Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić Branković, Lidija
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.creatorParaušić, Ana
dc.creatorStojanović, Marija
dc.date.accessioned2021-12-13T08:48:10Z
dc.date.available2021-12-13T08:48:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-900135-5-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3975
dc.description.abstractZdravstvena kriza izazvana pandemijom virusa korona (COVID-19) donela je mnoge promene u funkcionisanju svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema u svetu i Srbiji. Uvođenje onlajn nastave, smanjenje broja učenika po grupama i obavezna fizička distanca uz dezinfekcione mere glavni su faktori koji su obojili realizaciju nastave od početka pandemije. Fokus svih aktera obrazovno-vaspitnog sistema, a i društva u celini bila je organizacija nastave, sa ciljem da se kontinuitet u radu sa učenicima održi, a da se iznađu modaliteti nastave koji bi omogućili njeno uspešno izvođenje uz smanjenje rizika od zaraze virusom. Zbog svih ovih elemenata, kompletan školski „život“ školske 2020/2021. godine bio je prvenstveno usmeren na odgovor na akademske potrebe učenika, a sve ostalo je stavljeno u drugi plan. Kako situacija sa pandemijom ne jenjava, te se čitav svet, pa i naš obrazovno-vaspitni sistem nalaze u stanju produžene krize, potrebno je iznaći raznovrsne načine da se podrži rad škola. Dodatno, usled fokusiranosti na iznalaženje najboljih rešenja u organizaciji nastavnog plana i programa po obrazovno-vaspitne i razvojne ishode učenika, čini se da su potrebe, barijere i teškoće sa kojima se nastavnici suočavaju ostavljeni po strani. Stoga je potrebno podržati nastavnike u njihovom direktnom radu sa učenicima kako bi u fokusu, pored akademskih, bile ravnopravno i psihosocijalne potrebe učenika. Iz tog razloga, CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji, pokrenuli su istraživanje sa ciljem izvođenja zaključaka i preporuka za unapređenje podrške školi i samim nastavnicima u suočavanju sa izazovima koje je donela zdravstvena kriza. Istraživanje o potrebama osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije COVID-19 realizovano je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju – naredni koraci: Preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon pandemije COVID-19”. Cilj samog istraživanja bio je ispitivanje potreba škola u izmenjenim okolnostima obrazovno-vaspitnog rada, sa fokusom na perspektivu nastavnika, a rezultati su poslužili za kreiranje praktičnih alata za podršku u radu i za izvođenje preporuka za prevenciju rizičnih ponašanja učenika tokom i nakon pandemije COVID-1sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherCEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beogradsr
dc.relationIstraživački izveštaj kreiran je u okviru projekta „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju - naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji sprovodi CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srbsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titlePotrebe osnovnih škola u Srbiji tokom pandemije covid-19 u kontekstu prevencije rizičnih ponašanja učenika: perspektiva nastavnika: istraživački izveštajsr
dc.typereportsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage28
dc.citation.spage1
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5049/bitstream_5049.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3975
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу