Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Практичан значај креативности у настави је препознат у иностраној стручној литератури као изузетан још средином прошлог века. Многа истраживања на тему предавачких квалитета наставника су нам пружила увид у факторе који одређују успешност васпитно- образовног процеса. Савремени школски систем у Србији, иако у фази реформе, и даље се карактерише као традиционалан. Било да је реч о инклузивној образовној пракси или раду дефектолога у основној школи за ученике са тешкоћама у менталном развоју, креативно подучавање има вишеструке позитивне ефекте на личност сваког ученика независно од нивоа когнитивних способности или узраста. Циљ рада је да се сагледа креативност наставника као фактор успешне едукације ученика са интелектуалном ометеношћу. За преглед доступне литературе на дату тему коришћене су електронске базе података доступне преко сервиса Google scholar, Scindeks, портала Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку (КОБСОН). У раду је ближе објашњен појам креативности... те компоненте и аспекти. Такође, дат је приказ једног дела истраживања на тему ефеката креативних програма у раду са популацијом ученика са ометеношћу чиме се потврђују претпоставке о непосредној спони између креативног подучавања и развоја креативности код ученика. Иако се за главну одредницу креативности наставника узима склоп личних особина (рекли бисмо неоправдано), на основу увида у литературу приказан је низ других фактора који су последица актуелне системске промене а имају евидентан учинак на мотивацију и креативност наставника. Трансформација образовних система многих европских земаља поставља све сложеније захтеве пред наставнички кадар, врло често без адекватне до-едукације стручњака, што потенцијално може дати основу за будућа разматрања о изменама у раду институција нашег образовног система.
The practical significance of creativity in education is recognized in abroad literature as exceptional since the middle of the 19th century. A lot of researches on the topic of teacher’s qualities gave us an insight into aspects that determine the success of educational processes.
Although reform is an on-going, the modern-day educational system in Serbia is still characterized as traditional. Whether we are considering an inclusive environment for learning or special school with special education teachers involved in the process, teaching creatively has multiple positive effects on the character of each student regardless of the cognitive abilities and age group. The main aim of this paper is to present the creativity of the teacher as the factor of success in special education and teaching students with disabilities. Databases and services used to search and track relevant literature and citations: Google Scholar, Scindeks, normala Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињен...у набавку (КОБСОН). This paper gives you closer look into components and aspects of creativity in education. Also, it exposes the research engaging in aspects and effects of creative educational programs for students with disabilities, affirming the hypothesis about the direct connection between teaching creatively and evolvent of creativity in students. While the main determinant of creativity in special educators is considered to be a set of individual characteristics, this paper is dedicated to the consideration of other factors that are substantial and have an evident impact on the motivation and creativity of teachers. The reform of educational systems in many European countries sets higher and higher standards for special educators, often without adequate re-education programs, which can potentially set a basis for future reconsideration of ways of working in educational system institutions.
Кључне речи:
креативно подучавање / аспекти креативности / дивергентно мишљење / креативност дефектолога / teaching creatively / aspects of creativity / divergent thinking / creativity in special educationИзвор:
2020, 1-21Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Čizmaš, Katarina PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3914 AB - Практичан значај креативности у настави је препознат у иностраној стручној литератури као изузетан још средином прошлог века. Многа истраживања на тему предавачких квалитета наставника су нам пружила увид у факторе који одређују успешност васпитно- образовног процеса. Савремени школски систем у Србији, иако у фази реформе, и даље се карактерише као традиционалан. Било да је реч о инклузивној образовној пракси или раду дефектолога у основној школи за ученике са тешкоћама у менталном развоју, креативно подучавање има вишеструке позитивне ефекте на личност сваког ученика независно од нивоа когнитивних способности или узраста. Циљ рада је да се сагледа креативност наставника као фактор успешне едукације ученика са интелектуалном ометеношћу. За преглед доступне литературе на дату тему коришћене су електронске базе података доступне преко сервиса Google scholar, Scindeks, портала Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку (КОБСОН). У раду је ближе објашњен појам креативности те компоненте и аспекти. Такође, дат је приказ једног дела истраживања на тему ефеката креативних програма у раду са популацијом ученика са ометеношћу чиме се потврђују претпоставке о непосредној спони између креативног подучавања и развоја креативности код ученика. Иако се за главну одредницу креативности наставника узима склоп личних особина (рекли бисмо неоправдано), на основу увида у литературу приказан је низ других фактора који су последица актуелне системске промене а имају евидентан учинак на мотивацију и креативност наставника. Трансформација образовних система многих европских земаља поставља све сложеније захтеве пред наставнички кадар, врло често без адекватне до-едукације стручњака, што потенцијално може дати основу за будућа разматрања о изменама у раду институција нашег образовног система. AB - The practical significance of creativity in education is recognized in abroad literature as exceptional since the middle of the 19th century. A lot of researches on the topic of teacher’s qualities gave us an insight into aspects that determine the success of educational processes. Although reform is an on-going, the modern-day educational system in Serbia is still characterized as traditional. Whether we are considering an inclusive environment for learning or special school with special education teachers involved in the process, teaching creatively has multiple positive effects on the character of each student regardless of the cognitive abilities and age group. The main aim of this paper is to present the creativity of the teacher as the factor of success in special education and teaching students with disabilities. Databases and services used to search and track relevant literature and citations: Google Scholar, Scindeks, normala Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку (КОБСОН). This paper gives you closer look into components and aspects of creativity in education. Also, it exposes the research engaging in aspects and effects of creative educational programs for students with disabilities, affirming the hypothesis about the direct connection between teaching creatively and evolvent of creativity in students. While the main determinant of creativity in special educators is considered to be a set of individual characteristics, this paper is dedicated to the consideration of other factors that are substantial and have an evident impact on the motivation and creativity of teachers. The reform of educational systems in many European countries sets higher and higher standards for special educators, often without adequate re-education programs, which can potentially set a basis for future reconsideration of ways of working in educational system institutions. T1 - Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću EP - 21 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3914 ER -
@mastersthesis{ author = "Čizmaš, Katarina", year = "2020", abstract = "Практичан значај креативности у настави је препознат у иностраној стручној литератури као изузетан још средином прошлог века. Многа истраживања на тему предавачких квалитета наставника су нам пружила увид у факторе који одређују успешност васпитно- образовног процеса. Савремени школски систем у Србији, иако у фази реформе, и даље се карактерише као традиционалан. Било да је реч о инклузивној образовној пракси или раду дефектолога у основној школи за ученике са тешкоћама у менталном развоју, креативно подучавање има вишеструке позитивне ефекте на личност сваког ученика независно од нивоа когнитивних способности или узраста. Циљ рада је да се сагледа креативност наставника као фактор успешне едукације ученика са интелектуалном ометеношћу. За преглед доступне литературе на дату тему коришћене су електронске базе података доступне преко сервиса Google scholar, Scindeks, портала Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку (КОБСОН). У раду је ближе објашњен појам креативности те компоненте и аспекти. Такође, дат је приказ једног дела истраживања на тему ефеката креативних програма у раду са популацијом ученика са ометеношћу чиме се потврђују претпоставке о непосредној спони између креативног подучавања и развоја креативности код ученика. Иако се за главну одредницу креативности наставника узима склоп личних особина (рекли бисмо неоправдано), на основу увида у литературу приказан је низ других фактора који су последица актуелне системске промене а имају евидентан учинак на мотивацију и креативност наставника. Трансформација образовних система многих европских земаља поставља све сложеније захтеве пред наставнички кадар, врло често без адекватне до-едукације стручњака, што потенцијално може дати основу за будућа разматрања о изменама у раду институција нашег образовног система., The practical significance of creativity in education is recognized in abroad literature as exceptional since the middle of the 19th century. A lot of researches on the topic of teacher’s qualities gave us an insight into aspects that determine the success of educational processes. Although reform is an on-going, the modern-day educational system in Serbia is still characterized as traditional. Whether we are considering an inclusive environment for learning or special school with special education teachers involved in the process, teaching creatively has multiple positive effects on the character of each student regardless of the cognitive abilities and age group. The main aim of this paper is to present the creativity of the teacher as the factor of success in special education and teaching students with disabilities. Databases and services used to search and track relevant literature and citations: Google Scholar, Scindeks, normala Hrčak, Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку (КОБСОН). This paper gives you closer look into components and aspects of creativity in education. Also, it exposes the research engaging in aspects and effects of creative educational programs for students with disabilities, affirming the hypothesis about the direct connection between teaching creatively and evolvent of creativity in students. While the main determinant of creativity in special educators is considered to be a set of individual characteristics, this paper is dedicated to the consideration of other factors that are substantial and have an evident impact on the motivation and creativity of teachers. The reform of educational systems in many European countries sets higher and higher standards for special educators, often without adequate re-education programs, which can potentially set a basis for future reconsideration of ways of working in educational system institutions.", title = "Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću", pages = "21-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3914" }
Čizmaš, K.. (2020). Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću. , 1-21. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3914
Čizmaš K. Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću. 2020;:1-21. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3914 .
Čizmaš, Katarina, "Kreativnost nastavnika kao faktor uspešnosti u radu sa učenicima sa intelektualnom ometenošću" (2020):1-21, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3914 .