Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености неких језичких способности код деце првог разреда. Испитивање је извршено на узорку од 64 деце. За процену говорно-језичких способности коришћени су: Глобални артикулациони тест, Тест гласовне анализе и синтезе речи, Семантички тест, Тест за испитивање усвојености предлога и Тест за испитивање усвојености прилога.
Резултати Глобалног артикулационог теста указују да 25% деце има неправилан изговор гласова, од чега ¾ чине дечаци. На Тесту гласовне анализе и синтезе речи деца су била успешнија при решавању краћих и једноставнијих задатака, али је већина деце успешно савладала све захтеве, при чему су девојчице оствариле боље резултате од дечака, али без утврђивања статистички значајних разлика (p>.05). На задацима Семантичког теста преко 60% деце остварило је резултате који су у оквиру узрасних норми или изнад узраста. Најбоље постигнуће остварено је у оквиру категорије антонима, а најлошије на задацима синонима. Дечаци су постигли не...знатно боље резултате од девојчица. На Тестовима за испитивање усвојености предлога и прилога, девојчице су постигле незнатно боље резултате од дечака, али је већина деце (преко 80%) овладала граматичким категоријама предлога и прилога.
The aim of this research is to determine the level of development of some language abilities in first grade children and to determine the existence of a gender difference. The examination was conducted on a sample of 64 children. Global Articulation Test, Phoneme Analysis and Word Synthesis Test, Semantic Test, Proposition Adoption Test and Adverb Adoption Test were applied to assess language skills.
The results of the Global Articulation Test indicate that 25% of children have an incorrect pronunciation, of which ¾ are boys. On the Voice Analysis and Word Synthesis Test, children were more successful in solving shorter and simpler tasks, but most children successfully mastered all requirements, girls achieved better results than boys, but without determining statistically significant differences (p> .05). On the tasks of the Semantic Test, over 60% of children achieved results that are within the age range or above, the best results were achieved within the category of antonyms, and ...the worst on the tasks of synonyms.
Boys achieved slightly better results than girls. On the Tests for examining the acceptance of suggestions and contributions, girls achieved slightly better results than boys, but the majority of children (over 80%) adopted the grammatical categories of suggestions and contributions.
Кључне речи:
језичке способности / изговор гласова / анализа гласова / синтеза гласова / семантички развој / предлози / прилози / деца првог разреда / language skills / pronunciation of voices / analysis of voices / synthesis of voices / semantic development / adoption of proposals / adoption of contributions / first grade childrenИзвор:
2020, 1-69Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Zdravković, Milena PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4035 AB - Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености неких језичких способности код деце првог разреда. Испитивање је извршено на узорку од 64 деце. За процену говорно-језичких способности коришћени су: Глобални артикулациони тест, Тест гласовне анализе и синтезе речи, Семантички тест, Тест за испитивање усвојености предлога и Тест за испитивање усвојености прилога. Резултати Глобалног артикулационог теста указују да 25% деце има неправилан изговор гласова, од чега ¾ чине дечаци. На Тесту гласовне анализе и синтезе речи деца су била успешнија при решавању краћих и једноставнијих задатака, али је већина деце успешно савладала све захтеве, при чему су девојчице оствариле боље резултате од дечака, али без утврђивања статистички значајних разлика (p>.05). На задацима Семантичког теста преко 60% деце остварило је резултате који су у оквиру узрасних норми или изнад узраста. Најбоље постигнуће остварено је у оквиру категорије антонима, а најлошије на задацима синонима. Дечаци су постигли незнатно боље резултате од девојчица. На Тестовима за испитивање усвојености предлога и прилога, девојчице су постигле незнатно боље резултате од дечака, али је већина деце (преко 80%) овладала граматичким категоријама предлога и прилога. AB - The aim of this research is to determine the level of development of some language abilities in first grade children and to determine the existence of a gender difference. The examination was conducted on a sample of 64 children. Global Articulation Test, Phoneme Analysis and Word Synthesis Test, Semantic Test, Proposition Adoption Test and Adverb Adoption Test were applied to assess language skills. The results of the Global Articulation Test indicate that 25% of children have an incorrect pronunciation, of which ¾ are boys. On the Voice Analysis and Word Synthesis Test, children were more successful in solving shorter and simpler tasks, but most children successfully mastered all requirements, girls achieved better results than boys, but without determining statistically significant differences (p> .05). On the tasks of the Semantic Test, over 60% of children achieved results that are within the age range or above, the best results were achieved within the category of antonyms, and the worst on the tasks of synonyms. Boys achieved slightly better results than girls. On the Tests for examining the acceptance of suggestions and contributions, girls achieved slightly better results than boys, but the majority of children (over 80%) adopted the grammatical categories of suggestions and contributions. T1 - Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda EP - 69 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035 ER -
@mastersthesis{ author = "Zdravković, Milena", year = "2020", abstract = "Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развијености неких језичких способности код деце првог разреда. Испитивање је извршено на узорку од 64 деце. За процену говорно-језичких способности коришћени су: Глобални артикулациони тест, Тест гласовне анализе и синтезе речи, Семантички тест, Тест за испитивање усвојености предлога и Тест за испитивање усвојености прилога. Резултати Глобалног артикулационог теста указују да 25% деце има неправилан изговор гласова, од чега ¾ чине дечаци. На Тесту гласовне анализе и синтезе речи деца су била успешнија при решавању краћих и једноставнијих задатака, али је већина деце успешно савладала све захтеве, при чему су девојчице оствариле боље резултате од дечака, али без утврђивања статистички значајних разлика (p>.05). На задацима Семантичког теста преко 60% деце остварило је резултате који су у оквиру узрасних норми или изнад узраста. Најбоље постигнуће остварено је у оквиру категорије антонима, а најлошије на задацима синонима. Дечаци су постигли незнатно боље резултате од девојчица. На Тестовима за испитивање усвојености предлога и прилога, девојчице су постигле незнатно боље резултате од дечака, али је већина деце (преко 80%) овладала граматичким категоријама предлога и прилога., The aim of this research is to determine the level of development of some language abilities in first grade children and to determine the existence of a gender difference. The examination was conducted on a sample of 64 children. Global Articulation Test, Phoneme Analysis and Word Synthesis Test, Semantic Test, Proposition Adoption Test and Adverb Adoption Test were applied to assess language skills. The results of the Global Articulation Test indicate that 25% of children have an incorrect pronunciation, of which ¾ are boys. On the Voice Analysis and Word Synthesis Test, children were more successful in solving shorter and simpler tasks, but most children successfully mastered all requirements, girls achieved better results than boys, but without determining statistically significant differences (p> .05). On the tasks of the Semantic Test, over 60% of children achieved results that are within the age range or above, the best results were achieved within the category of antonyms, and the worst on the tasks of synonyms. Boys achieved slightly better results than girls. On the Tests for examining the acceptance of suggestions and contributions, girls achieved slightly better results than boys, but the majority of children (over 80%) adopted the grammatical categories of suggestions and contributions.", title = "Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda", pages = "69-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035" }
Zdravković, M.. (2020). Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda. , 1-69. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035
Zdravković M. Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda. 2020;:1-69. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035 .
Zdravković, Milena, "Jezičke sposobnosti kod dece prvog razreda" (2020):1-69, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4035 .