Приказ основних података о документу

Intelektualna ometenost i specifični poremećaj jezika

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-09T13:34:03Z
dc.date.available2021-06-09T13:34:03Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/371
dc.description.abstractOne of the most fundamental criteria in diagnosis of specific language impairment is a score on a nonverbal intelligence test. It is widely accepted that intellectual disability is exclusory criterion for specific language impairment. The objective of this study was to point out distinctive pattern of communicative abilities of the children with intellectual disability compared to those with specific language impairment. The sample consisted of 128 participants with mild intellectual disability, of both sexes, aged from 5.5 to 16.5. Communication abilities were assessed using Children's Communication Checklist (CCC-2), which generates scaled scores for each of the ten scales, as well as two composite scores: General Communication Composite - GCC and Social Interaction Deviance Composite - SIDC. It was revealed that children with mild intellectual disability achieved significantly lower scores than typically developed children, but also significantly higher scores than children with specific language impairment. Extremely low GCC scores accompanied with near to zero scores at the Syntax scale, indicate severe speech and language deficits similar to those in children with specific language impairment.en
dc.description.abstractJedan od najznačajnijih kriterijuma za dijagnostikovanje specifičnog poremećaja jezika jesu postignuća na neverbalnim testovima inteligencije. Obično se smatra daje intelektualna ometenost isključujući kriterijum za postavljanje dijagnoze specifičnog poremećaja jezika. Cilj ovog istraživanja je da ukaže na distinktivne paterne komunikacionih sposobnosti dece sa intelekgpualnom ometenošću, u odnosu na decu sa specifičnim poremećajem jezika. Uzorak čini 128 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, uzrasta od 5,5 do 16,5 godina. Njihova sposobnost komunikacije je procenjena Komunikacionom čeklistom za decu, čijom se primenom dobijaju skalirani skorovi za svaku od deset skala, kao i dva kompozitna skora: opšti skor komunikacione sposobnosti - GCC i kompozitni skor devijacija u socijalnim interakcijama - SIDC. Ustanovljeno je da deca sa intelektualnom ometenošću imaju, u proseku, značajno niže skorove od dece iz opšte populacije, ali i više skorove od dece sa specifičnim poremećajem jezika. Ekstremno niske vrednosti GCC kod dece sa niskim vrednostima skaliranih skorova na skali Sintaksa, bliskim nuli, ukazuju na ozbiljne poremećaje govorno-jezičkog funkcionisanja kakvi se viđaju kod dece sa specifičnim poremećajem jezika.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectcomposite scoresen
dc.subjectlanguage impairmenten
dc.subjectdisabilityen
dc.subjectkompozitni skorovisr
dc.subjectporemećaj jezikasr
dc.subjectometenostsr
dc.titleIntellectual disability and specific language impairmentsen
dc.titleIntelektualna ometenost i specifični poremećaj jezikasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage530
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 521-530
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage521
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_371
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу