Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije
Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije
predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska
društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog
stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti
pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na
romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke
pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom
kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se
stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog
rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva,
neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda
i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni
rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i
obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pri...padnika
socijalno marginalizovanih grupa.
The paper starts from the standpoint that marginalization of segments
of population is a challenge which democratic societies, as well societies
in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the
authors of the paper consider the possibilities of providing support for
marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus
on the Roma population. In that framework, based on the theoretical
starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon
of marginalization in the educational context, and examines the position
of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to
provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical
counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of
the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness,
reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is
indicated that pedagogical counseling, whi...ch should permeate all the
activities directed to social and educational inclusion, may have the
potential to empower members of socially marginalized groups themselves.
Keywords:
demokratizacija / inkluzija / marginalizovane grupe / pedagoško-savetodavni rad / Romi / democratization / inclusion / marginalized groups / pedagogical counseling / Roma populationSource:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2014, 13, 4, 415-431Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Zuković, Slađana AU - Milutinović, Jovana PY - 2014 UR - https://www.casopis.fasper.bg.ac.rs/ UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3405 AB - U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva, neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika socijalno marginalizovanih grupa. AB - The paper starts from the standpoint that marginalization of segments of population is a challenge which democratic societies, as well societies in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the authors of the paper consider the possibilities of providing support for marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus on the Roma population. In that framework, based on the theoretical starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon of marginalization in the educational context, and examines the position of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness, reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the activities directed to social and educational inclusion, may have the potential to empower members of socially marginalized groups themselves. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije T1 - Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population EP - 431 IS - 4 SP - 415 VL - 13 DO - 10.5937/specedreh13-7256 ER -
@article{ author = "Zuković, Slađana and Milutinović, Jovana", year = "2014", abstract = "U radu se polazi od stanovišta da marginalizacija delova populacije predstavlja izazov sa kojim se danas suočavaju razvijena demokratska društva, kao i ona koja se nalaze u procesu tranzicije. U svetlu ovakvog stanovišta, autorke u tekstu sa pedagoškog aspekta razmatraju mogućnosti pružanja podrške marginalizovanim grupama, s posebnim osvrtom na romsku populaciju. U tom okviru, a na osnovu teorijskih polazišta kritičke pedagogije, u radu se razmatra fenomen marginalizacije u obrazovnom kontekstu, te sagledava položaj romske populacije. Poseban akcenat se stavlja na mogućnosti pružanja podrške Romima kroz aspekt pedagoškosavetodavnog rada. Zaključuje se da je, radi razvoja inkluzivnog društva, neophodno raditi na menjanju društvene svesti, smanjivanju predrasuda i stereotipa, i obrazovanju građana. Ukazuje se da pedagoško-savetodavni rad, koji bi trebalo da prožima sve aktivnosti usmerene ka socijalnoj i obrazovnoj inkluziji, može da ima potencijal u osnaživanju i samih pripadnika socijalno marginalizovanih grupa., The paper starts from the standpoint that marginalization of segments of population is a challenge which democratic societies, as well societies in the process of transition, face today. In light of such standpoint, the authors of the paper consider the possibilities of providing support for marginalized groups from pedagogical aspects, with a special focus on the Roma population. In that framework, based on the theoretical starting points of critical pedagogy, the paper analyzes the phenomenon of marginalization in the educational context, and examines the position of the Roma population. Special emphasis is placed on the possibility to provide support for the Roma population through the aspect of pedagogical counseling. The conclusion is that in order to enhance the development of the inclusive society, it is necessary to work on changing social awareness, reducing prejudices and stereotypes, and the education of citizens. It is indicated that pedagogical counseling, which should permeate all the activities directed to social and educational inclusion, may have the potential to empower members of socially marginalized groups themselves.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije, Supporting socially marginalized groups through pedagogical counseling the case of Roma population", pages = "431-415", number = "4", volume = "13", doi = "10.5937/specedreh13-7256" }
Zuković, S.,& Milutinović, J.. (2014). Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 13(4), 415-431. https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256
Zuković S, Milutinović J. Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2014;13(4):415-431. doi:10.5937/specedreh13-7256 .
Zuković, Slađana, Milutinović, Jovana, "Podrška socijalno marginalizovanim grupama kroz pedagoško-savetodavni rad: primer romske populacije" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 13, no. 4 (2014):415-431, https://doi.org/10.5937/specedreh13-7256 . .