Приказ основних података о документу

Verbal associations emotionally colored words

dc.creatorČabarkapa, Nataša
dc.creatorMaksimović, Slavica
dc.creatorFatić, Saška
dc.date.accessioned2021-10-28T10:44:32Z
dc.date.available2021-10-28T10:44:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3710
dc.description.abstractAsocijacije reči predstavljaju važan izvor podataka za proučavanja u raznim naučnim oblastima pa samim tim i za proučavanje emocionalnog izraza jer podrazumevaju pojavu kad god je jedna reč izrečena ili pomišljena, druge reči se javljaju istovremeno u svesti govornika ili slušaoca. Predmet istraživanja su one slobodne asocijacije reči koje su nasta- le kao reakcija na one reči– stimuluse koje su emotivno obojene ili već u samom nazivu predstavljaju neku emocije. Cilj našeg istraživanja je ispi- tati karakteristike reakcija na reči koje u sebi sadrže one emocionalne kategorije koje su svakodnevno prisutne u svesti dece i razlike u osobeno- stima verbalnih asocijacija između dve grupe ispitanika. Uzorak je činilo 100 dece predškolskog uzrasta sa razvojnom disfazi- jom (Eksperimentalna grupa) i 200 dece sa normalnim govorno-jezičkim raz- vojem (Kontrolna grupa). Kao merni instrument korišćen je Test asocija- cija autora Nataše D. Čabarkape koji se sastoji iz 40 reči stimulusa. Iz testa je izdvojeno 6 emotivno obojenih reči koje su služile kao stimulus za davanje slobodih asocijacija( mama, tata, ljubav, voleti, ljut, tužan). Poređenje rezultata kontrolne i eksperimentalne grupe pokazalo je da se te dve grupe međusobno značajno razlikuju u svim ispitivanim segmenti- ma. Deca normalnog govorno-jezičkog razvoja daju značajno veći broj slobod- nih asocijacija i kod njih su prisutniji odgovori tipa fraze i prave asoci- jacije, dok je deci sa razvojnom disfazijom za svaku asociranu reč potrebno značajno više vremena da daju odgovor i kod njih su zastupljeniji omisija, eholalija i aocijacije tipa suprotnosti.sr
dc.description.abstractAssociation words are an important source of data for research in various scientific fields and therefore the study of emotional expressions since there is occurrence whenever a word pronounced or thoughtful, the other words occurring simultaneously in the mind of the speaker or the listener. Case studies have free association of words that emerged as a reaction to one-word stimuli that are emotionally colored or already in the title represent an emotion. The aim of our study was to examine the characteristics of the response to words that contain those emotional categories that are daily present in the minds of children and differences in the characteristics of verbal associations between the two groups. The sample consisted of 100 preschool children with developmental dysphasia (experimental group) and 200 children with normal speech and language development (control group). As a measuring instrument was used to test associations by Natasha D. Cabarkapa consisting of 40 words of the stimulus. From the test has been allocated 6 emotionally colored words that served as a stimulus for giving-release association (mom, dad, love, love, angry, sad). Comparison of the control and experimental groups showed that the two groups differ significantly in all examined segments. Children with normal speech and language development provide a significantly higher number of free association with them are present answers type phrases and make the association, while children with developmental dysphasia associated with each word takes significantly more time to respond to them and they respond omission type, echolalia and association of the contrarysr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjectslobodne asocijacije rečisr
dc.subjectemotivno obojene rečisr
dc.subjectdeca sa razvojnom disfazijomsr
dc.subjectdeca sa normalnim govorno-jezičkim razvojemsr
dc.subjectfree associations of wordssr
dc.subjectemotional expressionsr
dc.subjectdysphasic childrensr
dc.subjectchildren with normal speech–language developmentsr
dc.titleVerbalne asocijacije kod emotivno obojenih rečisr
dc.titleVerbal associations emotionally colored wordssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage540
dc.citation.issue3
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage529
dc.citation.volume19
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/4094/saska.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3710
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу