Приказ основних података о документу

Auditory training program For cochlear implanted pupils

dc.creatorGolubović, Melita
dc.creatorStevanović, Dragana
dc.date.accessioned2021-10-28T08:21:08Z
dc.date.available2021-10-28T08:21:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3706
dc.description.abstractProcesor pruža mogućnosti slušanja u različitim situacijama i okruženjima, ali koliko će dete dobro čuti i razumeti zavisi od više faktora:funkcionalne sposobnosti slušnog nerva, doba u trenutku ugrad- nje kohlearnog implanta, komunikacionih sposobnosti deteta, okruženja deteta. Cilj ovog rada je prikazivanje sadržaja programa individualnog slušnog treninga dece da kohlearnim implantom do koga se došlo višegodišnjim radom sa ovom decom. Sadržaji individualnog slušnog treninga sastoje se od slušnog prepoznavanja i percepcije određenog govornog materijala predvi- đenog programom za svaki nivo slušanja. U Školi „Stefan Dečanski“ na re-habilitaciji je od 2000. do 2013. godine bilo 52 kohlearno implantirane dece. Program individualnog slu- šnog treninga koji je proistekao iz našeg višegodišnjeg rada sa k.i. decom u školi, sadrži četiri nivoa. Svakom detetu prilazimo posebno i prime- njujemo odgovarajući nivo sadržaja programa. Prvi nivo: detekcija zvuka ( ima-nema); diskriminacija zvuka; sluša- nje i razumevanje govora i jezika. Drugi nivo:suprasegmentalna diskriminacija; identifikacija zvuko- va iz okruženja; slušanje i razumevanje govora i jezika. Treći nivo:slušanje i razumevanje zvukova iz okruženja; slušanje i razu- mevanje govora i jezika. Četvrti nivo:slušanje i razumevanje govora i jezika; upotreba tele- fona.sr
dc.description.abstractProcessor provides the option of listening in different situations and environments, but the ability of a child to hear and understand depends on several factors: functional ability of auditory nerve, age at the time of installation of cochlear implant, communication skills of the child,the child’s environment. The contents of individual auditory training consist of auditory recognition and perception of spoken material comprising a specific program for each level of listening. Rehabilitation process, in the school “Stefan Decanski”, has included 52 CI children from the year 2000 to 2013. Individual auditory training program that resulted from our many years of working with CI children in school consists of four levels.We approach each child individually and apply the appropriatlly level of program content. First level: detection of sound (yes – no); sound discrimination; listening and understanding of speech and language. Second level: discrimination of suprasegments; identification of environmental sounds; listening and understanding of speech and language. Third level: listening and understanding of environmental sounds; listening and understanding of speech and language. Fourth level: listening and understanding of speech and language; telephone usage.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjectkohlearni implantsr
dc.subjectdecasr
dc.subjectprogramsr
dc.subjectslušni treningsr
dc.subjectcochlear implantsr
dc.subjectauditory trainingsr
dc.subjectchildrensr
dc.subjectprogramsr
dc.titleProgram slušnog treninga učenika Sa kohlearnim implantomsr
dc.titleAuditory training program For cochlear implanted pupilssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage400
dc.citation.issue3
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage393
dc.citation.volume19
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/4089/stevanovic.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3706
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу