Приказ основних података о документу

dc.creatorMatović, Valentina
dc.date.accessioned2021-12-08T12:13:23Z
dc.date.available2021-12-08T12:13:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3943
dc.description.abstractЈезик је хијерархијски организован систем у оквиру којег се разликује неколико нивоа. Развој језика обухвата две способности: способност спонтане производње говора и способност да се разуме говор других људи. Од тренутка када се идентификује прва дечја реч очекује се равномеран лексички развој како у разумевању тако и у произвођењу језика. Језички развој у школском периду подразумева да се већ постојећим језичким формама придодају неке нове функције, а савладане језичке функције се исказују неким другим језичким средствима. Поред успостављања значењских односа међу речима (синоними, антоними, хомоними, хипоними и др.), у школском периоду се развија и способност коришћења фигуративних израза, као што су метафора и поређења, који су значајни за развој и богаћење лексике. Рани школски узраст представља период наглог проширивања језичке компетенције у оквиру синтаксичког и семантичког нивоа језичке структуре. Сматра се да је језички капацитет важан чинилац који утиче како на развој лексичко-семантичких способности у школи тако и на успех у учењу. Циљ рада је преглед литературе и систематски приказ лексичко-семантичких способности код деце млађег школског узраста.sr
dc.description.abstractLanguage is a hierarchically organized system within which several levels are distinguished. Language development encompasses two abilities: the ability to produce speech spontaneously and the ability to understand other people's speech. From the moment the child's first word is identified, a balanced lexical development is expected both in understanding and in the production of language. Language development in the school period implies that some new functions are added to the already existing language forms, and the mastered language functions are expressed by some other language means. In addition to establishing semantic relations between words (synonyms, antonyms, homonyms, hyponyms, etc.), the school period also develops the ability to use figurative expressions, such as metaphors and comparisons, which are important for the development and enrichment of vocabulary. Early school age is a period of rapid expansion of language competence within the syntactic and semantic level of language structure. It is considered that language capacity is an important factor that influences both the development of lexical and semantic abilities in school and success to learn. The aim of this paper is to review the literature and systematically present lexical-semantic abilities in children of younger school age.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectмлађи школски узрастsr
dc.subjectсемантичке способностиsr
dc.subjectлексиконsr
dc.subjectyounger school agesr
dc.subjectsemantic abilitiessr
dc.subjectlexiconsr
dc.titleLeksičko - semantičke sposobnosti kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3943
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу