dc.creator | Đonlić, Branka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-15T13:57:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-15T13:57:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4026 | |
dc.description.abstract | Тема овог мастер рада су лексичко-семантичке способности код деце са развојном дисфазијом и дислексијом. Да би се говорило о овим способностима, најпре је потребно објаснити основне појмове. Уопштено гледајући, лексичко-семантички развој деце током школског периода огледа се кроз пораст обима вокабулара, развој писмености, развој концептуалног мишљења, повећање комплексности у организацији семантичких мрежа, брзом евоцирању речи и повећаном употребом деривационих морфема. Лексичка семантика се бави лексичким јединицама, стога одговара на питање шта све одређена лексема значи и може да значи. Она обухвата унутар језичке чиниоце, односно кодну компетенцију знања о језику. Развојна дислексија представља специфичну сметњу у овладавању способношћу читања код деце без сензорних поремећаја, видљиве церебралне патологије и сметњи у интелектуалном развоју (Голубовић, 2000, 2011). Рад се састоји из уводног дела и прегледа истраживања. У првом делу, на основу релеванте литературе, биће приказана теоријска објашњења развоја лексичко-семантичких способности код деце са овим сметњама. У другом делу биће приказани резултати више истраживања којa су се бавилa развијеношћу лексичко-семантичких способности деце са развојном дисфазијом и дислексијом. | sr |
dc.description.abstract | The aim of this master's thesis is lexical-semantic abilities in children with developmental dysphasia and dyslexia. In order to talk about these abilities, it is first necessary to explain the basic concepts. In general, the lexical-semantic development of children during the school period is reflected in the growth of vocabulary, improved literacy, development of conceptual thinking, increased complexity in the organization of semantic networks, rapid word evocation and increased use of derivational morphemes. Lexical semantics deals with lexical units, deprived of context, therefore it answers the question of what a certain lexeme means and can mean. It includes intralingual factors, ie code competence of language knowledge.
Developmental dyslexia is a specific disorder in mastering the skill of reading in children without sensory impairments, visible cerebral pathology and difficulties in intellectual development. The paper consists of theoretical and research work. In the first part, based on the relevant literature, there will be as many presentations and explanations of the development of lexical-semantic abilities in children with these disorders. The second part will present the results of several studies that have addressed this issue. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | лексичко-семантичке способности | sr |
dc.subject | развојна дисфазија | sr |
dc.subject | дислексија | sr |
dc.subject | Lexical-semantic abilities | sr |
dc.subject | developmental dysphasia | sr |
dc.subject | dyslexia | sr |
dc.title | Leksičko-semantičke sposobnosti dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 67 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4026 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |