Приказ основних података о документу

Influence of articulation development to lexical Fund of the preschool aged children

dc.creatorČabarkapa, Nataša
dc.creatorBuzganović, Igor
dc.creatorFatić, Saška
dc.date.accessioned2021-10-27T08:30:38Z
dc.date.available2021-10-27T08:30:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3678
dc.description.abstractProces razvoja pravilnog izgovora glasova maternjeg jezika počinje ro- đenjem i završava se oko osme godine života. Iako deca već sa godinu dana imaju sposobnost da prepoznaju razlike u značenju tokom izražavanja kod odraslih, njihova sposobnost za artikulaciju tih glasova je ograničena. Cilj ovog našeg istraživanja je da se ispita da li i kako razvijenost artikulacije utiče na leksički fond kod dece sa normalnim izgovorom i kod dece sa patološkim izgovorom, kao i da li postoje razlike u razvoju artikulacije i leksičkom fondu između ispitanika kontrolne i eksperi- mentalne grupe. Uzorak istraživanja čini 20-oro dece uzrasta 5-7 godina. Eksperimen- talnu grupu čini desetoro dece sa poremećajem govora i jezika , a kontrolnu grupu čini takođe 10-oro dece sa normalnim govorno- jezičkim razvojem. Kao merni instrumenti korišćeni su Test artikulacije ( S. Vasić) i test rečnika Tri slike (Đ. Kostić). Na osnovu analize dobijenih podataka o artikulaciji, aktivnim i pa- sivnim rečnikom, dolazi se do zaključka da postoji korelacija između stepena razvijenosti artikulacije i leksikona kod dece sa patološkim razvojem go- vora i jezika kao i da postoje značajne razlike između obe grupe ispitanikasr
dc.description.abstractProcess of the development of articulation of correct pronounces starts from birth and ends around the eighth year of life. Although when one year old, children already have ability to recognize differences in meaning when adults express, their own ability to articulation these phonemes is limited. The aim of these our research was to examine whether and how articulation development influence on lexical fund in children with normal pronounce and children with pathology pronounce , whether there are differences in development of articulation and lexical fund between examinees of experimental and control group. The sample of research contains twenty children aged 5 -7. Experimental group contains 10 children with speech and language disorders, control group also contain 10 children with normal speech and language development. Measuring instrument was Global Articulation Test (S. Vasic) and the vocabulary test Three Pictures (D. Kostic). Based on the analysis of the data of articulation, active vocabulary, passive vocabulary, the conclusion is that correlation exists between level of development of articulation and vocabulary in children with pathology speech and language development, and there is significant differences between both groups of examiners.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDrustvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjectartikulacijasr
dc.subjectaktivni rečniksr
dc.subjectpasivni rečniksr
dc.subjectarticulationsr
dc.subjectactive vocabularysr
dc.subjectpassive vocabularysr
dc.titleUticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrastasr
dc.titleInfluence of articulation development to lexical Fund of the preschool aged childrensr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage244
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage237
dc.citation.volume19
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/4022/4545.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу