Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Специфични језички пормећај (СЈП) је термин (енг. Specific language impairment) којим се дефинише поремећај у развоју језика који није условљен оштећењем слуха, сниженим интелектуалним способностима, церебралном патологијом, емоционалним поремећајима или тешком социјалном депривацијом. Специфични језички поремећај се означава и термином развојна дисфазија. Код деце са специфичним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефицит на морфосинтаксичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона.
Циљ овог рада је преглед литературе и системски приказ лексичко-семантичких способности код деце са поремећајем у развоју језика и променама у ЕЕГ нала...зу.
Specific language impairment (SLI) is a term which defines a disorder in language development which is not caused by hearing impairment, reduced intellectual abilities, cerebral patology, emotional disorders or difficult social deprivation. Specific language impairment is also referred as developmental dysphasia. Children with a specific language disorder usually manifest modified patterns of development of individual linguistic categories. In other words, there is significant delay and interference in the development of individual elements of language structure.
Some linguistic elements may be more developed than others. Similary, disturbances in some linguistic areas are more expressed then in others. So, for example, some children have a higher morphosyntactic deficit, other in phonological, third in the lexicon field.
The aim of this paper is literature review and a systematic presentation of lexical-semantic in children with language development disorders and changes in EEG test
Кључне речи:
специфични језички поремећај / лексичко семантички дефицит / ЕЕГ налаз / specific language disorder / lexical-semantic deficit / EEG testИзвор:
2020, 1-47Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Andrić, Milica PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3930 AB - Специфични језички пормећај (СЈП) је термин (енг. Specific language impairment) којим се дефинише поремећај у развоју језика који није условљен оштећењем слуха, сниженим интелектуалним способностима, церебралном патологијом, емоционалним поремећајима или тешком социјалном депривацијом. Специфични језички поремећај се означава и термином развојна дисфазија. Код деце са специфичним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефицит на морфосинтаксичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона. Циљ овог рада је преглед литературе и системски приказ лексичко-семантичких способности код деце са поремећајем у развоју језика и променама у ЕЕГ налазу. AB - Specific language impairment (SLI) is a term which defines a disorder in language development which is not caused by hearing impairment, reduced intellectual abilities, cerebral patology, emotional disorders or difficult social deprivation. Specific language impairment is also referred as developmental dysphasia. Children with a specific language disorder usually manifest modified patterns of development of individual linguistic categories. In other words, there is significant delay and interference in the development of individual elements of language structure. Some linguistic elements may be more developed than others. Similary, disturbances in some linguistic areas are more expressed then in others. So, for example, some children have a higher morphosyntactic deficit, other in phonological, third in the lexicon field. The aim of this paper is literature review and a systematic presentation of lexical-semantic in children with language development disorders and changes in EEG test T1 - Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu EP - 47 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3930 ER -
@mastersthesis{ author = "Andrić, Milica", year = "2020", abstract = "Специфични језички пормећај (СЈП) је термин (енг. Specific language impairment) којим се дефинише поремећај у развоју језика који није условљен оштећењем слуха, сниженим интелектуалним способностима, церебралном патологијом, емоционалним поремећајима или тешком социјалном депривацијом. Специфични језички поремећај се означава и термином развојна дисфазија. Код деце са специфичним језичким поремећајем се типично испољавају измењени обрасци развоја појединих лингвистичких категорија. Другим речима, долази до значајног кашњења и сметњи у развоју појединих елемената језичке структуре. Неки језички елементи могу бити развијенији од других. Слично томе, сметње у неким лингвистичким областима су израженије него у другим. Тако, на пример, нека деца имају већи дефицит на морфосинтаксичком плану, друга на фонолошком, а трећа у области лексикона. Циљ овог рада је преглед литературе и системски приказ лексичко-семантичких способности код деце са поремећајем у развоју језика и променама у ЕЕГ налазу., Specific language impairment (SLI) is a term which defines a disorder in language development which is not caused by hearing impairment, reduced intellectual abilities, cerebral patology, emotional disorders or difficult social deprivation. Specific language impairment is also referred as developmental dysphasia. Children with a specific language disorder usually manifest modified patterns of development of individual linguistic categories. In other words, there is significant delay and interference in the development of individual elements of language structure. Some linguistic elements may be more developed than others. Similary, disturbances in some linguistic areas are more expressed then in others. So, for example, some children have a higher morphosyntactic deficit, other in phonological, third in the lexicon field. The aim of this paper is literature review and a systematic presentation of lexical-semantic in children with language development disorders and changes in EEG test", title = "Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu", pages = "47-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3930" }
Andrić, M.. (2020). Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu. , 1-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3930
Andrić M. Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu. 2020;:1-47. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3930 .
Andrić, Milica, "Leksičko-semantičke sposobnosti kod dece sa poremećajem u razvoju jezika i promenama u eeg nalazu" (2020):1-47, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3930 .