Etički problemi u istraživanjima o deci
Ethical issues in research on children
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena
je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih
etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je
podstaknuta narastanjem svesti o ozbiljnosti ovog problema, kao i sve
većim strahovima od mogućih zloupotreba dece u savremenim istraživačkim
projektima. U literaturi preovlađuje opšta tvrdnja da su deca
ranjiva kategorija ispitanika koja zahteva posebnu pažnju i zaštitu od
mogućih zloupotreba u istraživanjima. Osnovni cilj ovog rada jeste da
se izlože generalni etički problemi sa kojima se istraživači društvenih
naučnih disciplina suočavaju onda kada su subjekti njihovih istraživanja
deca i mladi. Posebno se izlažu princip dobrovoljnog učešća, princip
balansiranog odnosa istraživač – ispitanik, kao i principi privatnosti,
poverljivosti i anonimnosti u studijama dece.
Ethical issues that appear in researching children are the subject
matter of relatively rich scientific literature, as well as a multitude of
national and professional ethical codices. The broad thematization of
ethical principles is indeed instigated by the rise of awareness of the
seriousness of this problem, as well as by growing fears of potential
abuse of children in contemporary research projects. General assertion
that children are a vulnerable category of subjects that require special
attention and protection from misuse in research projects prevails in
literature. The main objective of this paper is to present general ethical
issues that various areas of expertise researchers face when children
and youth are the subjects of their studies. The principle of voluntary
participation, the principle of balanced researcher – respondent
relationship, and the principles of privacy, confidentiality and
anonymity in studies of children are particularly presented.
Keywords:
istraživanja / deca / etički principi / research / children / ethical principlesSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2012, 11, 3, 449-Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Funding / projects:
- Security and protection of organization and functioning of the educational system in the Republic of Serbia (basic precepts, principles, protocols, procedures and means) (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47017)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Đurić, Slađana PY - 2012 UR - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/ UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3418 AB - Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je podstaknuta narastanjem svesti o ozbiljnosti ovog problema, kao i sve većim strahovima od mogućih zloupotreba dece u savremenim istraživačkim projektima. U literaturi preovlađuje opšta tvrdnja da su deca ranjiva kategorija ispitanika koja zahteva posebnu pažnju i zaštitu od mogućih zloupotreba u istraživanjima. Osnovni cilj ovog rada jeste da se izlože generalni etički problemi sa kojima se istraživači društvenih naučnih disciplina suočavaju onda kada su subjekti njihovih istraživanja deca i mladi. Posebno se izlažu princip dobrovoljnog učešća, princip balansiranog odnosa istraživač – ispitanik, kao i principi privatnosti, poverljivosti i anonimnosti u studijama dece. AB - Ethical issues that appear in researching children are the subject matter of relatively rich scientific literature, as well as a multitude of national and professional ethical codices. The broad thematization of ethical principles is indeed instigated by the rise of awareness of the seriousness of this problem, as well as by growing fears of potential abuse of children in contemporary research projects. General assertion that children are a vulnerable category of subjects that require special attention and protection from misuse in research projects prevails in literature. The main objective of this paper is to present general ethical issues that various areas of expertise researchers face when children and youth are the subjects of their studies. The principle of voluntary participation, the principle of balanced researcher – respondent relationship, and the principles of privacy, confidentiality and anonymity in studies of children are particularly presented. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Etički problemi u istraživanjima o deci T1 - Ethical issues in research on children IS - 3 SP - 449 VL - 11 VL - 468 DO - doi:10.5937/specedreh11-2552 ER -
@article{ author = "Đurić, Slađana", year = "2012", abstract = "Etičkim problemima istraživanja u kojima učestvuju deca posvećena je relativno bogata literatura, kao i mnoštvo nacionalnih i profesionalnih etičkih kodeksa. Široka tematizacija etičkih principa upravo je podstaknuta narastanjem svesti o ozbiljnosti ovog problema, kao i sve većim strahovima od mogućih zloupotreba dece u savremenim istraživačkim projektima. U literaturi preovlađuje opšta tvrdnja da su deca ranjiva kategorija ispitanika koja zahteva posebnu pažnju i zaštitu od mogućih zloupotreba u istraživanjima. Osnovni cilj ovog rada jeste da se izlože generalni etički problemi sa kojima se istraživači društvenih naučnih disciplina suočavaju onda kada su subjekti njihovih istraživanja deca i mladi. Posebno se izlažu princip dobrovoljnog učešća, princip balansiranog odnosa istraživač – ispitanik, kao i principi privatnosti, poverljivosti i anonimnosti u studijama dece., Ethical issues that appear in researching children are the subject matter of relatively rich scientific literature, as well as a multitude of national and professional ethical codices. The broad thematization of ethical principles is indeed instigated by the rise of awareness of the seriousness of this problem, as well as by growing fears of potential abuse of children in contemporary research projects. General assertion that children are a vulnerable category of subjects that require special attention and protection from misuse in research projects prevails in literature. The main objective of this paper is to present general ethical issues that various areas of expertise researchers face when children and youth are the subjects of their studies. The principle of voluntary participation, the principle of balanced researcher – respondent relationship, and the principles of privacy, confidentiality and anonymity in studies of children are particularly presented.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Etički problemi u istraživanjima o deci, Ethical issues in research on children", number = "3", pages = "449", volume = "11, 468", doi = "doi:10.5937/specedreh11-2552" }
Đurić, S.. (2012). Etički problemi u istraživanjima o deci. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 11(3), 449. https://doi.org/doi:10.5937/specedreh11-2552
Đurić S. Etički problemi u istraživanjima o deci. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2012;11(3):449. doi:doi:10.5937/specedreh11-2552 .
Đurić, Slađana, "Etički problemi u istraživanjima o deci" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 11, no. 3 (2012):449, https://doi.org/doi:10.5937/specedreh11-2552 . .