rFASPER - Repozitorijum Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Pregled zapisa
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme

Nonverbal learning disabilities - diagnostic dilemmas

Thumbnail
2020
bitstream_2674.pdf (4.209Mb)
Autori
Drljan, Bojana
Ječmenica, Nevena
Arsenić, Ivana
Daničić, Zorica
Ostala autorstva
Anđelković Marija
Sretenović Ivana
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Nonverbal learning disabilities are a complex pattern of specific neuropsychological abilities and deficits that can be grouped into three main areas: neuropsychological, academic, and socioemotional/adaptive. In addition to the fact that nonverbal learning disabilities refer to individual swho are verbal, and have difficulty understanding nonverbal information, they are confusing for many professionals for several reasons. This confusion results from the fact that individuals with certain other congenital syndromes, neurological disorders, and diseases share some or all of the characteristics of the NLD profile. The following criteria for diagnosing nonverbal learning disabilities include: thinking and reasoning skills at least average, multiple “intelligences” as well as the fact that there are deficits in psychological processes associated with learning. The assessment and diagnosis of nonverbal learning disability can be important for many reasons: validation of a parent’s and/or t...eacher’s concerns; explanation of a group of symptoms and signs; provision of a direction for intervention; understanding of the longer- term implications as anexplanation as to why previous interventions may not have been successful. Since there is no one specific test or group of tests that definitely refers to nonverbal learning disabilities, it is necessary that a reliable assessment must be conducted by experts who know the characteristics of nonverbal learning disabilities, and that the assessment must be focused on developing an appropriate intervention plan, not simply on collecting test scores and data.

Neverbalne smetnje u učenju predstavljaju složeni obrazac specifičnih neurop- siholoških sposobnosti i deficita koji se mogu grupisati u tri glavne obla- sti: neuropsihološka, akademska i socioemocionalna/adaptivna. Pored toga što se neverbalne smetnje u učenju odnose na pojedince sa razvijenim verbalnim sposobnostima, koji imaju teškoće u razumevanju neverbalnih informacija, one su zbunjujuće za mnoge stručnjake iz nekoliko razloga. Ova konfuzija je rezul- tat činjenice da pojedinci sa određenim genetskim sindromima, neurološkim poremećajima i bolestima dele neke ili sve karakteristike profila neverbal- nih smetnji u učenju. Kriterijumi za dijagnostikovanje neverbalnih smetnji u učenju uključuju: najmanje prosečno razvijene sposobnosti razmišljanja i rasuđivanja, kriterijum „višestruke inteligencije“, kao i činjenicu da su prisutni deficiti psihološ- kih procesa povezani sa učenjem. Procena i dijagnostika neverbalnih smetnji u učenju može biti važna iz mnogo razloga: potvrđivanje zabr...inutosti roditelja i/ili nastavnika, objašnjenje grupe simptoma i znakova, pružanje uputstava za intervenciju, razumevanje dugoročnih implikacija kao i objašnjenje zašto prethodno sprovedeni programi terapijskih intervencija možda nisu bili uspešni. Budući da ne postoji jedan određeni test ili grupa testova koji defi- nitivno upućuju na neverbalne smetnje u učenju, neophodno je da pouzdanu procenu sprovedu stručnjaci koji poznaju karakteristike ovih smetnji, kao i da proce- na bude usmerena na razvijanje odgovarajućeg programa tretmana, a ne samo na prikupljanju rezultata testova i podataka.

Ključne reči:
nonverbal learning disabilities / diagnostic protocol / language abilities / intelligence / neverbalne smetnje u učenju / dijagnostički protokol / jezičke sposobnosti / inteligencija
Izvor:
Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova, 2020, 189-197
Izdavač:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-6203-145-7

