Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Мастер рад за тему има анализу научних радова који су бавили утицајем резилијентности на школски успех глувих и наглувих и ученика типичног развоја.
Пажња је такође посвећена развијању и јачању резилијентности код особа опште популације али и код глувих и наглувих особа све у циљу превазилажења различитих стресних ситуација кроз живот без последица по ментално здравље.
Истакнут је значај познавања фактора ризика и протективних фактора који имају значајну улогу када је резилијентност у питању и дате су смернице како искористити ове факторе у сврху развијања и јачања резилијентности.
У раду је примењен метод теоријске анализе – Теоријска истраживања полазе од утврђених теорија, да би чисто мисаоном анализом дошли до нових знања различитих нивоа, све до нивоа коригованих или потпуно нових теорија.Теорије су формулисане да објасне, предвиде и омогуће разумевање феномена, као и да у многим случајевима изазову на преиспитивање и проширивање постојећег знања у оквиру ограничења критичких ...предпоставки. Теоријски оквир је структура која може да подржи или изнесе теорију једног истраживања (Ментус, 2019).
Опште препоруке за развој резилијентности ослањају се на утицај породице, школе а то су уједно и фактори који утичу на школски успех ученика. Указано је на појединачни значај позитивних ефеката али и на важност кохерентности и истовременог утицаја породице и школе.
Прегледом одређених истраживања из области резилијентности глувих и наглувих особа приказани су главни проблеми глувих и наглувих особа који су најчешћи извор стреса са којим се треба изборити, такође приказани су резултати истраживања из области школског успеха. Одређени број истраживања приказаних у раду потврђује предпостављену повезаност резилијентности и школског успеха ученика.
Кључне речи:
резилијентност / глуви и наглуви / школски успех / породицa / школaИзвор:
2020, 1-67Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Sanela, Lazić PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4003 AB - Мастер рад за тему има анализу научних радова који су бавили утицајем резилијентности на школски успех глувих и наглувих и ученика типичног развоја. Пажња је такође посвећена развијању и јачању резилијентности код особа опште популације али и код глувих и наглувих особа све у циљу превазилажења различитих стресних ситуација кроз живот без последица по ментално здравље. Истакнут је значај познавања фактора ризика и протективних фактора који имају значајну улогу када је резилијентност у питању и дате су смернице како искористити ове факторе у сврху развијања и јачања резилијентности. У раду је примењен метод теоријске анализе – Теоријска истраживања полазе од утврђених теорија, да би чисто мисаоном анализом дошли до нових знања различитих нивоа, све до нивоа коригованих или потпуно нових теорија.Теорије су формулисане да објасне, предвиде и омогуће разумевање феномена, као и да у многим случајевима изазову на преиспитивање и проширивање постојећег знања у оквиру ограничења критичких предпоставки. Теоријски оквир је структура која може да подржи или изнесе теорију једног истраживања (Ментус, 2019). Опште препоруке за развој резилијентности ослањају се на утицај породице, школе а то су уједно и фактори који утичу на школски успех ученика. Указано је на појединачни значај позитивних ефеката али и на важност кохерентности и истовременог утицаја породице и школе. Прегледом одређених истраживања из области резилијентности глувих и наглувих особа приказани су главни проблеми глувих и наглувих особа који су најчешћи извор стреса са којим се треба изборити, такође приказани су резултати истраживања из области школског успеха. Одређени број истраживања приказаних у раду потврђује предпостављену повезаност резилијентности и школског успеха ученика. T1 - Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika EP - 67 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003 ER -
@mastersthesis{ author = "Sanela, Lazić", year = "2020", abstract = "Мастер рад за тему има анализу научних радова који су бавили утицајем резилијентности на школски успех глувих и наглувих и ученика типичног развоја. Пажња је такође посвећена развијању и јачању резилијентности код особа опште популације али и код глувих и наглувих особа све у циљу превазилажења различитих стресних ситуација кроз живот без последица по ментално здравље. Истакнут је значај познавања фактора ризика и протективних фактора који имају значајну улогу када је резилијентност у питању и дате су смернице како искористити ове факторе у сврху развијања и јачања резилијентности. У раду је примењен метод теоријске анализе – Теоријска истраживања полазе од утврђених теорија, да би чисто мисаоном анализом дошли до нових знања различитих нивоа, све до нивоа коригованих или потпуно нових теорија.Теорије су формулисане да објасне, предвиде и омогуће разумевање феномена, као и да у многим случајевима изазову на преиспитивање и проширивање постојећег знања у оквиру ограничења критичких предпоставки. Теоријски оквир је структура која може да подржи или изнесе теорију једног истраживања (Ментус, 2019). Опште препоруке за развој резилијентности ослањају се на утицај породице, школе а то су уједно и фактори који утичу на школски успех ученика. Указано је на појединачни значај позитивних ефеката али и на важност кохерентности и истовременог утицаја породице и школе. Прегледом одређених истраживања из области резилијентности глувих и наглувих особа приказани су главни проблеми глувих и наглувих особа који су најчешћи извор стреса са којим се треба изборити, такође приказани су резултати истраживања из области школског успеха. Одређени број истраживања приказаних у раду потврђује предпостављену повезаност резилијентности и школског успеха ученика.", title = "Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika", pages = "67-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003" }
Sanela, L.. (2020). Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika. , 1-67. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003
Sanela L. Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika. 2020;:1-67. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003 .
Sanela, Lazić, "Rezilijentnost i školski ucpeh gluvih i nagluvih učenika" (2020):1-67, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4003 .