Приказ основних података о документу
Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom
dc.creator | Ilić-Stošović, Danijela | |
dc.date.accessioned | 2021-11-25T12:35:51Z | |
dc.date.available | 2021-11-25T12:35:51Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-082-5 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3845 | |
dc.description.abstract | Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je defektolozima, nastavni- cima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, kao i svim stručnjacima zainteresovanim za široko istraživačko polje inkluzivnog obrazovanja. Nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse obra- zovanja i vaspitanja učenika sa cerebralnom paralizom, kako u zasebnim, tako i u inkluzivnim uslovima, kod nas i u svetu. Cerebralna paraliza, kao stanje koje je izuzetno heterogeno prema svojoj etiologiji, manifestaciji i udruženosti sa drugim smetnjama i pore- mećajima, može predstavljati osnovni okvir kreiranja specifičnosti inkluzivnog obrazovanja gotovo svih učenika, koji se svrstavaju u grupu učenika sa motoričkim poremećajima. Upravo zbog toga, ovaj rukopis je nastao kao lični profesionalni izazov da se empirijska saznanja i te- orijska znanja o cerebralnoj paralizi povežu sa inkluzivnim uslovima obrazovanja i na taj način ponudi metodologija evaluacije uspešnosti in- kluzivnog obrazovanja svih učenika sa motoričkim poremećajima. Nijedna knjiga ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odno- si, niti može da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnja- ci susreću u svom radu. Osnovna namera ovog rukopisa bila je da, vodeći čitaoca kroz empirijski potvrđene i proverene činjenice, ukaže na važne i nezaobilazne tačke sagledavanja cerebralne paralize u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Rukopis je zamišljen kao prvi i najopštiji u nizu sledećih, koji bi detaljnije obradili svako od pitanja uspešnog in- kluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpretacije, argumentacijom i stilom izlaganja ukažem gde se danas nalazi inkluzivno obrazovanje ovih učenika kod nas i na šta bi trebalo obratiti pažnju, da bi ono bilo uspešno. Posebnu zahvalnost dugujem svim nastavnicima i saradnicima Odeljenja za somatopediju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabi- litaciju, Univerziteta u Beogradu na nesebičnoj podršci i razumevanju. Veliku zahvalnost dugujem nastavnicima OŠ „Dr Dragan Hercog“, kao i nastavnicima OŠ „Miodrag Matić“ za strpljenje koje su pokazivali pred mojom profesionalnom radoznalošću i za spremnost da prime i podele znanje, mišljenja i ideje. Koleginici mr Snežani Nišević, defektologu somatopedu, hvala što je sa mnom podelila neposredna i bogata iskustva u pružanju podrške nastavnicima i učenicima uključenim u inkluziv- no obrazovanje. Ova iskustva bila su dragoceni vodič za struktuiranje poglavlja i sistematizaciju ideja. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.title | Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 154 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |