Приказ основних података о документу

Taktilna knjiga, dizajniranje i značaj u edukaciji dece sa oštećenjem vida

dc.creatorVučinić, Vesna
dc.creatorAnđelković, Marija
dc.creatorEškirović, Branka
dc.date.accessioned2021-06-09T13:35:05Z
dc.date.available2021-06-09T13:35:05Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/387
dc.description.abstractThe importance and the design of tactile books for visually impaired children are considered in this work. The modern patterns of education and rehabilitation of visually impaired pre-school children require their timely acquaintance with the elements of Braille and different ways of representing objects from their environment. This has long-term positive effects on their entire development, and especially on creating ideas and readers' interests. During the last two decades, different institutions throughout the world lounched projects for the production of tactile books. Regarding the level of requirements which must be fulfilled in order for a tactile book to set a children into an equal position with their sighted peers, regarding technical, didactical and esthetical elements, typhlologists, artists of various profiles and other experts are involved in designing of these issues.en
dc.description.abstractU radu je razmatran značaj i dizajniranje taktilnih knjiga za decu sa oštećenjem vida. Savremeni obrasci edukacije i rehabilitacije dece oštećenog vida predškolskog uzrasta zahtevaju njihovo blagovremeno upoznavanje sa elementima Brajevog pisma i različitim načinima predstavljanja objekata iz okoline. To ima dalekosežne pozitivne efekte na njihov sveukupni razvoj a posebno na formiranje predstava i čitalačkih interesovanja. Tokom poslednje dve decenije različite institucije širom sveta su pokrenule projekte izrade taktilnih knjiga. S obzirom na nivo zahteva koje treba ispuniti da bi taktilna knjiga postavila dete u ravnopravan položaj sa vršnjakom bez oštećenja vida u pogledu tehničkih, didaktičkih i estetskih elemenata u dizajniranje i rešavanje ovih pitanja uključeni su tiflolozi, umetnici različitih profila i drugi stručnjaci.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjecttactile booken
dc.subjectvisually impaired childrenen
dc.subjectdesignen
dc.subjecttaktilna knjigasr
dc.subjectdeca oštećenog vidasr
dc.subjectdizajnsr
dc.titleThe tactile book, the design and the importance in the education of visually impaired childrenen
dc.titleTaktilna knjiga, dizajniranje i značaj u edukaciji dece sa oštećenjem vidasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage180
dc.citation.issue1
dc.citation.other(1): 167-180
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage167
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_387
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу