Приказ основних података о документу

dc.creatorĐurišić, Maša
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.date.accessioned2022-02-23T08:49:13Z
dc.date.available2022-02-23T08:49:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-84765-58-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4147
dc.description.abstractŠkolska klima predstavlja samostalno područje plodnog i intezivnog naučnog istraživanja sa složenom i bogatom istorijom. Proučavana je sa aspekta mnogobrojnih koncepata, teorija, modela i širokog spektra različitih, obimnih i složenih dimenzija. Iako je sam konstrukt školske klime i njen značaj prepoznat još početkom devedesetih godina prošlog veka i dalje ne postoji opšte prihvaćena definicija i jedinstven stav o njenim dimenzijama. Ciljevi rada bili su analiza osnovnih postavki modela školske klime Hauarda i saradnika i sumiranje empirijskih podataka o njegovoj primeni u istraživanjima i praksi. Hauard i saradnici su definisali školsku klimu kao „atmosferu za učenjeˮ i pod tim pojmom podrazumevali „osećanja koja učenici, nastavnici i roditelji gaje prema školiˮ. Autori su napravili razliku između dimenzija i determinanti školske klime. Kvalitet opšte klime u školi opisali su kroz osam dimenzija, a determinante školske klime koje se odnose naspecifične prakse i programe u radu škole razvrstali su u tri kategorije. Bazirajući se na ovim dimenzijama i determinantama, autori su konstruisali instrument za procenu školske klime –Profil školske klime (CFK School Climate Profile). Profil školske klime se relativno retko primenjuje u istraživanjima, a kao glavno ograničenje se navodi da ne obuhvata sve ključne dimenzije školeke klime. S druge strane, pokazalo se da rezultati dobijeni primenom ovog instrumenta imaju značajnu praktičnu vrednost jer daju konkretne smernice za unapređivanje kvaliteta školske klime. Imajući u vidu brojne prednosti konceptualizacije i instrumenta za procenu školske klime Hauarda i saradnika, može se zaključiti da su neopravdano zapostavljeni u savremenim istraživanjima i praksi.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Zlatibor,17- 20. Februar, 2022.sr
dc.subjectškolska klimasr
dc.subjectdimenzijesr
dc.subjectdeterminantesr
dc.subjectkonceptualizacijasr
dc.titleKonceptualizacija školske klime hauarda i saradnika: prednosti i ograničenjasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.spage91
dc.citation.volume91
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5982/bitstream_5982.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4147
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу