Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011
Children with special educational needs in Republic of Slovenia from 2005 to 2011
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Izmenjena teorija i praksa vaspitavanja i obrazovanja u Evropi,
kao i socijalni uslovi u Sloveniji, uticali su na veće prepoznavanje i
uključivanje grupe dece sa posebnim potrebama u obrazovanju u uobičajen
vaspitno-obrazovni sistem. Veći zamah integracije primećen je
nakon 2005. godine, kada je usvojena celokupna zakonska regulativa.
Pojedina deca su se integrisala u redovne škole i pre toga, prvenstveno
ona oštećenog sluha i vida.
Članak predstavlja pregled integracije i segregacije dece sa posebnim
potrebama u obrazovanju od 2004/05. do 2010/11. školske godine.
Cilj istraživanja bio je da se utvrdi da li se broj dece sa posebnim
potrebama u obrazovanju nakon usvajanja zakonske regulative u redovnim
školama povećao, a u specijalizovanim ustanovama smanjio.
Kao metoda istraživanja korišćene su baze podataka koje vodi nadležno
Ministarstvo za školstvo i sport u okviru organizacionih izveštaja
za delatnost osnovnih škola.
Podaci su bili obrađeni metodom deskriptivne stati...stike, frekventne
distribucije i prikaza podataka u procentima (%). Dobijeni podaci
za učenike sa posebnim potrebama u obrazovanju u integraciji i segregaciji
bili su međusobno upoređeni, uzimajući u obzir populaciju generacija
učenika koje podležu obaveznom školovanju u zemlji.
Rezultati su pokazali određene karakteristike: generacija dece koja
podleže obaveznom školovanju se u poslednjih sedam godina u Sloveniji
smanjila za više od 13 000 učenika. Uprkos usvajanju Zakona o usmeravanju
dece sa posebnim potrebama, ostaje stalan trend segregacije u
Sloveniji od oko 2%, dok broj dece u integraciji dostiže skoro 5%.Možemo zaključiti da je integracija u Sloveniji nakon 2004/05.
godine dostigla veći zamah u redovnim školama, dok se broj dece u segregaciji
poslednjih godina nije promeni
The altered theory and praxis in Europe in the field of upbringing
and education as well as socio-economic standards in Slovenia had
greater influence on broader recognition and inclusion of the group
of children with special education needs into the regular educational
system. Greater expansion of the integration is visible after the year
2005, when the complete legislative regulation had been accepted.
Some of the children have been integrated into regular schools even
earlier, especially the ones with visual and hearing impairments.
The article shows the overview of integration and segregation of
children with special educational needs from school year 2004/05 till
2010/11.
The goal of the research was to determined whether the number
of children with special educational needs has increased in regular
schools and decreased in specialized institutions since the adoption
of the legislative regulations. The data base maintained under the
auspices of the authorized Minist...ry of Education and Sport within the
organisational reports framework of the primary schools activities
was used as a research method.
Data were processed by means of the method of descriptive
statistics, frequent distribution and the data overview given in
percentages. The obtained results demonstrated certain characteristics:
the generation of children subject to compulsory schooling decreased
in the last seven years in Slovenia by more than 13,000 pupils. In spite
of the adoption of the Law on the guidance of children with special
needs, there is a constant trend of segregation in Slovenia of approx.
2 %, while the number of children in integration reached almost 5%.We can conclude that the integration in Slovenia after year 2005
achieved greater expansion in regular schools, while the number of
children in segregation has not changed in the last ten years.
Кључне речи:
deca sa posebnim potrebama u obrazovanju / segregacija / integracija / children with special educational needs / segregation / integrationИзвор:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2012, 11, 1, 39-49Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Globačnik, Bojana PY - 2012 UR - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/ UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3416 AB - Izmenjena teorija i praksa vaspitavanja i obrazovanja u Evropi, kao i socijalni uslovi u Sloveniji, uticali su na veće prepoznavanje i uključivanje grupe dece sa posebnim potrebama u obrazovanju u uobičajen vaspitno-obrazovni sistem. Veći zamah integracije primećen je nakon 2005. godine, kada je usvojena celokupna zakonska regulativa. Pojedina deca su se integrisala u redovne škole i pre toga, prvenstveno ona oštećenog sluha i vida. Članak predstavlja pregled integracije i segregacije dece sa posebnim potrebama u obrazovanju od 2004/05. do 2010/11. školske godine. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi da li se broj dece sa posebnim potrebama u obrazovanju nakon usvajanja zakonske regulative u redovnim školama povećao, a u specijalizovanim ustanovama smanjio. Kao metoda istraživanja korišćene su baze podataka koje vodi nadležno Ministarstvo za školstvo i sport u okviru organizacionih izveštaja za delatnost osnovnih škola. Podaci su bili obrađeni metodom deskriptivne statistike, frekventne distribucije i prikaza podataka u procentima (%). Dobijeni podaci za učenike sa posebnim potrebama u obrazovanju u integraciji i segregaciji bili su međusobno upoređeni, uzimajući u obzir populaciju generacija učenika koje podležu obaveznom školovanju u zemlji. Rezultati su pokazali određene karakteristike: generacija dece koja podleže obaveznom školovanju se u poslednjih sedam godina u Sloveniji smanjila za više od 13 000 učenika. Uprkos usvajanju Zakona o usmeravanju dece sa posebnim potrebama, ostaje stalan trend segregacije u Sloveniji od oko 2%, dok broj dece u integraciji dostiže skoro 5%.Možemo zaključiti da je integracija u Sloveniji nakon 2004/05. godine dostigla veći zamah u redovnim školama, dok se broj dece u segregaciji poslednjih godina nije promeni AB - The altered theory and praxis in Europe in the field of upbringing and education as well as socio-economic standards in Slovenia had greater influence on broader recognition and inclusion of the group