Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja
Comparative analysis of phonological abilities in children with specific language impairment and children with typical language development
Докторска теза
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Cilj istraživanja je bio da se utvrde fonološke sposobnosti, obrazac i priroda poremećaja u fonološkom razvoju dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Interesovanje za decu sa specifičnim jezičkim poremećajem proističe iz činjenica da u našem klasifikacionom dijagnostičkom sistemu ne postoje „fonološki poremećaji“ kao izolovana dijagnostička kategorija, već se svako dete koje ima uredne čulne, motoričke funkcije i prosečna intelektualna postignuća a „zaostaje“ u govorno-jezičkom razvoju, dete koje je kasnije progovorilo, potom nepravilno izgovara ili uopšte ne izgovara veliki broj glasova, svrstava u kategoriju jezičkog poremećaja „disfazija“. Sa druge strane se dete sa naizgled samo nepravilnim izgovorom nekoliko glasova svrstava u dijagnostičku kategoriju govornih poremećaja „dislalija“. Stoga je u radu dat pregled pristupa definisanju i razmatranju razvoja fonološke sposobnosti u cilju determinisanja i razumevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja...
The purpose of this study was to determine phonological skills, pattern and nature of phonological development disorders in children with specific language impairment. The interest in children with specific language impairment stems from the fact that our diagnostic classification system does not recognize "phonological disorders" as a separate diagnostic category, but classifies every child, having clear sensory, motor functions, and average intellectual achievement, yet "lagging" in speech and language development, or a child who started talking later than expected, then incorrectly pronounces or does not pronounce at all a large number of sounds, in the "dysphasia" category of language disorders. On the other hand, a child with apparently only irregular pronunciation of a few sounds is classified in the diagnostic category of speech disorders called "dyslalia". The present study gives an overview of approaches to defining and reviewing the development of phonological abilities in or...der to determine and understand the nature of developmental phonological disorders...
Кључне речи:
фонолошка способност / phonological ability / phonological awareness / specific language impairment / typical language development / фонолошка свесност / специфични језички поремећај / типичан развој језикаИзвор:
Универзитет у Београду, 2017Издавач:
- Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9459http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5779
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17645/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50057231
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3572
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Milošević, Neda R. PY - 2017 UR - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9459 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5779 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:17645/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=50057231 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3572 AB - Cilj istraživanja je bio da se utvrde fonološke sposobnosti, obrazac i priroda poremećaja u fonološkom razvoju dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Interesovanje za decu sa specifičnim jezičkim poremećajem proističe iz činjenica da u našem klasifikacionom dijagnostičkom sistemu ne postoje „fonološki poremećaji“ kao izolovana dijagnostička kategorija, već se svako dete koje ima uredne čulne, motoričke funkcije i prosečna intelektualna postignuća a „zaostaje“ u govorno-jezičkom razvoju, dete koje je kasnije progovorilo, potom nepravilno izgovara ili uopšte ne izgovara veliki broj glasova, svrstava u kategoriju jezičkog poremećaja „disfazija“. Sa druge strane se dete sa naizgled samo nepravilnim izgovorom nekoliko glasova svrstava u dijagnostičku kategoriju govornih poremećaja „dislalija“. Stoga je u radu dat pregled pristupa definisanju i razmatranju razvoja fonološke sposobnosti u cilju determinisanja i razumevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja... AB - The purpose of this study was to determine phonological skills, pattern and nature of phonological development disorders in children with specific language impairment. The interest in children with specific language impairment stems from the fact that our diagnostic classification system does not recognize "phonological disorders" as a separate diagnostic category, but classifies every child, having clear sensory, motor functions, and average intellectual achievement, yet "lagging" in speech and language development, or a child who started talking later than expected, then incorrectly pronounces or does not pronounce at all a large number of sounds, in the "dysphasia" category of language disorders. On the other hand, a child with apparently only irregular pronunciation of a few sounds is classified in the diagnostic category of speech disorders called "dyslalia". The present study gives an overview of approaches to defining and reviewing the development of phonological abilities in order to determine and understand the nature of developmental phonological disorders... PB - Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију T2 - Универзитет у Београду T1 - Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9459 ER -
@phdthesis{ author = "Milošević, Neda R.", year = "2017", abstract = "Cilj istraživanja je bio da se utvrde fonološke sposobnosti, obrazac i priroda poremećaja u fonološkom razvoju dece sa specifičnim jezičkim poremećajem. Interesovanje za decu sa specifičnim jezičkim poremećajem proističe iz činjenica da u našem klasifikacionom dijagnostičkom sistemu ne postoje „fonološki poremećaji“ kao izolovana dijagnostička kategorija, već se svako dete koje ima uredne čulne, motoričke funkcije i prosečna intelektualna postignuća a „zaostaje“ u govorno-jezičkom razvoju, dete koje je kasnije progovorilo, potom nepravilno izgovara ili uopšte ne izgovara veliki broj glasova, svrstava u kategoriju jezičkog poremećaja „disfazija“. Sa druge strane se dete sa naizgled samo nepravilnim izgovorom nekoliko glasova svrstava u dijagnostičku kategoriju govornih poremećaja „dislalija“. Stoga je u radu dat pregled pristupa definisanju i razmatranju razvoja fonološke sposobnosti u cilju determinisanja i razumevanja prirode razvojnog fonološkog poremećaja..., The purpose of this study was to determine phonological skills, pattern and nature of phonological development disorders in children with specific language impairment. The interest in children with specific language impairment stems from the fact that our diagnostic classification system does not recognize "phonological disorders" as a separate diagnostic category, but classifies every child, having clear sensory, motor functions, and average intellectual achievement, yet "lagging" in speech and language development, or a child who started talking later than expected, then incorrectly pronounces or does not pronounce at all a large number of sounds, in the "dysphasia" category of language disorders. On the other hand, a child with apparently only irregular pronunciation of a few sounds is classified in the diagnostic category of speech disorders called "dyslalia". The present study gives an overview of approaches to defining and reviewing the development of phonological abilities in order to determine and understand the nature of developmental phonological disorders...", publisher = "Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију", journal = "Универзитет у Београду", title = "Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9459" }
Milošević, N. R.. (2017). Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja. in Универзитет у Београду Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9459
Milošević NR. Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja. in Универзитет у Београду. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9459 .
Milošević, Neda R., "Komparativna analiza fonoloških sposobnosti dece sa specifičnim jezičkim poremećajem i dece tipičnog jezičkog razvoja" in Универзитет у Београду (2017), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9459 .