Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorStojičić, Jelena
dc.date.accessioned2021-12-06T13:40:27Z
dc.date.available2021-12-06T13:40:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3918
dc.description.abstractСтратегије саморегулације су важне за спровођење свакодневних активности и остваривање дугорочних циљева. Особе са интелектуалном ометеношћу имају мање развијене вештине саморегулације у односу на особе типичног развоја. Нижи ниво саморегулације може да утиче на остварење академског успеха и социјалних односа. Хетероагресивно понашање подразумева свако понашање којим се другој особи наноси штета, и такво понашање може да омета особу да постигне академски успех и буде социјално прихваћена. Циљ овог рада је да се увидом у доступну литературу издвоје и прикажу истраживања односа вештина саморегулације и појаве маладаптивних облика понашања код особа са интелектуалном ометеношћу. За увид у доступну литературу коришћене су електронске базе података: КОБСОН, Scholar, Hrčak и Scindex. Прегледом литературе уочена је негативна корелација између саморегулације и проблема у понашању код особа са ИО. Деца код које је присутан дефицит у развоју вештина саморегулације, нису у могућности да контролишу своје понашање, што може да доведе до испољавања маладаптивног понашања. Такође, уочена је повезаност саморегулације и социјалне компетенције. Ограничења у усвајању социјалних вештина и нижи ниво социјалне компетенције особа са ИО, утичу на тешкоће развоја саморегулације, инхибиторне контроле и повећање учесталости и интензитета манифестација агресивног понашања.sr
dc.description.abstractSelf regulation strategies are important for everydey activities and long term goals. People with intellectual disabilities have less developed self regulation skills than tipycal population. Lower level of self regulation skills can impact on academical and social achivements. Hetero-aggressive behavior means any behavior that harms another person, and such behavior can hinder a person from achieving academic success and being socially accepted. The aim of this paper is to use the insight into the available literature to single out and present research on the relationship between the skills of self-regulation and the occurrence of maladaptive behaviors in people with intellectual disabilities. Electronic databases were used to view the available literature: КОБСОН, Scholar, Hrčak and Scindex. A review of the literature revealed a negative correlation between self-regulation and behavioral problems in people with intellectual disabilities. Children who have a deficit in the development of self- regulation skills are not able to control their behavior, which can lead to the manifestation of maladaptive behavior. Also, the connection between self-regulation and social competence was noticed. Restrictions in the acquisition of social skills and a lower level of social competence of persons with intellectual disabilities affect the difficulties of developing self-regulation, inhibitory control and increasing the frequency and intensity of manifestations of aggressive behavior.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectсаморегулацијаsr
dc.subjectагресивно понашањеsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectсоцијални односиsr
dc.subjectself regulationsr
dc.subjectaggressive behaviorsr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectsocial relationssr
dc.titleSamoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage25
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu