Приказ основних података о документу

dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.date.accessioned2021-11-25T12:35:51Z
dc.date.available2021-11-25T12:35:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-6203-082-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3845
dc.description.abstractTekst, koji je pred čitaocima, namenjen je defektolozima, nastavni- cima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, kao i svim stručnjacima zainteresovanim za široko istraživačko polje inkluzivnog obrazovanja. Nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse obra- zovanja i vaspitanja učenika sa cerebralnom paralizom, kako u zasebnim, tako i u inkluzivnim uslovima, kod nas i u svetu. Cerebralna paraliza, kao stanje koje je izuzetno heterogeno prema svojoj etiologiji, manifestaciji i udruženosti sa drugim smetnjama i pore- mećajima, može predstavljati osnovni okvir kreiranja specifičnosti inkluzivnog obrazovanja gotovo svih učenika, koji se svrstavaju u grupu učenika sa motoričkim poremećajima. Upravo zbog toga, ovaj rukopis je nastao kao lični profesionalni izazov da se empirijska saznanja i te- orijska znanja o cerebralnoj paralizi povežu sa inkluzivnim uslovima obrazovanja i na taj način ponudi metodologija evaluacije uspešnosti in- kluzivnog obrazovanja svih učenika sa motoričkim poremećajima. Nijedna knjiga ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odno- si, niti može da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnja- ci susreću u svom radu. Osnovna namera ovog rukopisa bila je da, vodeći čitaoca kroz empirijski potvrđene i proverene činjenice, ukaže na važne i nezaobilazne tačke sagledavanja cerebralne paralize u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Rukopis je zamišljen kao prvi i najopštiji u nizu sledećih, koji bi detaljnije obradili svako od pitanja uspešnog in- kluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpretacije, argumentacijom i stilom izlaganja ukažem gde se danas nalazi inkluzivno obrazovanje ovih učenika kod nas i na šta bi trebalo obratiti pažnju, da bi ono bilo uspešno. Posebnu zahvalnost dugujem svim nastavnicima i saradnicima Odeljenja za somatopediju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabi- litaciju, Univerziteta u Beogradu na nesebičnoj podršci i razumevanju. Veliku zahvalnost dugujem nastavnicima OŠ „Dr Dragan Hercog“, kao i nastavnicima OŠ „Miodrag Matić“ za strpljenje koje su pokazivali pred mojom profesionalnom radoznalošću i za spremnost da prime i podele znanje, mišljenja i ideje. Koleginici mr Snežani Nišević, defektologu somatopedu, hvala što je sa mnom podelila neposredna i bogata iskustva u pružanju podrške nastavnicima i učenicima uključenim u inkluziv- no obrazovanje. Ova iskustva bila su dragoceni vodič za struktuiranje poglavlja i sistematizaciju ideja.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsclosedAccesssr
dc.titleSpecifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizomsr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage154
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу