Приказ основних података о документу
Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika
dc.creator | Sanela, Lazić | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T12:28:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T12:28:24Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4003 | |
dc.description.abstract | Мастер рад за тему има анализу научних радова који су бавили утицајем резилијентности на школски успех глувих и наглувих и ученика типичног развоја. Пажња је такође посвећена развијању и јачању резилијентности код особа опште популације али и код глувих и наглувих особа све у циљу превазилажења различитих стресних ситуација кроз живот без последица по ментално здравље. Истакнут је значај познавања фактора ризика и протективних фактора који имају значајну улогу када је резилијентност у питању и дате су смернице како искористити ове факторе у сврху развијања и јачања резилијентности. У раду је примењен метод теоријске анализе – Теоријска истраживања полазе од утврђених теорија, да би чисто мисаоном анализом дошли до нових знања различитих нивоа, све до нивоа коригованих или потпуно нових теорија.Теорије су формулисане да објасне, предвиде и омогуће разумевање феномена, као и да у многим случајевима изазову на преиспитивање и проширивање постојећег знања у оквиру ограничења критичких предпоставки. Теоријски оквир је структура која може да подржи или изнесе теорију једног истраживања (Ментус, 2019). Опште препоруке за развој резилијентности ослањају се на утицај породице, школе а то су уједно и фактори који утичу на школски успех ученика. Указано је на појединачни значај позитивних ефеката али и на важност кохерентности и истовременог утицаја породице и школе. Прегледом одређених истраживања из области резилијентности глувих и наглувих особа приказани су главни проблеми глувих и наглувих особа који су најчешћи извор стреса са којим се треба изборити, такође приказани су резултати истраживања из области школског успеха. Одређени број истраживања приказаних у раду потврђује предпостављену повезаност резилијентности и школског успеха ученика. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | резилијентност | sr |
dc.subject | глуви и наглуви | sr |
dc.subject | школски успех | sr |
dc.subject | породицa | sr |
dc.subject | школa | sr |
dc.title | Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 67 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |