Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta
Influence of articulation development to lexical Fund of the preschool aged children
Апстракт
Proces razvoja pravilnog izgovora glasova maternjeg jezika počinje ro- đenjem i završava se oko osme godine života. Iako deca već sa godinu dana imaju sposobnost da prepoznaju razlike u značenju tokom izražavanja kod odraslih, njihova sposobnost za artikulaciju tih glasova je ograničena.
Cilj ovog našeg istraživanja je da se ispita da li i kako razvijenost artikulacije utiče na leksički fond kod dece sa normalnim izgovorom i kod dece sa patološkim izgovorom, kao i da li postoje razlike u razvoju artikulacije i leksičkom fondu između ispitanika kontrolne i eksperi- mentalne grupe.
Uzorak istraživanja čini 20-oro dece uzrasta 5-7 godina. Eksperimen- talnu grupu čini desetoro dece sa poremećajem govora i jezika , a kontrolnu grupu čini takođe 10-oro dece sa normalnim govorno- jezičkim razvojem. Kao merni instrumenti korišćeni su Test artikulacije ( S. Vasić) i test rečnika Tri slike (Đ. Kostić).
Na osnovu analize dobijenih podataka o artikulaciji, aktivnim i pa- sivnim rečnikom, dolazi... se do zaključka da postoji korelacija između stepena razvijenosti artikulacije i leksikona kod dece sa patološkim razvojem go- vora i jezika kao i da postoje značajne razlike između obe grupe ispitanika
Process of the development of articulation of correct pronounces starts
from birth and ends around the eighth year of life. Although when one
year old, children already have ability to recognize differences in meaning
when adults express, their own ability to articulation these phonemes is
limited.
The aim of these our research was to examine whether and how
articulation development influence on lexical fund in children with normal
pronounce and children with pathology pronounce , whether there are
differences in development of articulation and lexical fund between
examinees of experimental and control group.
The sample of research contains twenty children aged 5 -7. Experimental
group contains 10 children with speech and language disorders, control
group also contain 10 children with normal speech and language
development. Measuring instrument was Global Articulation Test (S. Vasic)
and the vocabulary test Three Pictures (D. Kostic).
Based on the analysis of the data of... articulation, active vocabulary,
passive vocabulary, the conclusion is that correlation exists between level
of development of articulation and vocabulary in children with pathology
speech and language development, and there is significant differences
between both groups of examiners.
Кључне речи:
artikulacija / aktivni rečnik / pasivni rečnik / articulation / active vocabulary / passive vocabularyИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2013, 19, 2, 237-244Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Čabarkapa, Nataša AU - Buzganović, Igor AU - Fatić, Saška PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3678 AB - Proces razvoja pravilnog izgovora glasova maternjeg jezika počinje ro- đenjem i završava se oko osme godine života. Iako deca već sa godinu dana imaju sposobnost da prepoznaju razlike u značenju tokom izražavanja kod odraslih, njihova sposobnost za artikulaciju tih glasova je ograničena. Cilj ovog našeg istraživanja je da se ispita da li i kako razvijenost artikulacije utiče na leksički fond kod dece sa normalnim izgovorom i kod dece sa patološkim izgovorom, kao i da li postoje razlike u razvoju artikulacije i leksičkom fondu između ispitanika kontrolne i eksperi- mentalne grupe. Uzorak istraživanja čini 20-oro dece uzrasta 5-7 godina. Eksperimen- talnu grupu čini desetoro dece sa poremećajem govora i jezika , a kontrolnu grupu čini takođe 10-oro dece sa normalnim govorno- jezičkim razvojem. Kao merni instrumenti korišćeni su Test artikulacije ( S. Vasić) i test rečnika Tri slike (Đ. Kostić). Na osnovu analize dobijenih podataka o artikulaciji, aktivnim i pa- sivnim rečnikom, dolazi se do zaključka da postoji korelacija između stepena razvijenosti artikulacije i leksikona kod dece sa patološkim razvojem go- vora i jezika kao i da postoje značajne razlike između obe grupe ispitanika AB - Process of the development of articulation of correct pronounces starts from birth and ends around the eighth year of life. Although when one year old, children already have ability to recognize differences in meaning when adults express, their own ability to articulation these phonemes is limited. The aim of these our research was to examine whether and how articulation development influence on lexical fund in children