[ Google Scholar ]
URI
http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3464
Kolekcije
  • Nacionalni naučni skup „Evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji” zbornik radova
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institucija/grupa
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Drljan, Bojana
AU  - Ječmenica, Nevena
AU  - Arsenić, Ivana
AU  - Daničić, Zorica
PY  - 2020
UR  - http://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20201221_1-ZBORNIK-RADOVA-SKUP-NAC_2020.pdf
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3464
AB  - Nonverbal learning disabilities are a complex pattern of specific neuropsychological abilities and deficits that can be grouped into three main areas: neuropsychological, academic, and socioemotional/adaptive. In addition to the fact that nonverbal learning disabilities refer to individual swho are verbal, and have difficulty understanding nonverbal information, they are confusing for many professionals for several reasons. This confusion results from the fact that individuals with certain other congenital syndromes, neurological disorders, and diseases share some or all of the characteristics of the NLD profile. The following criteria for diagnosing nonverbal learning disabilities include: thinking and reasoning skills at least average, multiple “intelligences” as well as the fact that there are deficits in psychological processes associated with learning. The assessment and diagnosis of nonverbal learning disability can be important for many reasons: validation of a parent’s and/or teacher’s concerns; explanation of a group of symptoms and signs; provision of a direction for intervention; understanding of the longer-
term implications as anexplanation as to why
previous interventions may not have been successful. Since there is no one specific test or group of tests that definitely refers to nonverbal learning disabilities, it is necessary
that a reliable assessment must be conducted by experts who know the characteristics of nonverbal learning disabilities, and that the
assessment must be focused on developing an appropriate intervention plan, not simply on collecting test scores and data.
AB  - Neverbalne smetnje u učenju predstavljaju složeni obrazac specifičnih neurop- siholoških sposobnosti i deficita koji se mogu grupisati u tri glavne obla- sti: neuropsihološka, akademska i socioemocionalna/adaptivna. Pored toga što se neverbalne smetnje u učenju odnose na pojedince sa razvijenim verbalnim sposobnostima, koji imaju teškoće u razumevanju neverbalnih informacija, one su zbunjujuće za mnoge stručnjake iz nekoliko razloga. Ova konfuzija je rezul- tat činjenice da pojedinci sa određenim genetskim sindromima, neurološkim poremećajima i bolestima dele neke ili sve karakteristike profila neverbal- nih smetnji u učenju. Kriterijumi za dijagnostikovanje neverbalnih smetnji u učenju uključuju: najmanje prosečno razvijene sposobnosti razmišljanja i rasuđivanja, kriterijum „višestruke inteligencije“, kao i činjenicu da su prisutni deficiti psihološ- kih procesa povezani sa učenjem. Procena i dijagnostika neverbalnih smetnji u učenju može biti važna iz mnogo razloga: potvrđivanje zabrinutosti roditelja i/ili nastavnika, objašnjenje grupe simptoma i znakova, pružanje uputstava za intervenciju, razumevanje dugoročnih implikacija kao i objašnjenje zašto prethodno sprovedeni programi terapijskih intervencija možda nisu bili uspešni. Budući da ne postoji jedan određeni test ili grupa testova koji defi- nitivno upućuju na neverbalne smetnje u učenju, neophodno je da pouzdanu procenu sprovedu stručnjaci koji poznaju karakteristike ovih smetnji, kao i da proce- na bude usmerena na razvijanje odgovarajućeg programa tretmana, a ne samo na prikupljanju rezultata testova i podataka.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
C3  - Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova
T1  - neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme
T1  - Nonverbal learning disabilities - diagnostic dilemmas
EP  - 197
SP  - 189
ER  - 
@conference{
author = "Drljan, Bojana and Ječmenica, Nevena and Arsenić, Ivana and Daničić, Zorica",
year = "2020",
abstract = "Nonverbal learning disabilities are a complex pattern of specific neuropsychological abilities and deficits that can be grouped into three main areas: neuropsychological, academic, and socioemotional/adaptive. In addition to the fact that nonverbal learning disabilities refer to individual swho are verbal, and have difficulty understanding nonverbal information, they are confusing for many professionals for several reasons. This confusion results from the fact that individuals with certain other congenital syndromes, neurological disorders, and diseases share some or all of the characteristics of the NLD profile. The following criteria for diagnosing nonverbal learning disabilities include: thinking and reasoning skills at least average, multiple “intelligences” as well as the fact that there are deficits in psychological processes associated with learning. The assessment and diagnosis of nonverbal learning disability can be important for many reasons: validation of a parent’s and/or teacher’s concerns; explanation of a group of symptoms and signs; provision of a direction for intervention; understanding of the longer-
term implications as anexplanation as to why
previous interventions may not have been successful. Since there is no one specific test or group of tests that definitely refers to nonverbal learning disabilities, it is necessary
that a reliable assessment must be conducted by experts who know the characteristics of nonverbal learning disabilities, and that the
assessment must be focused on developing an appropriate intervention plan, not simply on collecting test scores and data., Neverbalne smetnje u učenju predstavljaju složeni obrazac specifičnih neurop- siholoških sposobnosti i deficita koji se mogu grupisati u tri glavne obla- sti: neuropsihološka, akademska i socioemocionalna/adaptivna. Pored toga što se neverbalne smetnje u učenju odnose na pojedince sa razvijenim verbalnim sposobnostima, koji imaju teškoće u razumevanju neverbalnih informacija, one su zbunjujuće za mnoge stručnjake iz nekoliko razloga. Ova konfuzija je rezul- tat činjenice da pojedinci sa određenim genetskim sindromima, neurološkim poremećajima i bolestima dele neke ili sve karakteristike profila neverbal- nih smetnji u učenju. Kriterijumi za dijagnostikovanje neverbalnih smetnji u učenju uključuju: najmanje prosečno razvijene sposobnosti razmišljanja i rasuđivanja, kriterijum „višestruke inteligencije“, kao i činjenicu da su prisutni deficiti psihološ- kih procesa povezani sa učenjem. Procena i dijagnostika neverbalnih smetnji u učenju može biti važna iz mnogo razloga: potvrđivanje zabrinutosti roditelja i/ili nastavnika, objašnjenje grupe simptoma i znakova, pružanje uputstava za intervenciju, razumevanje dugoročnih implikacija kao i objašnjenje zašto prethodno sprovedeni programi terapijskih intervencija možda nisu bili uspešni. Budući da ne postoji jedan određeni test ili grupa testova koji defi- nitivno upućuju na neverbalne smetnje u učenju, neophodno je da pouzdanu procenu sprovedu stručnjaci koji poznaju karakteristike ovih smetnji, kao i da proce- na bude usmerena na razvijanje odgovarajućeg programa tretmana, a ne samo na prikupljanju rezultata testova i podataka.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
journal = "Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova",
title = "neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme, Nonverbal learning disabilities - diagnostic dilemmas",
pages = "197-189"
}
Drljan, B., Ječmenica, N., Arsenić, I.,& Daničić, Z.. (2020). neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme. in Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 189-197.
Drljan B, Ječmenica N, Arsenić I, Daničić Z. neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme. in Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova. 2020;:189-197..
Drljan, Bojana, Ječmenica, Nevena, Arsenić, Ivana, Daničić, Zorica, "neverbalne smetnje u učenju – dijagnostičke dileme" in Nacionalni naučni skup „evaluacija efekata inkluzivnog obrazovanja u republici Srbiji”- Zbornik radova (2020):189-197.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucije/grupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB