Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Brzina čitanja i perceptivne sposobnosti dece sa disgrafijom
dc.creator | Kačarević, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-18T12:34:49Z | |
dc.date.available | 2021-12-18T12:34:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4058 | |
dc.description.abstract | Читање и писање су способности које заокупљају пажњу различитих стручњака. Проучавањем ових способности баве се логопеди, лингвисти, фонетичари, психолози и неуролингвисти. Савремене дефиниције читање и писање посматрају као способности које се међусобно прелићу и једна на другу надовезују. Циљ овог истраживања је утврђивање учесталости дисграфија код деце млађег школског узраста, као и утврђивање карактеристика читања и перцептивних способности деце са дисграфијом. Истраживањем је обухваћено 147 деце трећег и четвртог разреда, од чега је 73 (49.7%) дечака и 74 (50.3%) девојчице. Утврђена је укупна учесталост појаве дисграфија код 29 (19.7%) деце и то код 25 (86,2%) дечака и 4 (13,8%) девојчице. Резултати истраживања су показали да су деца са дисграфијом трећег и четвртог разреда статистички уједначени према брзини читања и броју грешака у читању. Са друге стране, утврђена је статистички значајна разлика на нивоу p < 0,05 између деце са дисграфијом трећег разреда и деце четвртог разреда у односу на разумевању прочитаног материјала, у корист деце четвртог разреда. Нису утврђене статистички значајне разлике између дечака и девојчица са дисграфијом у односу на брзину читања, број грешака у читању и разумевање прочитаног. Са друге стране, утврђена је статистички значајна негативна корелација између постигнућа на АCADIA тесту развојних способности и постигнућа на задацима процене зрелости рукописа. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | дисграфија | sr |
dc.subject | читање | sr |
dc.subject | перцептивне способности | sr |
dc.subject | млађи школски узраст | sr |
dc.title | Brzina čitanja i perceptivne sposobnosti dece sa disgrafijom | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 62 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4058 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |