Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost
Description and comparative analysis of different Disability models and effects on personality that Arise from their practical application
Апстракт
Rad se bavi komparativnom analizom medicinskog socijalnog i psihološkog modela ometenosti kao i njihovom konstruktivnom sintezom u bio-psiho-socijalni model kao optimalno rešenje. Opisuju se opšte karakteristike svakog modela i analiziraju karakteristike prakse proizašle iz njih. Iz ovog holističkog teorijskog pristupa a posebno njegovih socijalno-psiholoških komponenti i njihove primene u inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju, proizilazi niz psiholoških dobrobiti za osobu sa ometenošću kao što su pozitivan self koncept, samopouzdanje, aktivizam, samodeterminizam, razvijenija motivacija i interesovanja, socijalna zrelost i povoljni uslovi za rast i razvoj uravnotežene, mentalno zdrave ličnosti.
This paper consists of comparative analysis of medical model, social
model and psychological model of disability as well as their constructive
synthesis as an optimal solution in bio-psycho-social model. General
attributes of each model are described and characteristics of their appliance
are analyzed. From this holistic theoretical approach and especially
his socio-psychological components and their application in inclusive
education, arise a number of psychological benefits for the disabled
person like positive self concept, confidence, activism, self- determination,
improved motivation and interest, social maturity and a solid foundation
for growth and development of a well balanced, mentally healthy person.
Кључне речи:
Model ometenosti / socijalni / medicinski / psihološki / ličnost / psihička dobrobit / inkluzija / Model of disability / social, medical / psychological / personality / psychological welfare / inclusionИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2011, 17, 3, 613-632Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Radoman, Vesna PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3755 AB - Rad se bavi komparativnom analizom medicinskog socijalnog i psihološkog modela ometenosti kao i njihovom konstruktivnom sintezom u bio-psiho-socijalni model kao optimalno rešenje. Opisuju se opšte karakteristike svakog modela i analiziraju karakteristike prakse proizašle iz njih. Iz ovog holističkog teorijskog pristupa a posebno njegovih socijalno-psiholoških komponenti i njihove primene u inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju, proizilazi niz psiholoških dobrobiti za osobu sa ometenošću kao što su pozitivan self koncept, samopouzdanje, aktivizam, samodeterminizam, razvijenija motivacija i interesovanja, socijalna zrelost i povoljni uslovi za rast i razvoj uravnotežene, mentalno zdrave ličnosti. AB - This paper consists of comparative analysis of medical model, social model and psychological model of disability as well as their constructive synthesis as an optimal solution in bio-psycho-social model. General attributes of each model are described and characteristics of their appliance are analyzed. From this holistic theoretical approach and especially his socio-psychological components and their application in inclusive education, arise a number of psychological benefits for the disabled person like positive self concept, confidence, activism, self- determination, improved motivation and interest, social maturity and a solid foundation for growth and development of a well balanced, mentally healthy person. PB - Drustvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost T1 - Description and comparative analysis of different Disability models and effects on personality that Arise from their practical application EP - 632 IS - 3 SP - 613 VL - 17 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3755 ER -
@article{ author = "Radoman, Vesna", year = "2011", abstract = "Rad se bavi komparativnom analizom medicinskog socijalnog i psihološkog modela ometenosti kao i njihovom konstruktivnom sintezom u bio-psiho-socijalni model kao optimalno rešenje. Opisuju se opšte karakteristike svakog modela i analiziraju karakteristike prakse proizašle iz njih. Iz ovog holističkog teorijskog pristupa a posebno njegovih socijalno-psiholoških komponenti i njihove primene u inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju, proizilazi niz psiholoških dobrobiti za osobu sa ometenošću kao što su pozitivan self koncept, samopouzdanje, aktivizam, samodeterminizam, razvijenija motivacija i interesovanja, socijalna zrelost i povoljni uslovi za rast i razvoj uravnotežene, mentalno zdrave ličnosti., This paper consists of comparative analysis of medical model, social model and psychological model of disability as well as their constructive synthesis as an optimal solution in bio-psycho-social model. General attributes of each model are described and characteristics of their appliance are analyzed. From this holistic theoretical approach and especially his socio-psychological components and their application in inclusive education, arise a number of psychological benefits for the disabled person like positive self concept, confidence, activism, self- determination, improved motivation and interest, social maturity and a solid foundation for growth and development of a well balanced, mentally healthy person.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost, Description and comparative analysis of different Disability models and effects on personality that Arise from their practical application", pages = "632-613", number = "3", volume = "17", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3755" }
Radoman, V.. (2011). Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost. in Beogradska defektološka škola Drustvo defektologa Srbije., 17(3), 613-632. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3755
Radoman V. Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost. in Beogradska defektološka škola. 2011;17(3):613-632. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3755 .
Radoman, Vesna, "Deskripcija i komparativna analiza Različitih modela ometenosti i efekti Njihove praktične primene na ličnost" in Beogradska defektološka škola, 17, no. 3 (2011):613-632, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3755 .