Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorKačarević, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-12-18T12:34:49Z
dc.date.available2021-12-18T12:34:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4058
dc.description.abstractЧитање и писање су способности које заокупљају пажњу различитих стручњака. Проучавањем ових способности баве се логопеди, лингвисти, фонетичари, психолози и неуролингвисти. Савремене дефиниције читање и писање посматрају као способности које се међусобно прелићу и једна на другу надовезују. Циљ овог истраживања је утврђивање учесталости дисграфија код деце млађег школског узраста, као и утврђивање карактеристика читања и перцептивних способности деце са дисграфијом. Истраживањем је обухваћено 147 деце трећег и четвртог разреда, од чега је 73 (49.7%) дечака и 74 (50.3%) девојчице. Утврђена је укупна учесталост појаве дисграфија код 29 (19.7%) деце и то код 25 (86,2%) дечака и 4 (13,8%) девојчице. Резултати истраживања су показали да су деца са дисграфијом трећег и четвртог разреда статистички уједначени према брзини читања и броју грешака у читању. Са друге стране, утврђена је статистички значајна разлика на нивоу p < 0,05 између деце са дисграфијом трећег разреда и деце четвртог разреда у односу на разумевању прочитаног материјала, у корист деце четвртог разреда. Нису утврђене статистички значајне разлике између дечака и девојчица са дисграфијом у односу на брзину читања, број грешака у читању и разумевање прочитаног. Са друге стране, утврђена је статистички значајна негативна корелација између постигнућа на АCADIA тесту развојних способности и постигнућа на задацима процене зрелости рукописа.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectдисграфијаsr
dc.subjectчитањеsr
dc.subjectперцептивне способностиsr
dc.subjectмлађи школски узрастsr
dc.titleBrzina čitanja i perceptivne sposobnosti dece sa disgrafijomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage62
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4058
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu