Приказ основних података о документу
Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta
dc.creator | Ječmenica, Nevena | |
dc.creator | Golubović, Slavica | |
dc.creator | Kobac, Dubravka | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T14:06:07Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T14:06:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80326-10-8 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3247 | |
dc.description.abstract | Razvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne percepcije. Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05). Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije, govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj naseg istrazivanja. | |
dc.language | sr | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178027/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | U: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“ | |
dc.source | Postojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka | |
dc.subject | razvojne sposobnosti | |
dc.subject | razvoj govora | |
dc.subject | vizuelna percepctJa | |
dc.title | Karakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrasta | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 35 | |
dc.citation.other | : 34-35 | |
dc.citation.spage | 34 | |
dc.description.other | XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8673/bitstream_8673.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247 | |
dc.type.version | publishedVersion |