Приказ основних података о документу

dc.creatorNešić, Marija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić Branković, Lidija
dc.creatorPajić, Snežana
dc.date.accessioned2021-06-17T14:11:56Z
dc.date.available2021-06-17T14:11:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-84765-57-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3348
dc.description.abstractUspešnost primene modela inkluzivnog vaspitanja i obrazovanja, pored objektivne spremnosti ustanova koja podrazumeva pripremljenost aktera i objekata za inkluzivni rad, zavisi i od subjektivne spremnosti, odnosno mišljenja, uverenja i percepcije svih aktera uključenih u inkluzivni proces o deci sa smetnjama u razvoju i inkluzivnom vaspitanju i obrazovanju. Sa ciljem utvrđivanja percepcije vaspitača o problemima u inkluzivnom vaspitno-obrazovnom radu u predškolskoj ustanovi realizovano je istraživanje tokom 2018. godine na uzorku od 99 vaspitača iz 10 vrtića iz Kraljeva. U istraživanju je primenjen Upitnik za ispitivanje stavova o inkluziji – SINKL 2.0 (Subotić, Anđić, 2016) koji je posebno adaptiran za primenu u predškolskom okruženju. Rezultati istraživanja pokazuju da su problemi u inkluzivnom vaspitnoobrazovnom radu, prema mišljenju vaspitača, prisutni u različitim domenima. Značajan broj vaspitača smatra da je teško održavati disciplinu u inkluzivnoj grupi (82%), te da deca sa smetnjama u razvoju ometaju vaspitno-obrazovni rad više nego druga deca (68%) i narušavaju kvalitet vaspitno-obrazovnog rada sa decom bez smetnji (58%). Kada su u pitanju relacije između učenika sa i bez smetnji vaspitači primećuju da deca sa smetnjama u razvoju nisu prihvaćena od strane ostale dece (66%), da su često agresivna prema drugoj deci (44%), dok deca bez smetnji zadirkuju decu sa smetnjama u razvoju (42%). Približno dve trećine ispitanih vaspitača smatra da je radni prostor predškolske ustanove dobro opremljen za rad sa decom sa smetnjama i da su im didaktička sredstva prilagođena, ali polovina od ukupnog broja ispitanih vaspitača nije zadovoljna saradnjom sa roditeljima dece sa smetnjama u razvoju. Takođe, vaspitači koji su tokom svog formalnog obrazovanja stekli znanja o deci sa smetnjama u razvoju ili pohađali dodatna ostručavanja percipiraju manje problema tokom inkluzivnog rada. Na osnovu rezultata istraživanja može se zaključiti da su, prema percepciji ispitanih vaspitača, prisutni određeni problemi u okviru inkluzivnog modela vaspitanja i obrazovanja, te da je potrebno kontinuirano jačati kompetencije vaspitača u domenu disciplinskih tehnika i rada na unapređivanju statusa deteta sa smetnjama u razvoju u inkluzivnoj grupi.
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – „Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem Dani defektologa Srbije”, Zlatibor, Srbija, 18–21.02.2021.
dc.subjectpredškolsko vaspitanje i obrazovanje
dc.subjectinkluzija, vaspitači
dc.titlePercepcija vaspitača predškolske ustanove o problemima u inkluzivnom vaspitnoobrazovnom radusr
dc.typeconferenceObject
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage71
dc.citation.other: 71-71
dc.citation.spage71
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/2951/bitstream_2951.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3348
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу