Приказ основних података о документу
Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću
dc.creator | Mitrović, Violeta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T14:08:09Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T14:08:09Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3901 | |
dc.description.abstract | Може се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза на практичној настави особа са интелектуалном ометеношћу. Она омогућава ефикаснији прелазак са задатка на задатак, као и бољу продуктивност у оквиру сложенијих задатака и прилагођавање на нерутинске услове извршавања задатка. Когнитивна флексибилност омогућава да се флексибилно и на различите начине решавају проблеми, да се увиде грешке у раду и да се оне исправе, као и да се настави даље са радним активностима. Уколико принцип решавања није одговарајући, омогућава смањење отпора према примени нове и другачије стратегије, смањује се персеверативност у раду. Циљ овог истраживања јесте утврђивање односа између успешности на практичној настави и когнитивне флексибилности код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО). Истраживањем је обухваћено 30–оро адолесцената са ЛИО, који похађају Средњу занатску школу у Београду. Узорак обухвата испитанике узраста 16–19 година. У овом истраживању користили смо: Скалу процене успешности и понашања ученика на практичној настави, Тест поништавања слова, тест категоријалног именовања, Тест контролисаних усмених асоцијација, Наизменично продуковање речи и Тест маркирања трага. Резултати су показали да на Скали процене успешности и понашања ученика на практичној настави испитаници овог узорка остварују од 21 до 67 поена (AS=50,47; SD=10,65) на укупном скору. Високе стандардне девијације указују на велике разлике у укупном скору међу испитаницима овог узорка. Највећи просечни скор остварују на ајтему однос према инструктору, док је најнижи на ајтему квалитет рада. Укупан скор на практичној настави статистички значајно умерено и негативно корелира са бројем секунди на Тесту поништавања слова (задатак Б), што указује да је испитаницима који остварују виши укупан скор потребно мање времена да реше овај задатак. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | когнитивна флексибилност | sr |
dc.subject | практична настава | sr |
dc.subject | лака интелектуална ометеност | sr |
dc.title | Kognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 64 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |