Приказ основних података о документу

dc.creatorStanković, Slađana
dc.date.accessioned2021-12-15T13:49:26Z
dc.date.available2021-12-15T13:49:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4017
dc.description.abstractСоцијално понашање је веома важно за функционисање детета у друштвеној средини. У току развоја социјалног понашања дете може да наиђе на многе проблеме који могу да утичу на његову интеракцију са другима, као и на његов школски успех. Циљ овог рада био је да се испита повезаност социјалног понашања и школског постигнућа ученика старијег школског узраста. Истраживање је обављено током 2019. године у три основне школе. Узорак је чинило 344 детета основношколског узраста. За прикупљање општих демографских података креиран је додатни упитник. Упитник садржи питања о полу, узрасту, школском успеху, школи коју ученик похађа. За процену социјалног понашања коришћен је Упитник снага и тешкоћа (The Strengths and Difficulties Questionnaire – SDQ), верзија за самопроцену ученика узраста од 11 до 16 година и верзија за процену ученика од стране наставника. На основу резултата Упитника снага и тешкоћа којим су наставници вршили процену социјалног понашања ученика добијено је да област у којој ученици имају највећу потребу за умереном стручном помоћи јесте област проблема у вршњакој групи. На основу резултата који се односе на самопроцену социјалног понашања ученика примећујемо да је област проблема у вршњакој групи такође показала потребу за умереном стручном помоћи, као и област проблема у понашању.sr
dc.description.abstractSocial behavior is very important for the functioning of the child in the social environment. During the development of social behavior, a child may encounter many problems that may affect his / her interaction with others, as well as his / her school success. The aim of this paper was to examine the correlation between social behavior and school achievement of older students. The resarch was conducted during 2019 at three elementary schools. The sample consisted of 344 primary school children. An additional questionnaire was created to collect general demographics data. The questionnaire contains questions about gender, age, school success, the school the student attends. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), the self-assessment version of 11- to 16-year-olds, and the teacher-rated version of the student were used to assess social behavior. Based on the results of the Strengths and Difficulties Questionnaire used by teachers to assess students' social behavior, it was found that the area in which students have the greatest need for moderate professional assistance is the area of concern in the peer group. Based on the results related to the self-assessment of students' social behavior, we note that the problem area in the peer group also showed the need for moderate professional assistance, as well as the area of behavioral problems.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectсоцијално понашањеsr
dc.subjectсоцијална компетенцијаsr
dc.subjectакадемски успехsr
dc.subjectsocial behaviorsr
dc.subjectsocial competencesr
dc.subjectacademic successsr
dc.titleProcena povezanosti socijalnog ponašanja i školskog postignuća učenika starijeg školskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage60
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4017
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу