Show simple item record

dc.creatorJablan, Branka
dc.creatorGolubović, Špela
dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.date.accessioned2021-06-17T14:09:11Z
dc.date.available2021-06-17T14:09:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-7197-611-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3301
dc.description.abstractVid je jedan od najvažnijih modaliteta i gotovo da je nemoguće prenaglasiti njegov značaj. Brojni etiološki činioci mogu da dovedu do pojave vizuelnih smetnji i oštećenja. Oštećenje vida, uključujući i teškoće u oblasti viših vizuelnih funkcija, ponekad ostaje nedijagnostikovano zbog fokusiranja na druge aspekte zdravlja ili ponašanja dece sa razvojnim smetnjama i poremećajima. Poseban izazov u specijalnoj edukaciji su višestruko ometena deca kod kojih primarna razvojna smetnja može da „maskira“ postojanje oštećenje vida, usled sličnosti i mogućnosti preklapanja u manifestovanju problema. Neprepoznato oštećenje vida može negativno da utiče na razvoj, socijalno ponašanje i učenje sve dece koja imaju neku razvojnu smetnju. Zbog toga je procena vida i vizuelnih funkcija veoma značajna jer daje mogućnost da se izvrše potrebne modifikacije i adaptira materijal za obrazovanje, kako bi se na zadovoljavajući način kompenzovale teškoće u području vizuelnog funkcionisanja. Istovremeno se stvara mogućnost za pravovremeno i sveobuhvatno delovanje tima stručnjaka koji su usmereni na dete i njegovu porodicu. U ovoj publikaciji pokušali smo da integrišemo zanimljivu i savremenu građu o problemima, izazovima i razvojnim šansama dece sa oštećenjem vida i komorbidnim stanjima. Odlučili smo da kroz četiri poglavlja opišemo specifičnosti, izazove i mogućnosti u specijalnoj edukaciji dece sa oštećenjem vida i oštećenjem sluha, dece sa oštećenjem vida i motoričkim smetnjama, dece sa oštećenjem vida i intelektualnom ometenošću i dece sa oštećenjem vida i autizmom. Naš cilj nije bio da preteramo u isticanju specifičnosti niti da favorizujemo neku razvojnu smetnju, ali podržavamo stav mnogih istraživača koji glasi da svako dete sa razvojnom smetnjom posmatramo i kao dete sa oštećenjem vida dok se ne dokaže suprotno. Smatramo da ova publikacija sadrži informacije koje mogu biti korisne studentima specijalne edukacije i rehabilitacije, defektolozima, lekarima, nastavnicima, ali i roditeljima dece sa oštećenjem vida i komorbidnim stanjima. Moguće je da će knjiga biti poučna i zanimljiva i široj čitalačkoj javnosti – svima onima koji teže ka destigmatizaciji ovih osoba. Zahvaljujemo prof. dr Aleksandri Grbović, prof. dr Jasni Maksimović i prof. dr Vladimiru Čanadanoviću što su prihvatili da budu recenzenti rukopisa.
dc.languagesr
dc.publisherMedicinski fakultet u Novom Sadu
dc.rightsclosedAccess
dc.titleOštećenje vida i komorbidna stanja: Izazovi i mogućnosti u specijalnoj edukacijisr
dc.typebook
dc.rights.licenseARR
dc.citation.otherudžbenik, izdanje: 1, https://plus.sr.cobiss.net/opac7/bib/bmsns/15660297#full
dc.citation.spage191
dc.identifier.rcubK_123
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record