Приказ основних података о документу

dc.creatorMendebaba, Katarina
dc.date.accessioned2021-11-30T07:32:21Z
dc.date.available2021-11-30T07:32:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3873
dc.description.abstractРазвојна дисфазија је развојни језички поремећај, који представља центар истраживања за многе научнике из различитих научних области. Кроз спроведена истраживања са децом са развојном дисфазијом, научници су пронашли на који начин ова деца развијају говор, језик и когнитивне способности, али су уочили и у којим језичким и когнитивним областима се јављају дефицити. Области у којима је уочен дефицит су: фонологија, граматика, лексика, семантика, прагматика, аудитивна и визуелна перцепција, просторна оријентација, пажња, као и разумевање говора и језика. Наведена истраживања су такође помогла да се добијени подаци о развоју и дефицитима деце са развојном дисфазијом, упореде са подацима о развоју деце типичног развоја, као и деце која имају друге сметње, развојне и первазивне поремећаје. Студије су доказале да логопедски третман има велики утицај на ову врсту развојног поремећаја. Тим у вези, може се навести да рана процена, хабилитација, правилна организација третмана и међусобно добра сарадња логопеда и родитеља, може допринети брзом когнитивном и језичком напредовању детета и његовом лакшем укључивању у социјалну средину.sr
dc.description.abstractDevelopmental dysphasia is developmental language disorder, which is the center of researches for many scientists in different scient fields. Through researches conducted with children with developmental dysphasia scientists found how this children develop speech, language and cognitive skills, but they also found in which language and cognitive areas deficit occur. Areas in which the deficit was observed are: phonology, grammar, vocabulary, semantics, pragmatics, auditory and visual perception, spatial orientation, attention, as well as understanding of speech and language. These studies also helped to compare the data on the development and deficits of children with developmental dysphasia, with data on the development of children with typical development, as well as children with other disorders, developmental and pervasive disorders. Studies have been proved that speech therapy has a great influence on this type of developmental disorder. In this regard, it can be stated that early assessment, habilitation, proper organization of treatment and good cooperation between speech therapists and parents, can contribute to the rapid cognitive and linguistic progress of the child and his easier inclusion in the social environment.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectразвојна дисфазијаsr
dc.subjectразвојни језички поремећајsr
dc.subjectјезички дефицитиsr
dc.subjectdevelopmental dysphasiasr
dc.subjectdevelopmental language disordersr
dc.subjectlanguage deficitssr
dc.titleReceptivni i ekspresivni govor dece sa razvojnom disfazijomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage47
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3873
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу