Приказ основних података о документу
Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja
dc.creator | Đurić-Zdravković, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:09:02Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:09:02Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-140-2 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3298 | |
dc.description.abstract | Udžbenik Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja namenjen je pre svega studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju studijskog programa Specijalna edukacija i rehabilitacija osoba s teškoćama u mentalnom razvoju, kao i svim drugim studentima i pojedincima koji su zainteresovani za ovu tematiku. Sadržaj udžbenika usaglašen je sa silabusom predmeta istoimenog naziva koji se izučava u okviru studijskog programa Fakulteta. Glavni cilj udžbenika je da se studenti upoznaju s osnovnim naučnim, teorijskim i praktičnim informacijama o organizaciji i sadržaju obrazovanja i vaspitanja učenika* s intelektualnom ometenošću (IO). Ovaj udžbenik podeljen je na tri dela. Svaki od njih sastoji se iz nekoliko poglavlja. Prvi deo udžbenika usmeren je na upoznavanje sa korenima uspostavljanja podrške osobama s intelektualnom ometenošću, najpre u svetu, a docnije i u Srbiji. Nadalje, u ovom delu udžbenika daje se prikaz konceptualizacije intelektualne ometenosti i ostalih stanja koja mogu da budu povezana s ovom dijagnostičkom kategorijom, od momenta početka bavljenja ovim problemima u svetu do današnjih dana. Značajan segment sadržaja ovog dela posvećen je sposobnostima važnim za obrazovanje učenika s intelektualnom ometenošću, kao i za sadašnje mogućnosti njihovog školovanja. Sva navedena poglavlja obrađena u prvom delu neophodna su za jasnije razumevanje sadržaja koji o kojima je reč u drugom i trećem delu udžbenika. Drugi deo udžbenika posvećen je osnovnim pedagoškim znanjima iz oblasti specijalne edukacije učenika s poremećajem intelektualnog razvoja. Ta znanja obuhvataju gledišta savremenog sistema obrazovanja i vaspitanja i savremene organizacije u nastavi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. U tom smislu razmatraju se osnovni pedagoški pojmovi koji se koriste u svakodnevnom radu defektologa zaposlenog u specijalizovanim i redovnim osnovnim i srednjim školama. U trećem delu prikaza- na je savremena organizacija planiranja i programiranja u nasta- vi sa učenicima s poremećajem intelektualnog razvoja. Akcenat je stavljen na specifičnosti nastavnog rada sa učenicima s intelek- tualnom ometenošću. Posebna pažnja posvećuje se organizaciji i sadržaju obrazovno-vaspitnog rada, otkrivaju se metode, oblici i sredstva koja se koriste u nastavi s ovim učenicima. Autor se nada da će bazični termini iz ovog udžbenika pred- stavljati trajnu osnovu znanja budućih defektologa-oligofrenolo- ga, sadašnjih studenata koji tek ulaze u svet proučavanja specijalne edukacije. Intencija autora je da se termini objašnjeni u ovom udž- beniku aktivno koriste pri savladavanju sadržaja studijskog pro- grama na kasnijim godinama studija. Autor unapred zahvaljuje na svim budućim sugestijama i saveti- ma koji su svakako dobrodošli. | |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju | |
dc.rights | closedAccess | |
dc.source | Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja | |
dc.title | Pedagogija osoba s poremećajem intelektualnog razvoja | sr |
dc.type | book | |
dc.type | book | |
dc.rights.license | ARR | |
dc.citation.other | udžbenik, izdanje: 1 | |
dc.citation.spage | 222 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3298 | |
dc.type.version | publishedVersion |