with normal pronounce and children with pathology pronounce , whether there are differences in development of articulation and lexical fund between examinees of experimental and control group. The sample of research contains twenty children aged 5 -7. Experimental group contains 10 children with speech and language disorders, control group also contain 10 children with normal speech and language development. Measuring instrument was Global Articulation Test (S. Vasic) and the vocabulary test Three Pictures (D. Kostic). Based on the analysis of the data of articulation, active vocabulary, passive vocabulary, the conclusion is that correlation exists between level of development of articulation and vocabulary in children with pathology speech and language development, and there is significant differences between both groups of examiners. PB - Drustvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta T1 - Influence of articulation development to lexical Fund of the preschool aged children EP - 244 IS - 2 SP - 237 VL - 19 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678 ER -
@article{ author = "Čabarkapa, Nataša and Buzganović, Igor and Fatić, Saška", year = "2013", abstract = "Proces razvoja pravilnog izgovora glasova maternjeg jezika počinje ro- đenjem i završava se oko osme godine života. Iako deca već sa godinu dana imaju sposobnost da prepoznaju razlike u značenju tokom izražavanja kod odraslih, njihova sposobnost za artikulaciju tih glasova je ograničena. Cilj ovog našeg istraživanja je da se ispita da li i kako razvijenost artikulacije utiče na leksički fond kod dece sa normalnim izgovorom i kod dece sa patološkim izgovorom, kao i da li postoje razlike u razvoju artikulacije i leksičkom fondu između ispitanika kontrolne i eksperi- mentalne grupe. Uzorak istraživanja čini 20-oro dece uzrasta 5-7 godina. Eksperimen- talnu grupu čini desetoro dece sa poremećajem govora i jezika , a kontrolnu grupu čini takođe 10-oro dece sa normalnim govorno- jezičkim razvojem. Kao merni instrumenti korišćeni su Test artikulacije ( S. Vasić) i test rečnika Tri slike (Đ. Kostić). Na osnovu analize dobijenih podataka o artikulaciji, aktivnim i pa- sivnim rečnikom, dolazi se do zaključka da postoji korelacija između stepena razvijenosti artikulacije i leksikona kod dece sa patološkim razvojem go- vora i jezika kao i da postoje značajne razlike između obe grupe ispitanika, Process of the development of articulation of correct pronounces starts from birth and ends around the eighth year of life. Although when one year old, children already have ability to recognize differences in meaning when adults express, their own ability to articulation these phonemes is limited. The aim of these our research was to examine whether and how articulation development influence on lexical fund in children with normal pronounce and children with pathology pronounce , whether there are differences in development of articulation and lexical fund between examinees of experimental and control group. The sample of research contains twenty children aged 5 -7. Experimental group contains 10 children with speech and language disorders, control group also contain 10 children with normal speech and language development. Measuring instrument was Global Articulation Test (S. Vasic) and the vocabulary test Three Pictures (D. Kostic). Based on the analysis of the data of articulation, active vocabulary, passive vocabulary, the conclusion is that correlation exists between level of development of articulation and vocabulary in children with pathology speech and language development, and there is significant differences between both groups of examiners.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta, Influence of articulation development to lexical Fund of the preschool aged children", pages = "244-237", number = "2", volume = "19", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678" }
Čabarkapa, N., Buzganović, I.,& Fatić, S.. (2013). Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta. in Beogradska defektološka škola Drustvo defektologa Srbije., 19(2), 237-244. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678
Čabarkapa N, Buzganović I, Fatić S. Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta. in Beogradska defektološka škola. 2013;19(2):237-244. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678 .
Čabarkapa, Nataša, Buzganović, Igor, Fatić, Saška, "Uticaj razvijenosti artikulacije Na leksički fond kod dece Predškolskog uzrasta" in Beogradska defektološka škola, 19, no. 2 (2013):237-244, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3678 .