Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorJakovljević, Marija
dc.date.accessioned2021-12-13T11:44:33Z
dc.date.available2021-12-13T11:44:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3983
dc.description.abstractУ демократском друштву, каквом тежимо, један од показатеља нивоа развијености демократије је и степен у коме сви имају једнаку прилику да учествују у друштвеном животу. Интеграција деце са развојним сметњама подразумева једнако васпитање и образовање за сву децу, укључујући и децу са тешкоћама у развоју. То значи да се овој деци пружају једнаке могућности за васпитање, образовање, укључивање у друштвени живот и да буду призната на основу својих заслуга, без обзира на ограничења и тешкоће. Интеграција деце са развојним сметњама има двоструки значај – са једне стране она омогућава укључивање деце са тешкоћама у развоју у живот заједнице на равноправним основама, са друге, деца из редовне популације постају свесна различитости и специфичности људских могућности и потенцијала, што помаже развијању емпатичности, хуманизма и поштовања људских различитости. У раду акценат се ставља на родитеље чија су деца укључена у васпитне и развојне групе, када су приметили кашњење код деце и који вид подршке је био доступан како за дете, тако и целу породицу. Такође, акценат се ставља у ком домену је најчешће присутно кашњење код деце и укључености родитеља у дефектолошки третман.sr
dc.description.abstractIn a democratic society, which we aspire to establish, one of the indicators of democracy development is also an extent to which everyone has an equal opportunity to participate in social life. Integration of the children who are suffering from developmental disorders implies equal treatment and education provided to all children, including the children with disabilities. This means that these children are provided equal opportunities in relation to upbringing, education, social life integration and recognition of their merits and contributions regardless of their disabilities and impairments. Integration of the children suffering from developmental disorders and disabilities has a twofold significance – on the one hand it enables the disabled children’s inclusion into the life of a community based on equal grounds and, on the other hand, the children belonging to general population become aware of differences and specificities of human potentials and abilities, which enhances the development of empathy and humanity and helps respecting human diversity and individual differences. In this paper, we emphasized a role of the parents whose children are involved in educational and developmental groups in regard to the time when they noticed a delay in their children’s development and which form of support has been provided to both the children and their entire family. In addition, the emphasis was on the field where the delays in child development were most frequently observed as well as on the inclusion of parents into special education and rehabilitation treatments.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectдете са развојним сметњамаsr
dc.subjectподршкаsr
dc.subjectпредшколска установаsr
dc.subjectдефектологsr
dc.subjectпородицаsr
dc.subjectchild with disabilitiessr
dc.subjectdevelopmental disorders in childrensr
dc.subjectsupportsr
dc.subjectpre-school institutionsr
dc.subjectspecial need educationalistsr
dc.subjectfamilysr
dc.titlePodrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovisr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage111
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu