Приказ основних података о документу

dc.creatorKovačević, Tamara
dc.creatorĐoković, Sanja
dc.creatorIsaković, Ljubica
dc.creatorDimić, Nadežda
dc.date.accessioned2021-06-17T14:10:37Z
dc.date.available2021-06-17T14:10:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3326
dc.description.abstractBilingvizam gluvog deteta podrazumeva poznavanje i redovnu upotrebu znakovnog jezika, koji koristi zajednica gluvih i govornog jezika koji koristi čujuća većina. Rani bilingvizam gluve i nagluve dece (poznavanje znakovnog jezika i govornog/pisanog jezika) je od neprocenjive važnosti za njihov razvoj. Primerena i efikasna rana komunikacija bez obzira u okviru kog jezičkog modaliteta se odvija (znakovni ili govorni), zajedno sa prihvatanjem deteta i njegovog oštećenja je osnova uspešnog kognitivnog razvoja i razvoja ličnosti deteta, što predstavlja osnovu komunikacije i izgradnje jezičkih veština. Koji način komunikacije će gluva i nagluva deca koristiti i razviti u velikoj meri zavisi od toga da li potiču iz porodice gluvih ili roditelja koji čuju. Poznavajući i koristeći znakovni i govorni jezik, gluva i nagluva deca će ostvariti svoje pune potencijale u intelektualnom, govornom i socijalnom razvoju. Oštećenje sluha i govora dovodi do određenih specifičnosti i teškoća u razvoju ove dece, što zahteva adekvatne metode i pristupe u procesu rehabilitacije i edukacije, veliku podršku i podsticaj porodice, predškolske ustanove i okoline. Bilingvalni pristup počinje primenom ranih interventnih programa u radu s čujućim roditeljima i malim gluvim bebama. Ranim interventnim programima omogućava se čujućim roditeljima: učenje nacionalnog znakovnog jezika; savetodavna pomoć u pogledu postupaka s detetom; uključivanje u život zajednice gluvih; druženje s odraslim gluvim osobama i gluvim vršnjacima njihove gluve dece. Na predškolskom uzrastu, zadatak vrtića je omogućiti deci da nastave da usvajaju jezik koja su počela da usvajaju u porodici, a najbolje će ga usvojiti kroz interakcije sa drugim fluentnim govornicima- odraslima i decom
dc.languagesr
dc.languagese
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179055/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
dc.subjectbilingvizam
dc.subjectbilingvalni pristup
dc.subjectgluva i nagluva deca
dc.subjectpredškolski uzrast
dc.titleBilingvalni pristup u radu sa gluvom i nagluvom decom predškolskog uzrastasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage118
dc.citation.other118
dc.citation.spage108
dc.description.otherDani defektologa Srbije
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3113/bitstream_3113.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3326
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу