Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“
Motor difficulties of students with “border level of intelligence”
Аутори
Stošljević, MiodragAdamović, Milosav
Odović, Gordana
Остала ауторства
Glumbić, NenadVučinić, Vesna
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Problem: U našem istraživanju smo ispitivali neke od opštih motornih poteškoća kod
128 učenika sa “graničnim stanjima inteligencije” uzrasta od 7-11 godina.
Metodologija: Ispitinici su bili ravnomerno raspore�����eni prema polu (64 ispitinaka ili
50% muškog pola i 64 ispitanika ili 50% ženskog pola) i prema uzrastu, tj. po 32 (25%)
ispitanika u uzrastima od 7-7,11, 8-8,11, 9-9,11 i 10-11 godina. Svi ispitanici su imali
izme�����u 71 I 85 IQ jedinica na REVISK testu što znači da su svrstani u kategoriju
“graničnih stanja inteligencije”. Ispitivanje smo izvršili 2010. godine u Zavodu za
psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju “prof. dr Cvetko Brajović” i u Kabinetu za
defektologiju “Stošljević”. Cilj istraživanja je bio da ukažemo odgovarajućim stručnjacima
na opšte motorne poteškoće ispitivane populacije koji mogu uticati na proces edukacije u
redovnoj osnovnoj školi.
Rezultati: Rezultati istraživanja su pokazali da je nekoordinsane pokrete imalo 72
(56,24%) ispitani...ka, loše je oblikovalo linije, likove i slova 69 (53,90%) ispitanika, zaprljalo
se u toku rada 62 (48,44%) ispitanika, ponekad je imalo nehotične pokrete tela 45 (35,15%)
ispitanika, neracionalno se kretalo 42 (32,81%) ispitanika, 40 (31,25%) je imalo poteškoće
kod uskla�����ivanja pokreta i percepcije dok je 39 (30,47%) ispitanika često padalo.
Zaključak: Iz dobijenih rezultata možemo zaključiti da odgovorni stručnjaci tokom konstrukcije
individualnih planova i programa u procesu edukacije učenika sa “graničnim stanjima
inteligencije” moraju posebnu pažnju obratiti na motorne poteškoće ove populacije.
Problem: In our research we have examined some of the general motor difficulties
with 128 students who have „border level of intelligence“, from 7 to 11 years old.
Methodology: The examinees were eaqually distributed according to gender (64
examinees or 50% were male and 64 examinees or 50% were female) and according to
age, groups of 32 (25%) examinees were from 7-7, 11, 8-8,11, 9-9,11 and 10-11 years old.
All exminees had between 71 and 85 IQ units on REVISK test therefore they were classified
in „border level of intelligence“ category. The examination was conducted in 2010 in
Psychophysiological Dissordes and Speach Pathology Institute „Prof. Dr Cvetko
Brajovic’’ and in Cabinet for Defectology „Stosljevic“. Aim of research was to indicate to
relevant experts the general motor difficulties of examined population which may affect the
process of education in regular elementary school.
Results: Research results showed that uncoordinated movements had 72 (56,24%)
examinees, b...adly shaping lines, characters and letters 69 (53,90%) exminees, 62 (48,44%)
examinees got mucked during work, sometimes they would have uncontrolled body
movements 45 (35,15%) examinees, irrational moves had 42 (32,81) examinees, 40
(31,25%) had difficulties with harmonizing movements and perception while 39 (30,47%)
were often use to fall down.
Conclusion: We can conclude, from gained results, that responsible experts, while
constructing individual plans and programs in process of education of students with
“border level of intelligence”, must pay special attention to the motor difficulties of that
population.
Key wo
Кључне речи:
“granična stanja inteligencije” / motorne poteškoće / “border level of intelligence” / motor difficultiesИзвор:
Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011, 2011, 185-190Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Stošljević, Miodrag AU - Adamović, Milosav AU - Odović, Gordana PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4381 AB - Problem: U našem istraživanju smo ispitivali neke od opštih motornih poteškoća kod 128 učenika sa “graničnim stanjima inteligencije” uzrasta od 7-11 godina. Metodologija: Ispitinici su bili ravnomerno raspore�����eni prema polu (64 ispitinaka ili 50% muškog pola i 64 ispitanika ili 50% ženskog pola) i prema uzrastu, tj. po 32 (25%) ispitanika u uzrastima od 7-7,11, 8-8,11, 9-9,11 i 10-11 godina. Svi ispitanici su imali izme�����u 71 I 85 IQ jedinica na REVISK testu što znači da su svrstani u kategoriju “graničnih stanja inteligencije”. Ispitivanje smo izvršili 2010. godine u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju “prof. dr Cvetko Brajović” i u Kabinetu za defektologiju “Stošljević”. Cilj istraživanja je bio da ukažemo odgovarajućim stručnjacima na opšte motorne poteškoće ispitivane populacije koji mogu uticati na proces edukacije u redovnoj osnovnoj školi. Rezultati: Rezultati istraživanja su pokazali da je nekoordinsane pokrete imalo 72 (56,24%) ispitanika, loše je oblikovalo linije, likove i slova 69 (53,90%) ispitanika, zaprljalo se u toku rada 62 (48,44%) ispitanika, ponekad je imalo nehotične pokrete tela 45 (35,15%) ispitanika, neracionalno se kretalo 42 (32,81%) ispitanika, 40 (31,25%) je imalo poteškoće kod uskla�����ivanja pokreta i percepcije dok je 39 (30,47%) ispitanika često padalo. Zaključak: Iz dobijenih rezultata možemo zaključiti da odgovorni stručnjaci tokom konstrukcije individualnih planova i programa u procesu edukacije učenika sa “graničnim stanjima inteligencije” moraju posebnu pažnju obratiti na motorne poteškoće ove populacije. AB - Problem: In our research we have examined some of the general motor difficulties with 128 students who have „border level of intelligence“, from 7 to 11 years old. Methodology: The examinees were eaqually distributed according to gender (64 examinees or 50% were male and 64 examinees or 50% were female) and according to age, groups of 32 (25%) examinees were from 7-7, 11, 8-8,11, 9-9,11 and 10-11 years old. All exminees had between 71 and 85 IQ units on REVISK test therefore they were classified in „border level of intelligence“ category. The examination was conducted in 2010 in Psychophysiological Dissordes and Speach Pathology Institute „Prof. Dr Cvetko Brajovic’’ and in Cabinet for Defectology „Stosljevic“. Aim of research was to indicate to relevant experts the general motor difficulties of examined population which may affect the process of education in regular elementary school. Results: Research results showed that uncoordinated movements had 72 (56,24%) examinees, badly shaping lines, characters and letters 69 (53,90%) exminees, 62 (48,44%) examinees got mucked during work, sometimes they would have uncontrolled body movements 45 (35,15%) examinees, irrational moves had 42 (32,81) examinees, 40 (31,25%) had difficulties with harmonizing movements and perception while 39 (30,47%) were often use to fall down. Conclusion: We can conclude, from gained results, that responsible experts, while constructing individual plans and programs in process of education of students with “border level of intelligence”, must pay special attention to the motor difficulties of that population. Key wo PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 T1 - Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“ T1 - Motor difficulties of students with “border level of intelligence” EP - 190 SP - 185 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4381 ER -
@conference{ author = "Stošljević, Miodrag and Adamović, Milosav and Odović, Gordana", year = "2011", abstract = "Problem: U našem istraživanju smo ispitivali neke od opštih motornih poteškoća kod 128 učenika sa “graničnim stanjima inteligencije” uzrasta od 7-11 godina. Metodologija: Ispitinici su bili ravnomerno raspore�����eni prema polu (64 ispitinaka ili 50% muškog pola i 64 ispitanika ili 50% ženskog pola) i prema uzrastu, tj. po 32 (25%) ispitanika u uzrastima od 7-7,11, 8-8,11, 9-9,11 i 10-11 godina. Svi ispitanici su imali izme�����u 71 I 85 IQ jedinica na REVISK testu što znači da su svrstani u kategoriju “graničnih stanja inteligencije”. Ispitivanje smo izvršili 2010. godine u Zavodu za psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju “prof. dr Cvetko Brajović” i u Kabinetu za defektologiju “Stošljević”. Cilj istraživanja je bio da ukažemo odgovarajućim stručnjacima na opšte motorne poteškoće ispitivane populacije koji mogu uticati na proces edukacije u redovnoj osnovnoj školi. Rezultati: Rezultati istraživanja su pokazali da je nekoordinsane pokrete imalo 72 (56,24%) ispitanika, loše je oblikovalo linije, likove i slova 69 (53,90%) ispitanika, zaprljalo se u toku rada 62 (48,44%) ispitanika, ponekad je imalo nehotične pokrete tela 45 (35,15%) ispitanika, neracionalno se kretalo 42 (32,81%) ispitanika, 40 (31,25%) je imalo poteškoće kod uskla�����ivanja pokreta i percepcije dok je 39 (30,47%) ispitanika često padalo. Zaključak: Iz dobijenih rezultata možemo zaključiti da odgovorni stručnjaci tokom konstrukcije individualnih planova i programa u procesu edukacije učenika sa “graničnim stanjima inteligencije” moraju posebnu pažnju obratiti na motorne poteškoće ove populacije., Problem: In our research we have examined some of the general motor difficulties with 128 students who have „border level of intelligence“, from 7 to 11 years old. Methodology: The examinees were eaqually distributed according to gender (64 examinees or 50% were male and 64 examinees or 50% were female) and according to age, groups of 32 (25%) examinees were from 7-7, 11, 8-8,11, 9-9,11 and 10-11 years old. All exminees had between 71 and 85 IQ units on REVISK test therefore they were classified in „border level of intelligence“ category. The examination was conducted in 2010 in Psychophysiological Dissordes and Speach Pathology Institute „Prof. Dr Cvetko Brajovic’’ and in Cabinet for Defectology „Stosljevic“. Aim of research was to indicate to relevant experts the general motor difficulties of examined population which may affect the process of education in regular elementary school. Results: Research results showed that uncoordinated movements had 72 (56,24%) examinees, badly shaping lines, characters and letters 69 (53,90%) exminees, 62 (48,44%) examinees got mucked during work, sometimes they would have uncontrolled body movements 45 (35,15%) examinees, irrational moves had 42 (32,81) examinees, 40 (31,25%) had difficulties with harmonizing movements and perception while 39 (30,47%) were often use to fall down. Conclusion: We can conclude, from gained results, that responsible experts, while constructing individual plans and programs in process of education of students with “border level of intelligence”, must pay special attention to the motor difficulties of that population. Key wo", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011", title = "Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“, Motor difficulties of students with “border level of intelligence”", pages = "190-185", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4381" }
Stošljević, M., Adamović, M.,& Odović, G.. (2011). Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 185-190. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4381
Stošljević M, Adamović M, Odović G. Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:185-190. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4381 .
Stošljević, Miodrag, Adamović, Milosav, Odović, Gordana, "Motorne poteškoće učenika sa „Graničnim stanjima inteligencije“" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):185-190, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4381 .