of children with special education needs into the regular educational system. Greater expansion of the integration is visible after the year 2005, when the complete legislative regulation had been accepted. Some of the children have been integrated into regular schools even earlier, especially the ones with visual and hearing impairments. The article shows the overview of integration and segregation of children with special educational needs from school year 2004/05 till 2010/11. The goal of the research was to determined whether the number of children with special educational needs has increased in regular schools and decreased in specialized institutions since the adoption of the legislative regulations. The data base maintained under the auspices of the authorized Ministry of Education and Sport within the organisational reports framework of the primary schools activities was used as a research method. Data were processed by means of the method of descriptive statistics, frequent distribution and the data overview given in percentages. The obtained results demonstrated certain characteristics: the generation of children subject to compulsory schooling decreased in the last seven years in Slovenia by more than 13,000 pupils. In spite of the adoption of the Law on the guidance of children with special needs, there is a constant trend of segregation in Slovenia of approx. 2 %, while the number of children in integration reached almost 5%.We can conclude that the integration in Slovenia after year 2005 achieved greater expansion in regular schools, while the number of children in segregation has not changed in the last ten years. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011 T1 - Children with special educational needs in Republic of Slovenia from 2005 to 2011 EP - 49 IS - 1 SP - 39 VL - 11 DO - 10.5937/specedreh15-10371 ER -
@article{ author = "Globačnik, Bojana", year = "2012", abstract = "Izmenjena teorija i praksa vaspitavanja i obrazovanja u Evropi, kao i socijalni uslovi u Sloveniji, uticali su na veće prepoznavanje i uključivanje grupe dece sa posebnim potrebama u obrazovanju u uobičajen vaspitno-obrazovni sistem. Veći zamah integracije primećen je nakon 2005. godine, kada je usvojena celokupna zakonska regulativa. Pojedina deca su se integrisala u redovne škole i pre toga, prvenstveno ona oštećenog sluha i vida. Članak predstavlja pregled integracije i segregacije dece sa posebnim potrebama u obrazovanju od 2004/05. do 2010/11. školske godine. Cilj istraživanja bio je da se utvrdi da li se broj dece sa posebnim potrebama u obrazovanju nakon usvajanja zakonske regulative u redovnim školama povećao, a u specijalizovanim ustanovama smanjio. Kao metoda istraživanja korišćene su baze podataka koje vodi nadležno Ministarstvo za školstvo i sport u okviru organizacionih izveštaja za delatnost osnovnih škola. Podaci su bili obrađeni metodom deskriptivne statistike, frekventne distribucije i prikaza podataka u procentima (%). Dobijeni podaci za učenike sa posebnim potrebama u obrazovanju u integraciji i segregaciji bili su međusobno upoređeni, uzimajući u obzir populaciju generacija učenika koje podležu obaveznom školovanju u zemlji. Rezultati su pokazali određene karakteristike: generacija dece koja podleže obaveznom školovanju se u poslednjih sedam godina u Sloveniji smanjila za više od 13 000 učenika. Uprkos usvajanju Zakona o usmeravanju dece sa posebnim potrebama, ostaje stalan trend segregacije u Sloveniji od oko 2%, dok broj dece u integraciji dostiže skoro 5%.Možemo zaključiti da je integracija u Sloveniji nakon 2004/05. godine dostigla veći zamah u redovnim školama, dok se broj dece u segregaciji poslednjih godina nije promeni, The altered theory and praxis in Europe in the field of upbringing and education as well as socio-economic standards in Slovenia had greater influence on broader recognition and inclusion of the group of children with special education needs into the regular educational system. Greater expansion of the integration is visible after the year 2005, when the complete legislative regulation had been accepted. Some of the children have been integrated into regular schools even earlier, especially the ones with visual and hearing impairments. The article shows the overview of integration and segregation of children with special educational needs from school year 2004/05 till 2010/11. The goal of the research was to determined whether the number of children with special educational needs has increased in regular schools and decreased in specialized institutions since the adoption of the legislative regulations. The data base maintained under the auspices of the authorized Ministry of Education and Sport within the organisational reports framework of the primary schools activities was used as a research method. Data were processed by means of the method of descriptive statistics, frequent distribution and the data overview given in percentages. The obtained results demonstrated certain characteristics: the generation of children subject to compulsory schooling decreased in the last seven years in Slovenia by more than 13,000 pupils. In spite of the adoption of the Law on the guidance of children with special needs, there is a constant trend of segregation in Slovenia of approx. 2 %, while the number of children in integration reached almost 5%.We can conclude that the integration in Slovenia after year 2005 achieved greater expansion in regular schools, while the number of children in segregation has not changed in the last ten years.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011, Children with special educational needs in Republic of Slovenia from 2005 to 2011", pages = "49-39", number = "1", volume = "11", doi = "10.5937/specedreh15-10371" }
Globačnik, B.. (2012). Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 11(1), 39-49. https://doi.org/10.5937/specedreh15-10371
Globačnik B. Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2012;11(1):39-49. doi:10.5937/specedreh15-10371 .
Globačnik, Bojana, "Deca sa posebnim potrebama u obrazovanju u Republici Sloveniji od 2005. do 2011" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 11, no. 1 (2012):39-49, https://doi.org/10.5937/specedreh15-10371 . .