Приказ основних података о документу

dc.creatorŠobot, Tijana
dc.date.accessioned2022-04-13T08:32:19Z
dc.date.available2022-04-13T08:32:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4350
dc.description.abstractLanguage development is an extremely complex process that consists of two key components: the spontaneous production of speech and the understanding of messages sent by other people. In children, language develops as soon as the first word is spoken. Usually the child's first words are vague and indicate a group of objects. Adults are characterized by precision and conciseness of speech. The development of language ability occurs in early childhood, but vocabulary expansion lasts throughout life. Assessment of lexical-semantic ability can also be made depending on the level of development on the word association. Depending on the type of word, there are free and controlled associations. Word association involves associating multiple words with the use of associative laws. Research in the paper conducted using the Free Association Test. The study involved 60 children, ages 4 to 7 years. All respondents were divided into three groups, depending on their age. The results obtained were considered by gender in order to obtain as accurate information as possible on the degree of paradigmatic and non-paradigmatic responses.sr
dc.description.abstractРазвој језика представља изузетно комплексан процес који се састоји из две кључне компоненте: спонтане производње говора и разумевања порука које шаљу други људи. Код деце језик се развија већ приликом изговарања прве речи. Обично су прве речи детета нејасне и означавају групу предмета. Одрасле особе карактерише прецизност и конзистентност говора. Развој језичке способности одвија се у раном детињству, али проширивање вокабулара траје током читавог живота. Процена лексичко-семантичке способности може се вршити и у зависности од степена развијености на асоцијацију речи. У зависности од врсте речи постоје слободне и контролисане асоцијације. Асоцијација речи обухвата повезивање више речи уз коришћење асоцијативних закона. Циљ овог рада је утврђивање слободних асоцијација речи код деце предшколског узраста. Истраживањe је спроведено коришћењем Теста слободних асоцијација. У истраживању учествовало је 60 деце, узраста од 4 до 7 година. Сви испитаници били су подељени у три групе, у зависности од старосне доби којој припадају. Добијени резултати разматрани су према полу и узрасту, са циљем добијања што прецизнијих података о непарадигматским и парадигматским одговорима и току језичког развоја код деце предшколског узраста.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectјезички развојsr
dc.subjectслободне асоцијацијеsr
dc.subjectнепарадигматски одговориsr
dc.subjectlanguage developmentsr
dc.subjectfree associationssr
dc.subjectnon-paradigmatic responsessr
dc.titleSlobodne asocijacije reči kod dece predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage56
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4350
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу