „U susret inkluziji – dileme u teoriji i praksi“,Zlatibor,2008 (2008):419-428, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4440 .