Show simple item record

dc.creatorZdravković, Milena
dc.date.accessioned2021-12-15T14:03:38Z
dc.date.available2021-12-15T14:03:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4035
dc.description.abstractЦиљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености неких језичких способности код деце првог разреда. Испитивање је извршено на узорку од 64 деце. За процену говорно-језичких способности коришћени су: Глобални артикулациони тест, Тест гласовне анализе и синтезе речи, Семантички тест, Тест за испитивање усвојености предлога и Тест за испитивање усвојености прилога. Резултати Глобалног артикулационог теста указују да 25% деце има неправилан изговор гласова, од чега ¾ чине дечаци. На Тесту гласовне анализе и синтезе речи деца су била успешнија при решавању краћих и једноставнијих задатака, али је већина деце успешно савладала све захтеве, при чему су девојчице оствариле боље резултате од дечака, али без утврђивања статистички значајних разлика (p>.05). На задацима Семантичког теста преко 60% деце остварило је резултате који су у оквиру узрасних норми или изнад узраста. Најбоље постигнуће остварено је у оквиру категорије антонима, а најлошије на задацима синонима. Дечаци су постигли незнатно боље резултате од девојчица. На Тестовима за испитивање усвојености предлога и прилога, девојчице су постигле незнатно боље резултате од дечака, али је већина деце (преко 80%) овладала граматичким категоријама предлога и прилога.sr
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the level of development of some language abilities in first grade children and to determine the existence of a gender difference. The examination was conducted on a sample of 64 children. Global Articulation Test, Phoneme Analysis and Word Synthesis Test, Semantic Test, Proposition Adoption Test and Adverb Adoption Test were applied to assess language skills. The results of the Global Articulation Test indicate that 25% of children have an incorrect pronunciation, of which ¾ are boys. On the Voice Analysis and Word Synthesis Test, children were more successful in solving shorter and simpler tasks, but most children successfully mastered all requirements, girls achieved better results than boys, but without determining statistically significant differences (p> .05). On the tasks of the Semantic Test, over 60% of children achieved results that are within the age range or above, the best results were achieved within the category of antonyms, and the worst on the tasks of synonyms. Boys achieved slightly better results than girls. On the Tests for examining the acceptance of suggestions and contributions, girls achieved slightly better results than boys, but the majority of children (over 80%) adopted the grammatical categories of suggestions and contributions.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectјезичке способностиsr
dc.subjectизговор гласоваsr
dc.subjectанализа гласоваsr
dc.subjectсинтеза гласоваsr
dc.subjectсемантички развојsr
dc.subjectпредлозиsr
dc.subjectприлозиsr
dc.subjectдеца првог разредаsr
dc.subjectlanguage skillssr
dc.subjectpronunciation of voicessr
dc.subjectanalysis of voicessr
dc.subjectsynthesis of voicessr
dc.subjectsemantic developmentsr
dc.subjectadoption of proposalssr
dc.subjectadoption of contributionssr
dc.subjectfirst grade childrensr
dc.titleJezičke sposobnosti kod dece prvog razredasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage69
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record