Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama
2011
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Istorija profesionalnog rada sa osobama sa ometenošću govori o postojanju
konstantnog trenda, koji u fokus naučnog interesovanja stavlja samu ometenost
(oštećenje, nedostatak, disfunkciju...). Ovakva situacija, bila je slična, u svim područjima
koja se bave ometenošću, od pedagogije, preko psihologije, psihijatrije,
pa sve do praktičnih disciplina specijalne edukacije i rehabilitacije. Osoba sa
ometenošću „skenira“ se tehnikama različitih naučnih disciplina radi utvrđivanja
šta sve ne može ili može slabije od tipičnog pojedinca bez ometenosti. Osoba
bez ometenosti, reper je u odnosu na koji se porede osobe sa ometenošću. Implicitni
cilj tretmana zasnovanog na ovakvom pristupu je da osoba sa ometenošću
postigne funkcinoisanje što sličnije osobama bez ometenosti.
Ipak, ovakav pristup nije potpuno adekvatan, jer su kriterijumi normalnosti,
zrelosti i adaptiranosti pojedinca diskutabilni i promenljivi, uprkos postojanju
zvaničnih klasifikacija koje su u upotrebi. Precizno određ...enje normalne ličnosti
nije konačno i nepromenljivo, te postoji rizik da se osobe sa ometenošću porede
sa fiktivnim reperima normalnosti. Da bi se izbegla ovakva metodološka teškoća,
pribeglo se upoređenju funkcija – govora, motorike, inteligencije i sl., što je
omogućilo realtivno dobru klasifikaciju ometenosti. Ipak, ometenost, u svojoj
složenosti uglavnom prevazilazi jednostavne klasifikacije, ne samo zato što se
Извор:
Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine, 2011, 179-186Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Dimoski, Sanja PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4372 AB - Istorija profesionalnog rada sa osobama sa ometenošću govori o postojanju konstantnog trenda, koji u fokus naučnog interesovanja stavlja samu ometenost (oštećenje, nedostatak, disfunkciju...). Ovakva situacija, bila je slična, u svim područjima koja se bave ometenošću, od pedagogije, preko psihologije, psihijatrije, pa sve do praktičnih disciplina specijalne edukacije i rehabilitacije. Osoba sa ometenošću „skenira“ se tehnikama različitih naučnih disciplina radi utvrđivanja šta sve ne može ili može slabije od tipičnog pojedinca bez ometenosti. Osoba bez ometenosti, reper je u odnosu na koji se porede osobe sa ometenošću. Implicitni cilj tretmana zasnovanog na ovakvom pristupu je da osoba sa ometenošću postigne funkcinoisanje što sličnije osobama bez ometenosti. Ipak, ovakav pristup nije potpuno adekvatan, jer su kriterijumi normalnosti, zrelosti i adaptiranosti pojedinca diskutabilni i promenljivi, uprkos postojanju zvaničnih klasifikacija koje su u upotrebi. Precizno određenje normalne ličnosti nije konačno i nepromenljivo, te postoji rizik da se osobe sa ometenošću porede sa fiktivnim reperima normalnosti. Da bi se izbegla ovakva metodološka teškoća, pribeglo se upoređenju funkcija – govora, motorike, inteligencije i sl., što je omogućilo realtivno dobru klasifikaciju ometenosti. Ipak, ometenost, u svojoj složenosti uglavnom prevazilazi jednostavne klasifikacije, ne samo zato što se PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine T1 - Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama EP - 186 SP - 179 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4372 ER -
@conference{ author = "Dimoski, Sanja", year = "2011", abstract = "Istorija profesionalnog rada sa osobama sa ometenošću govori o postojanju konstantnog trenda, koji u fokus naučnog interesovanja stavlja samu ometenost (oštećenje, nedostatak, disfunkciju...). Ovakva situacija, bila je slična, u svim područjima koja se bave ometenošću, od pedagogije, preko psihologije, psihijatrije, pa sve do praktičnih disciplina specijalne edukacije i rehabilitacije. Osoba sa ometenošću „skenira“ se tehnikama različitih naučnih disciplina radi utvrđivanja šta sve ne može ili može slabije od tipičnog pojedinca bez ometenosti. Osoba bez ometenosti, reper je u odnosu na koji se porede osobe sa ometenošću. Implicitni cilj tretmana zasnovanog na ovakvom pristupu je da osoba sa ometenošću postigne funkcinoisanje što sličnije osobama bez ometenosti. Ipak, ovakav pristup nije potpuno adekvatan, jer su kriterijumi normalnosti, zrelosti i adaptiranosti pojedinca diskutabilni i promenljivi, uprkos postojanju zvaničnih klasifikacija koje su u upotrebi. Precizno određenje normalne ličnosti nije konačno i nepromenljivo, te postoji rizik da se osobe sa ometenošću porede sa fiktivnim reperima normalnosti. Da bi se izbegla ovakva metodološka teškoća, pribeglo se upoređenju funkcija – govora, motorike, inteligencije i sl., što je omogućilo realtivno dobru klasifikaciju ometenosti. Ipak, ometenost, u svojoj složenosti uglavnom prevazilazi jednostavne klasifikacije, ne samo zato što se", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine", title = "Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama", pages = "186-179", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4372" }
Dimoski, S.. (2011). Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama. in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 179-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4372
Dimoski S. Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama. in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine. 2011;:179-186. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4372 .
Dimoski, Sanja, "Osobenosti rada sa osobama sa ometenošću i njihovim porodicama" in Seminar „ljudi govore...”® Tema Psihijatrija i psihoterapija između Humanosti, neutralnosti i Profesionalnosti 12. I 13. Decembar 2011. Godine (2011):179-186, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4372 .