Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Истраживање је имало за циљ утврђивање доминантног модела подршке родитеља ученицима током професионалног оспособљавања за рад. Осим тога, циљ је био и утврђивање разлике у перцепцији ученика типичне популације и ученика са интелектуалном ометеношћу о подршци родитеља током каријерног развоја. У истраживању је учествовало 70 ученика, (37 испитаника мушког и 33 женског пола), од којих су 40 ученици типичног развоја и 30 ученици са интелектуалном ометеношћу.
Инструмент коришћен у истраживању је Скала родитељске подршке у изабраном занимању (The Career-Related Parental Support Scale, CRPSS; Turner et al., 2003). Добијени резултати указују да су модели Вербалног охрабривања и Инструменталне подршке доминантни код ученика са интелектуалном ометеношћу. То говори у прилог постојању материјалне и директне подршке родитеља у развоју вештина њихове деце које су везане за каријеру. Анализом разлика на димензијама Скале родитељске подршке у изабраном занимању добијени су резултати који показују д...а ученици са интелектуалном ометеношћу доживљавају нижи степен подршке у свим доменима родитељске подршке у поређењу са ученицима типичног развоја. Можемо закључити да је то условљено ниским очекивањима родитеља деце са ИО и неповољном друштвеном ситуацијом.
The research aimed to determine the dominant model of parental support for students during vocational training. In addition, the aim was to determine the difference in the perception of students of the typical population and students with intellectual disabilities about parental support during career development. The study involved 70 students (37 male and 33 female respondents), of which 40 were students of typical development and 30 students with intellectual disabilities. The instrument used in the research is The Career-Related Parental Support Scale (CRPSS; Turner et al., 2003). The obtained results indicate that the models of Verbal Encouragement and Instrumental Support are dominant in students with intellectual disabilities.
This speaks in favor of the existence of material and direct support of parents in the development of their children's career-related skills. The analysis of differences in the dimensions of the parental support scale in the chosen occupation yielded resul...ts that show that students with intellectual disabilities experience a lower level of support in all domains of parental support compared to students of typical development. We can conclude that this is due to the low expectations of parents of children with intellectual disabilities and an unfavorable social situation.
Кључне речи:
каријерни развој / каријерна самоефикасност / ученици са интелектуалном ометеношћу / career development / career self-efficacy / students with intellectual disabilitiesИзвор:
2020, 1-51Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Mitrović, Tina PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3870 AB - Истраживање је имало за циљ утврђивање доминантног модела подршке родитеља ученицима током професионалног оспособљавања за рад. Осим тога, циљ је био и утврђивање разлике у перцепцији ученика типичне популације и ученика са интелектуалном ометеношћу о подршци родитеља током каријерног развоја. У истраживању је учествовало 70 ученика, (37 испитаника мушког и 33 женског пола), од којих су 40 ученици типичног развоја и 30 ученици са интелектуалном ометеношћу. Инструмент коришћен у истраживању је Скала родитељске подршке у изабраном занимању (The Career-Related Parental Support Scale, CRPSS; Turner et al., 2003). Добијени резултати указују да су модели Вербалног охрабривања и Инструменталне подршке доминантни код ученика са интелектуалном ометеношћу. То говори у прилог постојању материјалне и директне подршке родитеља у развоју вештина њихове деце које су везане за каријеру. Анализом разлика на димензијама Скале родитељске подршке у изабраном занимању добијени су резултати који показују да ученици са интелектуалном ометеношћу доживљавају нижи степен подршке у свим доменима родитељске подршке у поређењу са ученицима типичног развоја. Можемо закључити да је то условљено ниским очекивањима родитеља деце са ИО и неповољном друштвеном ситуацијом. AB - The research aimed to determine the dominant model of parental support for students during vocational training. In addition, the aim was to determine the difference in the perception of students of the typical population and students with intellectual disabilities about parental support during career development. The study involved 70 students (37 male and 33 female respondents), of which 40 were students of typical development and 30 students with intellectual disabilities. The instrument used in the research is The Career-Related Parental Support Scale (CRPSS; Turner et al., 2003). The obtained results indicate that the models of Verbal Encouragement and Instrumental Support are dominant in students with intellectual disabilities. This speaks in favor of the existence of material and direct support of parents in the development of their children's career-related skills. The analysis of differences in the dimensions of the parental support scale in the chosen occupation yielded results that show that students with intellectual disabilities experience a lower level of support in all domains of parental support compared to students of typical development. We can conclude that this is due to the low expectations of parents of children with intellectual disabilities and an unfavorable social situation. T1 - Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja EP - 51 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3870 ER -
@mastersthesis{ author = "Mitrović, Tina", year = "2020", abstract = "Истраживање је имало за циљ утврђивање доминантног модела подршке родитеља ученицима током професионалног оспособљавања за рад. Осим тога, циљ је био и утврђивање разлике у перцепцији ученика типичне популације и ученика са интелектуалном ометеношћу о подршци родитеља током каријерног развоја. У истраживању је учествовало 70 ученика, (37 испитаника мушког и 33 женског пола), од којих су 40 ученици типичног развоја и 30 ученици са интелектуалном ометеношћу. Инструмент коришћен у истраживању је Скала родитељске подршке у изабраном занимању (The Career-Related Parental Support Scale, CRPSS; Turner et al., 2003). Добијени резултати указују да су модели Вербалног охрабривања и Инструменталне подршке доминантни код ученика са интелектуалном ометеношћу. То говори у прилог постојању материјалне и директне подршке родитеља у развоју вештина њихове деце које су везане за каријеру. Анализом разлика на димензијама Скале родитељске подршке у изабраном занимању добијени су резултати који показују да ученици са интелектуалном ометеношћу доживљавају нижи степен подршке у свим доменима родитељске подршке у поређењу са ученицима типичног развоја. Можемо закључити да је то условљено ниским очекивањима родитеља деце са ИО и неповољном друштвеном ситуацијом., The research aimed to determine the dominant model of parental support for students during vocational training. In addition, the aim was to determine the difference in the perception of students of the typical population and students with intellectual disabilities about parental support during career development. The study involved 70 students (37 male and 33 female respondents), of which 40 were students of typical development and 30 students with intellectual disabilities. The instrument used in the research is The Career-Related Parental Support Scale (CRPSS; Turner et al., 2003). The obtained results indicate that the models of Verbal Encouragement and Instrumental Support are dominant in students with intellectual disabilities. This speaks in favor of the existence of material and direct support of parents in the development of their children's career-related skills. The analysis of differences in the dimensions of the parental support scale in the chosen occupation yielded results that show that students with intellectual disabilities experience a lower level of support in all domains of parental support compared to students of typical development. We can conclude that this is due to the low expectations of parents of children with intellectual disabilities and an unfavorable social situation.", title = "Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja", pages = "51-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3870" }
Mitrović, T.. (2020). Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja. , 1-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3870
Mitrović T. Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja. 2020;:1-51. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3870 .
Mitrović, Tina, "Percepcija učenika o podršci roditelja tokom srednjoškolskog obrazovanja" (2020):1-51, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3870 .