Приказ основних података о документу

dc.creatorJečmenica, Nevena
dc.creatorGolubović, Slavica
dc.creatorKobac, Dubravka
dc.date.accessioned2021-06-17T14:06:07Z
dc.date.available2021-06-17T14:06:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-80326-10-8
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3247
dc.description.abstractRazvojne sposobnosti kod dece imaju svoje uzrasne nonne I prema misljenju veceg broja autora razvijaju se u ~roseku _do sedme godine. Ukoliko se evidentira bilo kakvo odstupanJe, defimse se kao atipicno u odnosu na uzrasni period . Cilj ovog iSlrazivanja je procena nekih razvojnih sposobnosti kod dece predskolskog uzrasta. Uzora]c istrazivanja cini 64-oro dece , uzrasta izmedu seS1 i sedam godina. Istrazivanje je sprovedeno tokom 20 I 8. godine u Predskolskoj ustanovi "Cika Jova Zmaj" u Beogradu. U istrazivanju su od memih instrumenata korisceni: Globalni artikulacioni test, Test oralne praksije, Test govorne razvijenosti I Test za procenu vizuelne percepcije. Rezultati istrazivanja su pokazali da 45.31 % dece iz uzorka pravilno izgovara sve glasove srpskog jezika, dok 31.25% dece nepravilno izgovara izmedu tri i pet glasova. Pravilno razvijena logomotorika je utvrdena kod 74.44% dece, dok su vizuelna percepcija I grafomotorne sposobnosti razvijene kod 73.44% dece iz uzorka. Utvrdeno je 95.31 % dece koja dominantno pisu desnom rukom, dok je nepravilan hvat olovke prisutan kod 39.06% dece. Na zadacima govorne razvijenosti, utvrdeno je da 31.25% dece daje odgovore koji nisu u skladu sa uzrastom - be z odgovora, eholalican j pogresan odgovor. Na zadacima vizuelne percepcije, grafomotorne spretnosti i govorne razvijenosti devojcice su ostvarile statisticki znacajno bolje rezultate u odnosu na decake (p<0.05). Rezultati ovog istrazivanja mogu se primeniti u pracenju i proceni tipicnog razvoja, ali i u ranoj detekciji poremecaja u cilju poboljsanja u okviru sposobnosti pravilnog izgovora, oralne praksije, govome razvijenosti I grafomotomih sposobnosti, sto je i bio cilj naseg istrazivanja.
dc.languagesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178027/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceU: M. Šćepanović (Ur.) XIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija 'Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“
dc.sourcePostojeci izazovi u specijalnoj Edukaciji i rehabilitaciji Zbornik saietaka
dc.subjectrazvojne sposobnosti
dc.subjectrazvoj govora
dc.subjectvizuelna percepctJa
dc.titleKarakteristike razvojnih sposobnosti dece predškolskog uzrastasr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage35
dc.citation.other: 34-35
dc.citation.spage34
dc.description.otherXIV Međunarnodna naučno-stručna konferencija Postojeći izazovi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8673/bitstream_8673.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3247
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу