Приказ основних података о документу

dc.creatorZelen, Darija
dc.date.accessioned2021-12-18T12:33:04Z
dc.date.available2021-12-18T12:33:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4056
dc.description.abstractАфазија је термин којим се, примарно, означава губитак или поремећај способности продукције, употребе и разумевања језика. Настаје као последица оштећења мозга које може да обухвати широко дистрибуирану мрежу кортикалних и супкортикалних структура. То је мултимодални поремећај којим могу бити обухваћени сви језички модалитети: аудитивно разумевање, говорење, читање, писање, гестовни говор и језичко мишљење. Међутим, у афазији су, поред језика, оштећене и друге когнитивне функције: памћење, пажња и одређени мисаони процеси, па се афазија може сматрати когнитивним поремећајем. Она спада у ред најкомплекснијих и најтежих поремећаја језичких функација изазваних оштећењем мозга. Од свих когнитивних дефицита узрокованих можданим ударом, на пример, афазија највише осиромашује личност. То може бити изражено у таквом степену да афазична особа осећа као да је изгубила сопствену личност. Предмет овог рада је испитивање способности понављања речи и реченица код афазичних пацијената, а у циљу ближег одређивања природе дефицита репетитивног говора код ове популације. Узорак је чинило пет пацијената са флуентним афазијама и пет пацијената са нефлуентним афазијама. У испитивању је коришћен субтест који садржи понављање речи и реченица из Бостонског дијагностичког теста за афазије (БДАЕ). Резултати су показали да нема разлике у репетитивном говору између флуентних и нефлуентних типова афазије. Закључено је да би мали узорак можда могао бити разлог таквих резултата.sr
dc.description.abstractAphasia is a term that primarily refers to the loss or disruption of the ability to produce, use, and understand a language. It occurs as a result of brain damage that can encompass a widely distributed network of cortical and subcortical structures. It is a multimodal disorder that can encompass all language modalities: auditory comprehension, speaking, reading, writing, gestural speech and linguistic thinking. However, in aphasia, in addition to language, other cognitive functions are impaired: memory, attention, and certain thought processes, so aphasia can be considered a cognitive disorder. It is one of the most complex and severe disorders of language function caused by brain damage. Of all the cognitive deficits caused by stroke, for example, aphasia is the most impoverished personality. This can be expressed to such an extent that the aphasic person feels as if he has lost his own personality. The subject of this research is to examine the ability to repeat words and sentences in aphasic patients, with a view to more closely determining the nature of the repetitive speech deficit in this population. The sample consisted of five patients with fluent aphasia and five patients with nonfluent aphasia. The test used a subtest containing repetition of words and sentences from the Boston Diagnostic Aphasia Test (BDAE). The results showed that there was no difference in repetitive speech between fluent and non-fluent types of aphasia. It was concluded that a small sample might be the reason for such results.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleKomparativna analiza repetitivnog govora kod osoba sa fluentnim i nefluentnim afazijamasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4056
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу