Приказ основних података о документу
Postignuća dece sa razvojnom disfazijom na ozertski testu u domenu motoričkih sposobnosti
dc.creator | Stošljević, Miodrag | |
dc.creator | Aleksov, Aleksandra | |
dc.creator | Adamović, Milosav | |
dc.date.accessioned | 2022-02-28T13:34:12Z | |
dc.date.available | 2022-02-28T13:34:12Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4187 | |
dc.description.abstract | Motoričke sposobnosti dece sa razvojnom disfazijom su relativno retko bile Predmet istraživanja zbog činjenice da je ovaj poremećaj primarno govorno-jezičke Simptomatologije pa su ostali aspekti funkcionisanja ove dece bili manje Proučavani u stručnoj literaturi. Cilj ovoga istraživanja je bio utvrđivanje Motoričkog funkcionisanja u nivou zgloba šake kod dece sa razvojnom disfazijom. Metodologija istraživanja je podrazumevala formiranje eksperimentalne grupe (32 Ispitanika) sačinjene od dece kojoj je dijagnostikovana razvojna disfazija i Kontrolne grupe (32 ispitanika) dece tipičnog razvoja. Grupe su bile izjednačene po Polu i uzrastu, tj. Sva deca su imala između pet i šest godina, a stuktura prema polu je Bila ravnomerna tako što je u svakoj grupi bili po 16 dečaka i 16 devojčica što znači Da je u celom uzorku bilo 32 dečaka i 32 devojčice. Decu iz obe grupe smo testirali Ozertski probom. Deo uzorka dece sa razvojnom disfazijom smo izdvojili u zavodu za Psihofiziološke poremećaje i govornu patologiju „prof. Dr cvetko brajović“, a deo Uzorka dece sa tipičnim razvojem smo izdvojili u više beogradskih vrtića. Istraživanje smo proveli tokom 2016. Godine. Dobijene rezultate smo obradili Pomoću spss-a, a oni su bili poređeni student t-testom. Rezultati istraživanja Ukazuju na činjenicu da je dobijena t-vrednost za ozeretzski probu desne ruke iznosila 4,42, a nivo poverenja manji od 0,001, a dobijena t-vrednost za ozeretzski probu leve Ruke iznosila 2,78, a nivo poverenja je bio manji od 0,05 što u oba slučaja testiranja Predstavlja statističku značajnost. Zaključak istraživanja je da deca sa razvojnom Disfazijom uzrasta 5-6 godina imaju statistički niža postignuća u aktivnostima Iniciranim na nivou zgloba šake što implicira uključivanje somatopeda u proces Tretmana ove dece u cilju prevencije nastanka poteškoća poput disgrafije i drugih Stanja koja su direktno povezana sa izvođenjem pokreta šake, a nastaju kao posledica Razvojne disfazije. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | sr |
dc.subject | razvojna disfazija | sr |
dc.subject | somatopedija | sr |
dc.subject | logopedija | sr |
dc.title | Postignuća dece sa razvojnom disfazijom na ozertski testu u domenu motoričkih sposobnosti | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 191 | |
dc.citation.spage | 191 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6226/bitstream_6226.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4187 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |