Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorBukvić, Lidija
dc.date.accessioned2021-06-17T14:08:38Z
dc.date.available2021-06-17T14:08:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3291
dc.description.abstractSuočavanje sa zahtevima samostalnog života smatra se jednim od ključnih izazova sa kojima se mladi bez roditeljskog staranja, posebno oni koji se nalaze na domskom smeštaju u ustanovama za decu i mlade, susreću po izlasku iz sistema socijalne zaštite. Uvažavajući važnost i značaj uspešne adaptacije na tranzicije vezane za proces osamostaljivanja, tim organizacija civilnog društva, na čelu sa Cepora – Centrom za pozitivan razvoj dece i omladine, koncipirao je, u saradnji sa Centrom za zaštitu odojčadi, dece i omladine – Beograd, i uz finansijsku podršku Kinderperspectief i Trag fondacije, participativni model podrške mladima koji se nalaze u procesu pripreme za samostalan život. Model je organizovan u formi integrativnog devetomesečnog programa obuke koji se zasniva na komplementarnoj primeni grupnog, individualnog i rada u zajednici, te obuhvata tri strukturno celovite i međusobno povezane komponente. Prvu komponentu čine aktivnosti grupne podrške koje se sprovode kroz radioničarski rad sa ciljem unapređenja ključnih socijalnih i emocionalnih veština mladih, kao što su komunikacija, rešavanje konflikata, odupiranje socijalnim pritiscima, samokontrola, samoefikasnost. Druga komponenta podrazumeva pružanje individualne podrške, u formi tradicionalnog jedan-na-jedan mentorstva, ciljno usmerene na emocionalno osnaživanje i prevazilaženje ličnih teškoća mladih. Treća komponenta zasniva se na organizovanju aktivnosti u zajednici koje podrazumevaju umrežavanje mladih sa značajnim lokalnim akterima, a u cilju njihovog osnaživanja da koriste raspoložive resurse iz okruženja. Model je pilotiran tokom 2019. godine, na uzorku od 34 mladih bez roditeljskog staranja, uz kontinuiranu evaluaciju u formi vršnjačke procene od strane samih mladih koji su bili deo sistema i imali iskustvo procesa osamostaljivanja. U radu će biti predstavljeni struktura i sadržaj programskih komponenti, opis principa rada i načina primene konkretnih intervencija, kao i smernice za implementaciju programa podrške u praksi.
dc.languagesr
dc.publisherZbornik rezimea – Stručno-naučna konferencija sa međunarodnim učešćem „Dani defektologa Srbije”, Beograd, 20– 23.02.2020
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea Stručno-naučna konferencija sa Međunarodnim učešćem
dc.subjectmladi bez roditeljskog staranja
dc.subjectproces osamostaljivanja
dc.subjectmodel podrške
dc.titleModel podrške mladima bez roditeljskog staranja u procesu osamostaljivanjasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage159
dc.citation.other: 159-159
dc.citation.spage159
dc.description.otherDani defektologa Srbije
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/3148/bitstream_3148.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3291
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу